pátek 5. května 2023

Anorakův týden 12/2023

Díky volnějšímu víkendu se zadařilo dohrání Zombie Infection. Hra je až překvapivě povedená a rozhodně jde o jednu z nejzajímavějších na mobilní telefony. Jde v podstatě o 2D verzi Resident Evil se vším co k tomu patří - zlá organizace, parta hrdinů, zombie, kombinování předmětů a práce s inventářem. Ani rozsah není zrovna malý. Celkově opravdu dobrá hra. Komentář zde. Přesto si rád o mobilů na čas odpočinu.

Close Combat

Od posledně ještě dlužím komentář na The Last of Us. Tak a teď už ke květnovým hrám. Hrou měsíce na High-Voltage je tentokrát strategie, první díl Close Combat. Se sérií mám málo zkušeností a první díl hraji poprvé. Vzhledem k tomu, že nejde o tahovku mě na začátku překvapil hutný, 160-ti stránkový manuál. Kromě popisu hry a taktických tipů pěkně shrnuje i historické zasazení a stručné představení výzbroje. Kampaň hráče provede v šesti bitvách, rozdělených do různého počtu scénářů, boji od vylodění po dobývání Saint-Lô. Hrát lze za obě strany, ale scénáře jsou shodné a logičtější se mi zdálo hrát za spojence. Hra je těžší než jsem čekal a první pokus dopadl katastrofálně. Podruhé jsem byl opatrnější a už pomalu postupuji, zatím dokonce v předstihu před historií. Oceňuji, že není nutné vždy vyhrát. Podle míry úspěchu nebo neúspěchu se totiž určuje postup. Lze tedy drtivým vítězstvím přeskočit několik scénářů nebo se naopak vrátit zpět. Prozatím tak hra překonala má očekávání.

V Retro klubu se tentokrát hraje klasika z PlayStation 2 Katamari Damacy. Osobně jsem se pustil do PC remasteru s podtitulem Reroll - změny jsou dle popisu minimální a především je vylepšena grafika. Hratelnost je dost unikátní a příběhově je vše celkem šílené, ale v dobrém smyslu. Cílem je tlačením lepivého míčku katamari nasbírat dostatek materiálu pro obnovu vesmíru. Jak se katamari zvětšuje, nabaluje čím dál větší objekty, naposledy jsem už "požíral" i budovy. Hra má veselou kreslenou stylizaci a zatím velmi povedený soundtrack. Ovládání je trochu nezvyklé, ale postupně přechází do krve.

Z dalších rozehraných titulů neustále pomalu postupuji v Dungeon Encounters a pustil jsem se i do akčních Renegade, ale o tom připravuji samostatný článek.

2 komentáře:

  1. Bitvy v Ardénách mám jako téma moc rád (v pc hrách i v deskovkách). Ze série Close combat mám na gogu tuším 2-3 díly. Takže doufám bude komentář na DH, případně jestli to rozpracuješ na blogu, tím lépe :) Já se to série zatím nevnořil, i mj, protože asi bude potřeba ten manuál zběžně projít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona obecně je druhá světová vhodné téma pro strategie. První díl Close Combatu je na GOGu u druhého jako bonus. Komentář bude určitě, samostatný článek nevím, uvidím zda toho zvládnu napsat dost. Manuál se určitě přečíst hodí, ale o hře samotné je asi třetina. Zbytek je spíš popis historie a zbraní. Osobně čtu manuály rád a u skoro každé hry kde je seženu :-)

      Vymazat