čtvrtek 5. ledna 2023

Anorakův týden 01/2023

Závěr roku jsem strávil ponořen do Dungeon Encounters. Mám za sebou asi čtvrtinu pater, je to opravdu chytlavé, když přistoupíte na ztvárnění hry. Obtížnost už narostla a je potřeba pečlivě vybírat schopnosti a vybavení. Neuškodí ani vyhnutí se některým soubojům a doplnění života jinde. Už jsem se párkrát i vracel na předchozí patro. Hra není moc určena na dlouhé hodiny v kuse, ale vracím se k ní vždy rád. Snad vydržím všech 100 pater.

Dungeon Encounters

Prvního byla spuštěna nová Herní výzva i první Retro klub. Hry do výzvy musím ještě promyslet, ale pro klub byla zvolena celá kolekce Disney Afternoon, hry od Capcomu podle seriálů vysílaných v tomto pořadu. DuckTales trochu znám, takže jsem začal hrou Chip 'n Dale Rescue Rangers. Obtížnost této povedené plošinovky není nejnižší, ale s ukládáním na začátku oblastí se dohrání na pár pokusů zadařilo. Přetáčení času, které je také součástí tohoto vydání, jsem se vyhýbal kvůli achievementu. Poté jsem se rozhodl pokračovat chronologicky od nejstaršího titulu, tedy zmíněných DuckTales. Ty mě nakonec bavily o něco více a i obtížnost se zdála rozumnější. Hra má, stejně jako celá kolekce, moc pěknou grafiku a zachovává atmosféru seriálu. Největším problémem je naučit se zacházet s hůlkou strýčka Skrblíka, kterou slouží jako zbraň i pogo tyč. Třetí hra na motivy Letohrádek TaleSpin není plošinovka, ale shoot 'em up. Bohužel celkem nepovedený, především kvůli špatně reagujícímu ovládání a nevyvážené obtížnosti. Rozhodně nejslabší část kolekce. Samotná kolekce je zpracovaná celkem hezky, včetně bonusových materiálů jako je hudba, artworky nebo skeny boxů různých edic. Komentáře na Chip 'n Dale, DuckTales a TaleSpin.


TaleSpin se jmenují ještě dvě další hry, pro Sega Mega Drive a TurboGrafx-16. Rozhodl jsem se vyzkoušet tu druhou a rozhodně nelituji. Jde opět o plošinovku, letecká část je pouze bonus a jedna z úrovní. Hra je nápaditá a mnohem zajímavější, rozhodně mi spravila chuť. Komentář zde. Verzi pro Mega Drive zatím jen zvažuji, uvidím zda po dokončení kolekce nebudu pře-Disneyovaný.

Prvního také znamená novou hru měsíce v akci Zahrajem na High-Voltage. Tentokrát byla vybrána adventura Bad Mojo se zajímavým nápadem. Hned na začátku je hlavní hrdina proměněn na švába za kterého poté odehrajete celou hru. Upřímně jsem z první poloviny nebyl moc nadšený, ale pak se to trochu zlepšilo. Vidím to na lehký nadprůměr. Už mám dohráno, ale rád bych vyzkoušel ještě další konce. Redux verze z GOGu obsahuje množství bonusových materiálů, takže s hrou ještě chvíli strávím a pak napíši komentář. Pozitivem také je, že mě hra motivovala k rozečtení Kafkovy Proměny. 

Žádné komentáře:

Okomentovat