čtvrtek 19. ledna 2023

Anorakův týden 03/2023

Druhé dobrodružství Laury Bow mě posledně opět opravdu nadchlo, ale místo prvního dílu jsem se vrhl na jinou sérii, konkrétně na Space Quest IV. Hlavním prvkem tohoto dílu je cestování v čase, které je vyřešeno velmi vtipně a pro fanoušky hodně zajímavě. Navštívíte nejen budoucnost třeba v podobě Space Quest XII, ale i první díl v EGA grafice. Jde o velmi vydařený díl, který sice nedosahuje na geniální trojku, ale rozhodně nezklame. Přechod na novější engine je znát na technické stránce, ale obsah je modernizovaný tak napůl. Řada věcí by se ještě lépe řešila s parserem, na plnohodnotné ovládání myší musí být hra přizpůsobená od začátku. Jde ale pouze o drobnosti. Komentář zde.

Syberia 3

Po dohrání jsem konečně splnil slib manželce a pustil se také do hraní Syberie 3. Jsem tedy o pěkných pár hodin pozadu, ale to může být i výhoda. Zatím musím pochválit hudbu a atmosféru, i příběh se rozjíždí zajímavě. Grafika je spíše průměr a hodně pomáhá specifičnost prvků světa Syberie. Technický stav je i tak dlouho po vydání mizerný, každou chvíli mizí kurzor a ovládání reaguje velmi špatně. Ideální to není ani na ovladači nebo čistě na klávesnici, nejvíce se zatím osvědčila kombinace klávesnice s myší. 

Minule jsem trochu popisoval hru Goof Troop. Po dohrání z ní mám stále nečekaně pozitivní dojmy. Kombinace akce a logických hádanek, oboje s nižší obtížností, tvoří příjemnou hru ideální na zklidnění po návratu z přesčasu. Komentář zde

Poměrně jsem pokročil i s DioField Chronicle a Dungeon Encounters, u obou odhaduji dohranou zhruba polovinu. Především DioField mě hodně drží. Jde o klasiku - ještě nakouknu sem, alespoň nastartuji další misi nebo skočím jen něco nakoupit, a najednou je o dvě hodiny později.

Dnes by měl vyjít remake původní Adventure pod názvem Colossal Cave. Na hře pracují manželé Williamsovi a jsem na ni velmi zvědav už od prvního oznámení. Musím se přiznat, že originál jsem nikdy nehrál a tak se snažím to napravit. Hra dnes existuje v obrovském množství verzí pro mnoho platforem. Nejdříve jsem sáhl po Microsoft Adventure, která by měla být celkem věrná originálu, ale nějak to nebylo ono. Přesto jsem na ní prošel řádku lokací a našel nějaké ty poklady. Hra jako taková je slušná textovka, ale omezení jejího parseru jsou dnes už celkem nepříjemné. Nakonec jsem si řekl když už tak už. Využil jsem po dlouhé době opět služeb Living Computers Museum a připojil se na reálný originální mainframe DEC PDP-10. Už jen ten pocit při napsání :ADVENT je k nezaplacení, i když je reálný hardware bůhví jak daleko. Samotná práce s tak starým počítačem a operačním systémem je něco jiného. I ve hře samotné jsou specifika, řada dnes běžných povelů nefunguje, například je nutné psát vše velkými písmeny. Zatím žádný pokus nebyl úspěšný, ale propracovávám se stále dál. Nakonec asi využiju návod, rád bych se dostal na konec a nechci u toho strávit 30 hodin. Pokud máte rádi herní historii, mohu ADVENT jednoznačně doporučit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat