neděle 8. ledna 2023

Score 27 - prosinec 2022

Score 27 bylo vydáno v březnu roku 1996 a z jeho stránek byla vybrána hra měsíce prosinec. Tou se stala adventura Chronomaster. Na hře spolupracoval slavný spisovatel Roger Zelazny a v recenzi obdržela 8/10 bodů. Po dohrání jsem udělil 70%, takže o něco méně. Jde o slušnou, ale nijak přelomovou hru.

V březnu také konečně došlo na vyhodnocení čtenářské ankety na hru roku 1995. Potěšilo mě, že čtenáři reflektovali některé mé připomínky. Takže v akčních hrách se objevuje Crusader: No Remorse, u 3D Hexen a v adventurách zase Phantasmagoria. Crusader se dokonce dostal na první místo v samotné Hře roku. Součástí tohoto čísla je také další anketa, tentokrát všeobecná na to jaký má kdo počítač, co hraje a jaké má názory na různé aspekty Score. Osobně jsem si podobné věci vždy vyplňoval jen v hlavě a nikdy nic neodeslal. Na možnostech je krásně vidět různorodost tehdejšího herního hardwaru. 

Score 27 obsahuje 17 recenzí z nichž mě zaujaly následující:

  • Wing Commander 4 - dohráno, zopakovat
  • Chronomaster - dohráno
  • Congo the Movie: Descent Into Zinj - dohráno
  • Comix Zone - hráno, dohrát
  • Crusade - dohrát

Jako Klasika je tentokrát přítomen datadisk prvního Dungeon Mastera - Chaos Strikes Back. Jde o povedenou a obtížnou záležitost vydanou pouze na Amigu, kterou jsem už několikrát rozehrál, ale ještě nikdy nedokončil, včetně loňského pokusu. 

V rubrice Síťové hry se navazuje na předchozí číslo s popisem Command & Conquer, tentokrát jsou popsány všechny jednotky. Profil představuje jednu z mých nejoblíbenějších firem SSI - Strategic Simulations Inc. Osobně mám z jejich tvorby nejraději strategie a RPG, koneckonců jde o legendy jako Steel Panthers, Panzer General, Eye of the Beholder nebo Pool of Radiance...

Z dalšího obsahu už zmíním pouze karetní hru Middle Earth: The Wizards, která vypadá zajímavě a rád bych ji někdy vyzkoušel, a knihu Xenocida. Jde o třetí díl Enderovy série kterou jsem rozečetl na popud minulého Score. Xenocidu jsem tak měl již skoro dočtenou, když jsem na ni narazil zde. Toto pokračování se nese plně v duchu druhého dílu Mluvčí za mrtvé.

Z obsahu CD bych rád, mimo diskmag Pařeniště, upozornil na legendární PCXDUMP. Jde o program pro DOS sloužící k pořizování screenshotů. Verze z CD již nelze spustit, tak pro představu alespoň screenshot níže. Výsledky jsou samozřejmě ukládány v na DOSu nejrozšířenějším formátu PCX.



Žádné komentáře:

Okomentovat