pondělí 1. května 2023

DWmegawad Club CZ - Solar Struggle- květen 2023

V květnu se podíváme na opravdu zajímavě vypadající megawad Solar Struggle. Jde o komunitní projekt pro Ultimate Doom, který vznikl pod vedením ViolentBeetla. Ten je v posledních letech celkem aktivní a minimálně jeho Skulltiverse je povedený. Solar Struggle obsahuje plných 36 levelů, takže dnes hrajeme rovnou dva a tajné vždy když na ně narazíte. Těšit se můžete i na novou grafiku a hudbu. Zmínka v Cacowards 2022 je také zárukou kvality. Obtížnost prvních tří epizod je spíše nižší, ale ve čtvrté přituhne. Všechny mapy jsou ale připravené pro pistol start. 

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

48 komentářů:

  1. Zatím naprostá spokojenost, první dva levely jsou příjemným rozjezdem. Příběh začíná útěkem z vězení na Titanu, který velmi připomíná první lokaci z Wolfenstein 3D. Secrety nalezena zatím všechny, ale motorová pila na začátku druhého levelu dala zabrat. Nová hudba se zatím poslouchá dobře.

    OdpovědětVymazat
  2. E1M1 - Příjemný první level o útěku z vězení. Pistole, pak i brokovnice. Základní potvory, prostory pěkně a detailně zprecované. Zatím pohoda. Snad bude i čas na to sehrát to celé.

    OdpovědětVymazat
  3. Dohrál jsem právě Supplice, první epizodu v Early Access a je to pecka.
    https://store.steampowered.com/app/1693280/Supplice/
    Zatím první epizoda na GZ Doom enginu vytvořená veterány Doom komunity (Paddock, Esselfortium, Mechadon, PillowBlaster).
    A nemůžu se pořád dokopat k napsání recenze na Fragport :-D
    Zkusím se tedy pustit i do Solar Struggle, snad se to podaří zvládnout.

    OdpovědětVymazat
  4. Supplice vypadá opravdu moc dobře, ale počkám až na plnou verzi. Obecně Early Access moc nemusím, výjimku jsem udělal jen u Hrotu. Solar Struggle bych zítra rád přidal na DH, třeba to trochu pomůže zájmu.

    Jinak třetí level nepřekvapí, ale tajný je povedený. Více akce a plynulá hratelnost. Za mě zatím spokojenost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam je otázkou jak dlouho se s tím budou piplat :-) Já jsem to hned koupil ať mají za co tvořit.

      Vymazat
  5. E1M2 - Další příjemný level, který pěkně plynule navazuje na předchozí. Nacházíme se v kancelářském komplexu, který je plný drobných detailů, jako počítačů, rozházených papírů po zemi u kopirky, hrnků(jeden v kuchyňce je i rozbitý včetně vylité kávy), banánů a dokonce i záchodů. Některé prvky jsou i interaktivní, jako třeba nádržka na vodu, kde je health bonus. Splachující záchody (jedna kabinka byla i posraná :-) ) Povedlo se najít i skrytou cestu k rotačáku, takže větší souboj v hale u žlutého klíče byl v pohodě. Zatím velmi příjemný wad.

    OdpovědětVymazat
  6. E1M1: Detention Facility
    Author: myolden, music: Nightfall by stewboy
    Už na první pohled vypadá Solar Struggle na perfektní práci. Doufám, že nastolený trend vydrží. Začínáte ve věznici, přičemž nebojujete v chodbách a kobkách, ale postupně pronikáte i do exteriérů a jednotlivých objektů vězeňského komplexu. Obvykle má akce podobné schéma, kdy se po aktivaci klíčového bodu otevřou kobky a vyhrnou se uvěznění nepřátelé, v kombinaci s jejich teleportováním. Design je sice tradiční, ale čistý a realistický, i když se nedostanete do okolí, pokocháte se pohledy na okolní přírodu. Akce je příjemná a v kombinaci s relaxační hudbou se mutanti porcovali příjemně. Úvod je zkrátka dokonalý.


    E1M2: Admin Offices
    Author: Peccatum Mihzamiz, music: Dancing Snakes by Stewboy
    Druhá mapa je počítačovým komplexem, opět v realistickém duchu, nejprve se probojujete do sálu, jakéhosi velícího centra, kde po eliminaci dotírajících vojáčků a impů proniknete chodbami do dalších již menších sálů a počítačových místností. Všude počítače, kancelářské kóje, záchodky, výtahy, zkrátka všechno to, co počítačový maniak potřebuje k pracovnímu životu. Postupně sesbíráte všechny klíče a postoupíte ven na čerstvý vzduch, kde vás čeká exit. Zpracování opět perfektní, dokonce se mi hladce podařilo nalézt všechna tajemství, v první mapě mi jedno pochybělo. Překvapením je hned na začátku výlet do vody pro motorovou pilu, musíte se ohlédnout a vrátit o kousek zpět, jinak tento úsek snadno přehlédnete.

    OdpovědětVymazat
  7. E1M3 - Menší snadný level. Tentokrát taková Doom klasika. Secret exit nalezen bez problémů.
    E1M9 - Počet monster Dosahuje až 240 kousků. Level jako tako není zas příliš velký, ale zato je tu o dost více akce. Po sebrání klíčů se přiteleportují nové zástupy potvor. Zejména u portálu u červeného klíče a samotném záveru je jich hodně. Přibyli zde Cacodémoni. Obtížnost stále naprosto v pohodě zvládnutelná.

    OdpovědětVymazat
  8. E1M3: Barracks
    Author: Doomlust, MIDI: Source of Stress by Doomkid and Jimmy
    Třetí mapa pokračuje v nastoleném skvělém kvalitatiním trendu. Pod vysílačem se dáte do útrob tech based vojejské základny, kde relativně lineárně likvidujete průběžný odpor nabíhajících nepřátel, na relativně malých prostorách je jich docela dost a mnohdy se na vás vrhají ze zálohy nebo jsou osazeni tak, aby vás snadno trefili. Průběh mapy je poměrně lineární, potřebujete červený a žlutý klíč, díky kterým se hladce a rychle dopídíte k východu. V komůrce s exitem jsou však zavřená vrátka k tajnému východu, klíč se skrývá poblíž v chladící místnosti v podobě tajného spínače, který vám zjeví tajné tlačítko a secret je váš.


    E1M9: Excavation Area
    Author: LateNightPerson
    MIDI: Half-Life 2 - You're Not Supposed to Be Here by Kelly Bailey
    Tajná mapa je velice zdařilá a ačkoliv červená a žlutá dvířka nepěkně lícují, zbytek mapy je perfektní. Nejprve infiltrujete interiérové prostory zkladny a v kanalizačních zákoutích získáte modrý klíč, který vám zpřístupní cestu k oblasti s drtiči a žlutým klíčem. Máte možnost se projít mimo základnu a do útrob chodeb jeskyní, kde se dopídíte k červenému klíči. Pak vám nic nebrání se dostat posledními vrátky k východu. Až na docela zásadní zádrhel, kterým je odpor nepřátel, kterých je docela dost, potkáte první kakodémony a mutanti se v hojných počtech teleportují proti vám. Akce je tak hektická a dynamická. Velice zdařilá práce.

    OdpovědětVymazat
  9. E1M4 - Pěkný venkovní prostor rafinérie. Procházíme jednotlivé stavby, zatímco dole se nachází kyselina, avšak obleky k průzkumu jsou k dospozici. Na konci nás na nádvoří čeká větší souboj. Hratelnost stále i přes větší počet potvor pohodová. Vizuál rovněž pěkný.

    OdpovědětVymazat
  10. E1M4: Mineral Processing
    Author: Death Bear, "Pistons" by James Paddock
    Megawad si stále zatím drží vysokou kvalitativní úroveň. Technologická oblast na kyselinovvém podkladě, v níž balancujete na cestičkách nad kyselinou a pronikáte několika objekty, s drtiči a stroji, kde pomocí tlačítek aktivujete cestu dále. Průběh není striktně lineární, zabrousíte i do bočních oblastí a musíte najít modrý a červený klíč, jež vám pomohou proniknout ke žlutému klíči, jenž se vyzývavě tyčí na sloupku před jednou ze staveb. Pak chodbou pronikáte k venkovní oblasti s pásovým dopravníkem, kde vás čeká skrumáž mutantů a poněkud intenzivnější akce. Jinak jsou souboje dávkovány průběžně, i když musíte citlivě manévrovat, aby vás nezasáhla palba od protivvníků osazených na vyvýšených místech. Obtížnost je stále na pohodu, pořád se skvěle bavím.

    OdpovědětVymazat
  11. E1M5: Mining Complex
    Author: RataUnderground, MIDI: The Antrax Solution by Varis Alpha
    Rozsáhlá a velice propletená mapa, v níž orientace není zcela snadná díky systému teleportů. Ale nakonec jsem se v systému levelu solidně vyznal. Prostředí opět realisticky ztvárněno, akce je již bohatší a náročnější, ale obtížnost odpovídá pohodové Ultra Violence. Čekají vás interiérové oblasti, ale také exteriéry, vše spíše v temnějším ladění. Zajímavostí jsou tajné oblasti, které jsem našel bez větších obtíží a ukrývají nejen bonsy, ale také skryté nepřátele, zejména důlní oblast s četnými lebkami je zajímavá. Opět povedené designérské dílo.

    OdpovědětVymazat
  12. Levely 4,5,6 dohrány a zatím naprostá spokojenost. Mapy jsou zábavné, spíše menší a obtížnost příjemně zvládnutelná. Zatím pouze pátý level překvapil svou rozlehlostí a především komplexností - tajné oblasti jsou zajímavé a rozsáhlé.

    OdpovědětVymazat
  13. E1M6: Visitor Center
    Author: Shawny, MIDI: Goldrush by Stewboy
    Mapa v trochu jiném stylu pohybujete se v interiérech, sálech a halách připravených pro návštěvníky, všude přepážky, lavičky , křesla, dokonce bazén a kulečník. Komplex je pěkně propojený a nelineární, můžete zkoumat areál z více stran, vaším cílem je najít tři klíče, které vám otevřou exit. Neustále se na vás vrhají mutanti z otevírajících se výklenků, takže je akce dynamická a rychlá, najdete několik raketometů a v secretu motorovou pilu, takže máte potvůrky čím porcovat, i když těžší zbraně v zásadě nejsou potřeba. Mutantů je 170 a vystačil jsem si s kulometem a brokovnicí. Opět pěkná mapa a relacační akce na pohodu.

    OdpovědětVymazat
  14. E1M7: Traffic Control
    Author: LoreCaco37, MIDI: Atomic by Jimmy
    Tato mapa je pecka, sice až na závěr s dopravou toho nemá zas až tak moc společného, ale to mi vůbec nevadilo. Našlapaná akcí hned od počátku, konečně jsem pořádně využil raketomet. Symetrický tech based komplex, nejprve musíte vyčistit interiéry uvnitř haly a potom se musíte probojovat skrumážemi mutantů v exteriérových prostranstvích po stranách, protivníků je opravdu dost a ačkoliv je jich více než 300, mapa uběhla až překvapivě rychle. Postupně se dopídíte k červenému klíči, který vám zpřístupní cestu do metra. Zde se na vás opět vrhne skvadra potvor, dokonce mi docela pochroumali tělesnou schránku, když mě potvory obklíčily. Naednete do vlaku a přesunete se k finálnímu levelu.

    OdpovědětVymazat
  15. E1M8: Huygens Spaceport
    Author: ViolentBeetle
    MIDI: End is Nigh by Jamie Robertson
    Atmosférická mapa, bloumáte temnými chodbičkami a šachtami v rozbořených interiérech, nepřátel je méně a akce je dávkována průběžně. Chodbičkami se dopracujete k červenému klíči, což vede k přívalu potvor, ale díky jejich menšímu počtu se akce dala zvládnout bez ztráty kytičky. Ve finále vás čeká exteriérová oblast s kyselinou, v jejímž centru je kulatá stavba, nejspíše kosmodrom, který dal levelu název. Kolem je snůška baronů a kakodémonů, takže můj raketomet pálil v plné kadenci. Nakonec vstoupíte do teleportu a přenesete se do druhé epizody, jež vám nabídne další kosmickou oblast.

    OdpovědětVymazat
  16. E1M5 - Těžařský komplex. Opět zdařilá práce, pěkné detialy i exteriérové výhledy do skal zaplavených vodou. Je zde poměrně dost prostorů, které jsou přístupné v rámci secretů a dlouho mi trvalo secrety najít. Je zde taky tajný velký jeskynní systém, kam jsem se ale nedostal.
    E1M6 - Administrativní centrum a knihovny. Svižný level s většinou naprosto základními tvory. Vizuálně pěkné a obnížnost snadná.
    E1M7 - Tranzitní dopravní uzel s opravdu velkou porcí potvor. Čekají nás tu velké souboje. Se zakladními monstry je akce opravdu zábavná, i když už chyba může stát hráče spoustu životů. Vizuálně mi to přijde trochu slabší level. Trochu mi tu vadila špinavá zraňující voda. Není hned jasné, že poškozuje.

    OdpovědětVymazat
  17. E1M8 - Velice pěkná atmosférická mapa. Transportérem jsme dorazili na poničenou stanici. Level má parádní vizuál. Potvor je necelá stovka, ale jsou zde nepříjemná místa. Po sebrání červeného klíče začínají stanici zaplavovat další hordy potvor. Na konci čeká celkem náročná aréna s 8 Barony, cacodémony, lost souly a impy. Prostoru k manévrování je málo a kolem celého prostoru se nachází kyselina. Možnosti k léčení v závěrečném souboji už nejsou, takže je třeba si dávat pozor na životy. Zaujala mě zde i hudba, která evokuje poslední mapu s první epizody DOOMa1.
    Závěrem první epizoda je parádní, jak vizuálem, tak příjemnou hratelností. Žádná sválnosti a šílené souboje, ale příjemná hratelnost, jakou známe z prvního Dooma. Doufám, že další epizody na tom budou podobně.

    OdpovědětVymazat
  18. E2M1: Piazzi Spaceport
    Author: Lorenz0
    MIDI: Reaching Deeper by Eris Falling
    Začínáte na dalším planetárním systému. Kolem přistávacího místa jsou rozsáhlé exteriéry s bahnitou vodou, vypořádáte se s prvními roztroušenými protivníky a proniknete do nitra komplexu zakomponovaného do skalních bloků. V mapě najdete hlavně vojáčky a impy, pár hochů s brokovnicí, a několik prasat doplněných kakodémony. Seberete kulomet a v secretu plazzmovku, brokovnice k dispozici bohužel není. Obtížnost zatím tradičně příjemná, i když je docela nouze o munici a musíte s ní šetřit.

    OdpovědětVymazat
  19. E2M1 - Vesmírnou lodí jsme přistáli mezi skaliskami, kde se nachází malá základna. Odpor je pohodový, avšak potkáváme i Cacodémony. Po nelezení červeného klíče sestoupíme do podzemí. Zajímavostí je absence brokovnice, vše zvládneme s rotačákem a secretu se dá najít plazma.
    E2M2 - Zde zaujme hudba silně ispirovaná původním E2M2 songem. I zde se jedná o skladovací prostor, kde již začíná být vidět vliv pekla. Vizuálně i návrhově je to paráda s velmi silným Doom felingem.

    OdpovědětVymazat
  20. E2M2: Storage Complex
    Author: Wavy
    MIDI: The Demons From Adrian's Pen remix by Jay Reichard
    Rozsáhlý, poměrně komplikovaný a klikatý podzemní komplex plný místností s bednami, různých průchodů a dopravníkových pásů. Vše zakomponováno do jeskyní a podzemních sektorů. Nechybí skákání po krabicích a hledání správné cesty, která není úplně jednoduchá. V první části najdete za bednou spínač, kterým si zpřístupníte cestu před mříže a přes drtiče postupně infiltrujete další oblasti skladiště. Odpor je průběžný a se souboji jsem neměl problémy, napakoval jsem se konečně municí, mapa má celkem 6 secretů, nechybí nutnost nastřelit zelené oko s pentagramem, díky kterému se dostanete do tajné jeskyně, podobně jako tomu bylo v Sigilu. Ale jedna health sféra v kyselinovém jezírku za plotem mi zůstala skryta, i přesto, že jsem měl automapu. Mapa je zaměřena spíše na exploraci a velice mě bavila, i když byl postup pomalepší.


    E2M3 Stock Exchange
    Author: DFF
    Music: Car dealership from Gran Turismo 3 (sequenced by Viscerality)
    Stock Exchange mi Google translator přeložil jako burza, což v podstatě odpovídá. Bojujete v sálech s kruhovými počítačovými terminály jak vídáme na Wall Streetu a v dalších sálech s počítačovou technikou, to vše organicky tvoří důmyslný labyrint, v němž není jednoduché se orientovat. Zabrousíte i do podzemních končin, takže prostředí se pěkně střídá. Zmatek dělá systém mříží, potřebujete sice jenom dva klíče, ale ty neotevírají zablokované části mapy, ale aktivují tlačítka, které odstraňují systém bariér. Boje jsou přímo hektické, až lehce slaughterfestové, ale dají se zvládnout. Spíše jsem tápal, kudy se dát, poněvadž jsem zaopomněl, kde se nachází východ. Ale to je moje chyba a ne autorova. Pěkný počin.

    OdpovědětVymazat
  21. E2M4: Air Filtration Plant
    Author: WeirdSandiwch
    MIDI: Clandestine by Psyrus
    Čtvrtý level a opět realistický komplex, tentokrát bojujete v podzemních labyrintech chodeb, sálů a jeskyní, plných zařízení a ventilační techniky. Šmejdíte nejen v sálech, ale také v systému šachet. Mapa je velice pěkně designovaná, postupně se vám otvírají nepřístupná místa, dokonce nechybí vodní nádrž, kterou vypustíte a vrhnete se do podzemí. Akce je klidnější, máte před sebou jenom 121 nepřátel a vše odsýpalo jako na drátkách. Ani jsem se nenadál a ocitl jsem se na překvapivém konci. Megawad si nadále udržuje perfektní a zábavnou hratelnost.

    OdpovědětVymazat
  22. E2M3 - Další pěkná mapa. Oproti předchozí mapě tato není porušená peklem a navíc tu hraje docela happy hudba. Vizuálně to vypadá pěkně a vše je opět propracované. Potěší i prostory jako diskotéka, skrytá část s dolem v secretu. Nálož potvor už dosahuje téměř 300. Už jsou tu i větší a náročnější souboje, zejména ve velkém sále s raketometem už se objeví i dost Baronů, caco a dalších potvor. Baronů je v mapě vůbec poměrně dost, avšak stále je vše zvládnutelné.
    E2M4 - Trochu kratší, jednodušší mapa. Malá zákeřnost byla léčka u modrého klíče, kdy bylo málo prostoru s boji s Cacodémony na malém prostoru. I když vizuál je trochu stohý, level je jinak docela spletitý a má nelineární průběh.

    OdpovědětVymazat
  23. E2M5: Abandoned Tunnels
    Author: ViolentBeetle
    MIDI: Ghosts in the Walls by stewboy
    Pátá mapa odpovídá svému názvu a přináší kompaktní a stísněný design podzemních chodeb. První fáze začíná průnikem skrz úvodní prostranství a zanoříte se do hloubky, kde seberete modrý klíč. Poblíž je i secret s plazmovkou. Secrety jsou v tomto levelu vůbec stavěny na přebíhání po římsách a přeskocích. Modrými dveřmi proniknete do další chodby, kde je raketomet a skrumáž potvor v čele s baronem a kakodémony. Akce je poněkud tužší, díky manévrování v chodbách a stísněných zákoutích, ale dala se zvládnout, i když červených koulí je vám naservírováno docela dost. A za skladištěm s bednami se nachází exit. Tajný východ je kousek poblíž, ale musíte přeskákat po krabicích. Solidní a zábavná mapa.


    E2M9: Artifact Storage
    Author: Hitboi
    MIDI: Beatdown by Joshua "Dragonfly" O'Sullivan (from Overcome album)
    Tajná mapa mi připadala poněkud horší než předchozí úrovně, je poněkud matoucí, využívá teleporty a je až v pekelném duchu. Pohybujete se v temných interiérech a kosíte nabíhající potvory, mezi vámi jsou piedestaly s vystavenými exponáty. S použitím teleportů se posunujete dál až do finální jeskyně, která se kupodivu nezobrazuje na mapě a výtahem vyjedete k exitu, kde na vás zákeřně čekají čtyři kakodémoni. Vedle jsou další nedostupné sloupky s BFG a raketometem, ty však slouží jenom jako dekorace, i když BFG mě namlsalo. Secrety jsem našel oba dva, takže opravdu se zbraně vzít nedají a musel jsem si zajít chuť.

    OdpovědětVymazat
  24. E2M6: Transport Nexus
    Author: Jark
    Music: "Archvile on Line 2" by Bucket
    Značně komplikovaný a hůře hratelný podzemní komplex, jenž slouží jako dopravní uzel. Pohybujete se v labyrintech kolejí, vše je poměrně rozlehlé a naběháte se, musíte infiltrovat i podzemní oblasti s pomocí výtahů, navíc ještě k tomu autor servíruje teleporty, které vás transportují na jiná místa mapy. K tomu i místy tuhá akce, takže jsem se trápil nejen se souboji, ale i s orientací. Design jako obvykle realistický a esteticky perfektní, ale hratelnost aspoň u mě trošku pokulhávala.


    E2M7: Research Complex
    Author: Cannonball
    MIDI: Gutter Penny by Augustus E. Knezevich
    Výzkumný komplex vás uvede do prostorných sálů a chodeb, na pozadí červená světla a hlavně se na vás vrhnou mutanti, rozmístění všude po okolí. Komplex je propojený a až arénového typu, takže se v soubojích nezastavíte. Po vyčištění odporu se aktivací tlačítka posunete dále, což je provázeno nateleprotovanými protivníky všude kolem. Získáte červený klíč, který vás přenese do sálu, v němž je jasné, že vás čeká tuhý boj. A vstkutku je tomu tak, po aktivaci tlačítka ke žlutému klíči se na vás vrhnou baroni a kakodémoni na uzavřeném prostoru. Ale to největší střetnutí vás teprve čeká, jakmile aktivujete spínač za žlutými dveřmi, vrhnou se na vás mutanti skrývající se za bariérami a navíc se zjevivší teleportací. Boje to byly hektické, zejména proto, že se vám uzavřela přístupná část komplexu a s mutanty jsem si to musel vyřídit na malém prostoru. Pak již kouknete na lávové pole a výtahem sjedete dolů a perfektní mapa je u konce. Čeká vás finále druhé epizody.

    OdpovědětVymazat
  25. E2M5 - Malý krátký level s 88 potvorami. Pěkný vizuál podzemních tunelů. Obtížnost pomalu roste, ale vše zvládnuto rychle. Secret exit nalezen bez problémů.
    E2M9 - Tajný level nevelkého rozsahu obsahuje necelou stovku potvor. Obtížnostně docela snadné, ale pár Baronů se také najde. Jedná se o skladiště artefaktů, kde můžeme vidět i nepřístupné zbraně, přičemž ke konci je vidět i BFG. K němu jsem se nedostal, i přestože jsem našel oba secrety.
    E2M6 - Velice působivá a celkem rozlehlá mapa. Procházíme systémem podzemních drah, kde najdeme postupně výzkumný centrum, palivovou stanici, doky a nalezneme i vlakovou soupravu zarostlou v suchém masu. Atmosféru to má suprovou.
    E2M7 - Další velká mapa, kde nás čeká pořádna porce potvor a rozlehlý komplex laboratoří. Vizuálně je to opět velmi pěkné. Level je převážně otevřený, takže akce je prakticky nepřerušená. Velké souboje čekají potom v menším prostoru u žlutého klíče, kterým si následně otevřeme přístup k výtahu do samotného jádra planety. Finální souboj už patří mezi ty obtížnější.

    OdpovědětVymazat
  26. E2M8: Ceres Gateway
    Author: Nefelibeta
    MIDI: Chex Quest 3 E2M5
    Rozsáhlá mapa, v níž vás nečeká pouze boss, ale více než 400 protivníků v hojných počtech se na vás vrhajících. Bádáte v labyrintu chodeb v podzemním komplexu, uloženém v lávových podzemních jeskyních, okny můžete kouknout na podzemní exteriéry. Postupně si zpřístupňujete docela lineárně navazující části báze za četných skrumáží naštvaných mutantů. Postupně se dostanete k modrému a červenému klíči, dokonce nakouknete ven z budovy a shora pohlédnete na lávová pole. Za červeným klíčem vás na blikajícím podkladě čeká souboj s kyberdémonem, jenž je ovšem komplikován přívaly nepřátel od těch slabých až po několik baronů. Velice pěkná a důstojná mapa na rozloučení s epizodou. Vzhůru do třetí části.

    OdpovědětVymazat
  27. E2M8 - Finální tech komplex přináší intenzivní akci a 420 potvor. Procházíme chodbami a sály, které jsou rovněž stále parádně zpracované. Dominuje všudypřítomná láva a především velké souboje. Postup je v podstatě lineární. Probojujeme se neprve k modrému klíči, a pak k červenému. Následně si zpřístupníme výtah k velkému finále. Čeká nás tam pouze jeden Cyberdémon a asi 100 potvor, které se do arény postupně teleportují. Samotná aréna vypadá velice působivě a díky kombinaci tmy a modré barvy je souboj o to obtížnější.
    U druhé epizody se mi líbilo, jak hráč stále sestupuje do nitra planetky, což bylo vidět i na intermission obrazovce a mapy na sebe krásně navazovaly. Obtížnost už docela narostla, avšak není to zatím noc, co by nebylo možné zvládnout.
    E3M1 - Hned úvodní mapa je opravu propracovaná, spletitá a výborně zpracovaná. Už od začátku jsou tu četní Cacodémoni, a tak je z počátku docela nouze o munici. Je dobré hledat secrety, kterých je tu 11. Secrety jsou tu vůbec velmi zajímavé, časo se jedná o skryté organické části a nalezl jsem tu i velice rozsáhlou organickou jeskyni. Líbí se mi, jak se následně nádvoří proměnilo a vyjevil se obří pentagram v krvi. Pochválit musím i hudbu. Začátek ve velkém stylu.
    E3M2 - Hned na úvod mě zaujala hudba, která pochází z Romerovo Sigilu. První mapa nasadila hodně vysokou laťku, a tak druhá mapa vypadá trochu obyčejnější. To ovšem nevadí, hratelnost svižná, obtížnost tak akorát, munice taky.

    OdpovědětVymazat
  28. E3M1: Lunar Gateway
    Author: LordEntr0py
    MIDI: Technoprisoners by Jimmy
    Třetí epizodu hraji ještě na Ultra Violence. Ocitnete se na měsíci, čemuž odpovídá prostředí základny zakomponované do skalisek a ledových bloků, mezi nimiž bloumáte chodbami a exteriéry mezi skalami, sem tam vystoupáte na skalní či ledové stupně. Potřebujete všechny tři klíče, základna budí dojem nelineárnosti, ale akce postupuje pěkně zpříma. Hned v počátku potkáte kakodémony, disponujete poměrně malým množstvím munice, a tak musíte často mezi nepřáteli jen kličkovat a sbírat cenné náboje do brokovnice. Nakonec získáte kulomet, díky kterému se relativně tužší souboje stanou snadnějšími. Mapa je skvěle propracovaná esteticky i po stránce hratelnosti. Doufám, že obtížnost s postupně získávanými zbraněmi poroste rozumně.


    E3M2: Tranquility Terminal
    Author: RHhe82
    MIDI: Hate Machine" by Jimmy (James Paddock)
    Mapa pokračuje v nastoleném tematickém ladění, opět jste uvnitř komplexu a kolem vás se rozprostírá měsíční krajina. Z velkého sálu vedou čtyři dveře, vy se musíte vrhnout doleva do útrob místností a počítačových sálů, abyste našli první klíč. Ten vás propustí na kruhovou promenádu kolem kyselinového jezera, ohraničeného skalisky, průzkum vás přivede ke žlutému klíči, jenž vás pustí ven na bělavá skaliska a pomocí spínačů si aktivujete přístup k červenému klíči, jenž vás propustí k východu. Akce je poměrně bohatá, odpor je permanentní, ale boje hladce odsýpaly až do finále, je zde poměrně dost kakodémonů i baronů, ale munice je již docela dost a spořit jsem nemusel. Opět pěkná práce.

    OdpovědětVymazat
  29. Mám trochu zpoždění, ale první epizoda byla výborná a první tři úrovně druhé pokračují v kvalitním provedení. Počty nepřátel trochu narostly, ale jde o příjemně nastavenou obtížnost. Architektura a typy nepřátel krásně drží styl prvního Dooma a dobře dokazují proč ho mám o něco raději než pokračování.

    OdpovědětVymazat
  30. E3M3: Deep Space Observatory
    Author: dac
    MIDI: Long Night by stewboy
    Ve třetím levelu bojujete zejména v exteriérech, zkoumáte otevřené cestičky mezi budovami a šplháte na skaliska, postupně se musíte dát třemi směry, abyste sesbírali všechny klíče. Architektura je perfektní, nechybí přeskoky přes stupně či plošinky, akce je opět bohatá a neutuchající po celou dobu explorace. Ve finále si klíči sjednáte přístup k závěrečné věži a výtahu, jenž vás přenese k východu, zajímavosti je jeden ze secretů v gotickém duchu, v němž se kromě nálože potvor skrývá také plazmovka. Třetí epizoda si v kvalitě i skvělé hratelnosti vede nadále velmi dobře.


    E3M4: Fusion Plant
    Author: BluePineapple72
    MIDI: Well of Ass by Jimmy
    Mapa se odehrává v technologických částech, v úvodu je docela stísněná, všude stroje, bedny, vysokozdvižné vozíky a podobné propriety typické pro industriální sekce. Najdete několik dveří, k nimž zatím nemáte přístup. Musíte šmejdit a postupně sbírat klíče, což je provázeno docela tuhými souboji, místy jste uzavřeni s hordami nepřátel, což naštěstí je kompenzováno dostatkem výzbroje i munice. Mapa je poměrně nelineární, můžete se k některým dveřím vracet a najít třeba secret v exteriérovém prostranství. Po nalezení modrého klíče jsem docela tápal, kudy se dát, až jsem našel na záchodcích přeskok do sektoru za červenými dveřmi. Vrcholem mapy je rozsáhlý sál s kyberdémonem, který se patrně dá dát zničit drtičem, ale já jsem se mu postaviil na férovku a z dálky jsem ho zpacifikoval. Velice kvalitní mapa, v níž si to své najdou fanoušci explorace i akce.

    OdpovědětVymazat
  31. E3M5: Helium Refinery
    Author: Captain Toenail
    MIDI: Dark Halls remix by Jay Reichard
    Heliová rafinerie se odehrává v kruzích, takový má totiž základna tvar. Vybarvená ve stříbrných odstínech, nabízí nepřetržitou akci, staví se vám těžší mutanti hned od začátku, baroni prokládaní kakodémony a stafáž pidižvíků a impů. Po exploraci centrální budovy vyrazíte i ven, postupně sesbíráte modrý a žlutý klíč a jádrem mapy je rozsáhlý exteriérový prostor, v němž se vám několikrát nateleportují noví protivníci, což vás nutí neustále mít prst na spoušti. Budova v centru nabízí červený klíč, jenž vám odemkne klíč k exitu. Mapa spíše v tradičním stylu prvního Doomu bez architektonických zázraků. ale hrála se také velice solidně.

    OdpovědětVymazat
  32. E3M3 - Portálem jsem na měsíci postoupili do další části. Tentokrát se pohybujeme mezi skalisky a navštívíme pár staveb. Už 220 potvor takže akce je poměrně velká. Celou dobu mi chyběla plazmova i BFG. Plazmu jsem nakonec našel v po delším hledání v secretu, kterým byla docela velká samostatná oblast.
    E3M4 - Další suprový velice detailně zpracovaný komplex. Prostory jsou na mnoha místech porušené a mnohde protéká zraňující krev. Mapa je příjemně hrála, munice spousta a dokonce i dost megahealthů. V samotném závěru nás čeká dokonce i Cyberdémon. hudba se mi zde také zalíbila.
    E3M5 - Docela rozlehlý otevřený komplex s velkou spoustou potvor, akce je od začátku do konce. Jsou tu místa, kdy se přiteleportují další hordy. Vedle tech komplexu je pekelná stavba. Opět munice spousta a obtížnost ok. Hudba je inspirovaná opět prvním Doomem.

    OdpovědětVymazat
  33. E3M6: Deep Crust Borehole
    Author: myolden
    MIDI: Stage 1 from Cybernator
    Zajímavá mapa, kombinující interiérové bitvy, ale také akci ve venkovních skalních oblastech. Infiltrujete budovu, zpacifikujete odpor, který je výraznější, ale dobře zvladatelný, postupně se dopídíte ven z komplexu, kde tlačítkem vyvoláte pokles krvavého jezera, jež vás sveze do hloubky, kde vniknete do atmosférické pekelné sluje. Seberete červený klíč a vyjedete výtahem zpět k úvodu mapy. Pak vás čeká cesta k východu na otevřeném prostranství, kde absolvujete poslední rozsáhlejší bitvu. Poblíž brány k exitu je skrytá stěna, kde najdete žlutý klíč, ale ještě musíte vymyslet, do kterých vrátek bude pasovat. Řešení najdete je v místnosti se čtyřmi kovovými sloupy a výhledem ven, kde je jeden ze sloupů aktivní a zpřístupní tajnou stěnu s potvorami, ale také s cestou ke žlutým dveřím a tajnému východu.


    E3M9: The Dark Side
    Authors: Astro X and ViolentBeetle
    MIDI: Thermite by Jimmy
    Rozsáhlý a náročný level, jenž vám opravdu nedá nic zadarmo. Začínáte v místnosti, z níž promptně postoupíte do rozsáhlé haly, jež vás postupně po tuhých bojích přivede na venkovní ledovou plochu, opět plnou nepřátel. Vniknete po aktivaci nášlapného spínače do rozsáhlého komplexu, nejprve prošmejdíte rozlehlé chodby a můžete se dát buď propadly nebo teleportem do více stran. Každá cestička je opatřena vějičkou v podobě zbraně. Průběžně vás čekají náročné bitvy, v nichž se vaše zbraně zapotí, v prvních fázích bylo relativně málo raket, ale vykompenzovala mi to munice do plazmovky a později i BFG. Ve finále se teleportujete schodištěm vedoucím k modrému klíči ke kyberdémonovi, spínačem si aktivujete cestu zpět do úvodní haly, jež vás za tuhých skrumáží dovede zpět k budově, v níž mezitím sjely stěny a ukáže se tlačítko, jež vám zpřístupní modrý klíč a hurá k východu. Mapa má více než 400 mutantů k odstřelu, je náročná a zatím asi nejobtížnější z celého megawadu.

    OdpovědětVymazat
  34. E3M6 - Tech základna zasazena do skal. Pěkné vyhledy do krajiny s krvavými vodopády. V jednom momentě se dostaneme do podzemní pekelných jesky. Opět pěkná práce. Krev tu tentokát nezraňuje. 250 potvor je velká porce, ale obtížnost stále příjemná. Secrety mi tu najít docela trvalo a do secret levelu jsem nemohl najít cestu vůbec. Nakonec se však podařilo najít hodně dobře skrytý spínač a cesta do teleportu byla volná. Tentokrát tu hraje happy hudba.
    E3M9 - Temná strana měsíce obsahuje porci 420 potvor. Souboje jsou poměrně intenzivní, ale zvládnutelné. Konečně se tu dá najít BFG. To mi v této epizodě chybí. Procházíme několik arén, kde si následně můžeme zařádit s BFG, plazmou a raketometem. Příjemná akce. Level jako takový má spíš strohý design.
    E3M7 - Překládací terminál. Docela přímočarý a snadný level. Architektuje je opět jednodušší. K nalezení je také BFG, což přijde v závěrečných soubojích vhod.

    OdpovědětVymazat
  35. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  36. E3M7: Freight Terminal
    Author: MemeMind
    MIDI: Freighthoppers by Jimmy
    Terminál sestává převážně z exteriérových oblastí plných vagonů či kontejnerů, mezi nimiž čelíte tuhému odporu. V interiérových oblastech propojujících jednotlivé sektory je odpor slabší a všechno se na vás vyhrne až venku mezi ledovými skalami. Mapa je poněkud slabší v kontextu celého megawadu, akce je přiměřená, díky hojnému množství baronů a kakodémonů se uplatnila plazmovka i raketomet. Na závěr vstoupíte do organické části a pohltí vás příšera a teleportem se přenesete do finále.


    E3M8: Space Elevator
    Author: muumi
    Music: Escaping the Mechanism by Jimmy
    Grandiózní finále, v němž se ocitáte kolem centrálně uloženého výtahu, na němž se promenáduje spider mastermind, který však vyjede nahoru na nedostupné místo. Zkoumáte okolí za přívalu nepřátel všude kolem a aktivujete čtyři více či méně skryté spínače, jež vás posunou k modrému klíči, který vám otevře dveře a teleport, kterým se dostanete na sloup, jenž vás konfrontuje s pavoukem. Díky BFG nedělal větší potíže. Povedené finále za třetí epizodou. Jsem zvědavý na tu další, budu raději hrát na třetí obtížnost.

    OdpovědětVymazat
  37. E4M1: Docking Station
    Author: LordEntr0py
    Escaping the Doomed Forgress by Myrgharok
    Poslední epizoda bude nejspíš daleko náročnější. V prvním levelu začínáte s pistolkou a jako druhá zbraň je vám k dispozici prakticky ihned raketomet. Víc do ruky nedostanete. Mapa se odehrává v kosmickém vzduchoprázdnu a přenášíte se mezi jednotlivými sektory pomocí teleportů, což je náročné na orientaci a musíte mít dobrého pamatováka, navíc se proti vám staví hned rota impů a kakodémonů. Musel jsem tak zpočátku kličkovat mezi nabíhajícími potvorami, než jsem se dostal k raketometu. Měl jsem obavu, že budu mít málo munice, ale opak je pravdou a postupně kousek po kousku se mi podařilo všechny potvory upižlat. Secrety jsem ani nehledal, byl jsem rád, že jsem se ve spleti jednotlivých částí vyznal a úspěšně završil náročný první kousek.

    OdpovědětVymazat
  38. E3M8 - Finální aréna v obrovském kráteru s velký vesmírným výtahem. Porce potvor v pohodě zvládnutelná. Po nalezení několika spínačů se na vyvýšení plošině objeví Spiderboss. Příjemné završení 3 epizody.
    Třetí měsíční epizoda byla už akčnější, ale oproti druhé epizodě je obtížnost zhruba stejná. Některé mapy zde byly pěkně propracované, jiné spíš obyčejnější.
    E4M1 - Zajímavé netradiční prostředí v levitujících prostorech. Na začátku je třeba projít několika prostory, utíkat před Cacodémony a následně si otevřít cestu k raketometu. Po sebrání klíčů se do prostorů vždy nateleportují početné zástupy potvor a s raketomentem je třeba ve zdejších prostorách zacházet opatrně. Obtížnost docela narostla. Jinak hraju na UV

    OdpovědětVymazat
  39. E4M2: Customs Office
    Author: Anarkzie
    MIDI: Mars Processing Station from Descent
    Komplexní a propletená mapa, v níž autor zastydl v tradičním stylu pro první Doom a mám z ní retro pocit. Začínáte ve frontě čekajících zombie vojáčků a poté, co proniknete do útrob komplexu, postupně zkoumáte relativně pestré lokace, sestávající se skladišť s Hitlerovými podobiznami, různých počítačových sálů, snad transportního uzlu a chodeb jakoby kolem centra komplexu. Akce je mírnější než v předchozí mapě, i když na závěr se vám postaví samotný kyberdémon, ale v jeho blízkosti je plazmovka, takže se dal zpacifikovat hravě. V druhé mapě je secret, k němuž postupně musíte sebrat tři klíče, jež k regulérnímu exitu vůbec nepotřebujete. Mapa se hrála pěkně, i když vizuálně příliš neexcelovala.

    OdpovědětVymazat
  40. E4M9: Cult Headquarters
    Author: Mystic 256
    MIDI: Junkie Smack by Mark A. Klem
    Tajný level je v podstatě jedna velká aréna, která za tajemnými mystickými symboly skrývá pěknou nálož nepřátel hned zpočátku. Běháte kolem centrální oblasti s červeným klíčem a likvidujete statické i přibývající potvory. Pomocí dvou tlačítek si spustíte bariéru, za kterou se ukrývá další porce mutantů na odstřel a spínače, které vám nakonec otevřou cestičku ke klíči. Pak na vás čeká závěrečná aréna, kde opět bojujete s přívaly mutantů všeho druhu. Akční a dynamická mapa, kde jsem ani pro neutuchající akci nemyslel na sběr secretů, takže v tomto směru je moje skóre nulové.


    E4M3: Commercial District
    Author: RataUnderground
    MIDI: Devil's Ground by Mark Klem
    Nákupák jako vyšitý, při prvním pohledu vypadá prázdně, ale jde jenom o zdání, po prvních krocích na vás naběhnou schovaní vojáčci, a to není vše, jak postupujete prostorami nákupního centra, neustále přibývají další a další potvory, a to nejen ti slabší, ale také četní kakodémoni i baroni. Centrum je vybudováno ve velkolepém stylu, pohybujete se hlavně v exteriérech a zabrousíte spíše do technických částí a nikoliv do obchodů s regály. Potkáte dokonce spidera masterminda a posléze i kyberdémona, akce je hektická a permanentní, centrum je stavebně docela složité, ale snadné k pochopení, takže i když se přesunete pomocí teleportů, vše je jasné. Skvělá mapa.


    E4M4: Residential Areas
    Author: DJV
    MIDI: Archaic Doctrine by TrialD
    V tomto levelu si trochu odpočinete, pohybujete se mezi stylizovanými domy, snad ve městě či předměstí, po eliminaci a průzkumu v menších domcích a sebrání modrého klíče proniknete do velké budovy s vícero dveřmi a centrálním sálem. Boje jsou zde poněkud náročnější, ale nic, co by vás nadměrně zatížilo. V závěru najdete mezi ploty žlutý klíč, jenž vás propustí k exitu. Architektonicky je mapa jednoduchá, hrála se solidně.

    OdpovědětVymazat
  41. E4M5: Waste Recycling Facility
    Author: MAN_WITH_GUN
    MIDI: "Under Death" by Mark Klem
    Tak tohle byl opravdu megalevel, propletený, přitom realistický a skrývající řadu překvapení. Šmejdíte po zákoutích areálu chemické továrny na zpracování odpadů, plno chodeb, zákoutí a místností, včetně různých kyselinových jezer, celý tento propletený komplex musíte prozkoumat, jádrem je počítačová místnost, kterou zkoumáte odspodu i shora, přičemž se k ní můžete opakovaně vracet, dokonce vám mapa nabídne exit, a chybí vám přitom více než 150 mutantů, můžete se samozřejmě vrátit, za pomoci žlutého a červeného klíče se poposunout dál, ale i tak jsem neměl všechno zvládnuté, i když jsem se od exitu poctivě vracel. Cesta k němu je docela trnitá, přes soustavu drtičů a naštěstí autor zažil rozumu a v mapě se objeví teleporty, jež vás k exitu zpátky vrátí bez tohoto martyria. Před východem se ještě rozpoutá velkolepá bitva včetně kyberdémona, ale na něj jsem nečekal a kvapně mapu ukončil exitem.

    OdpovědětVymazat
  42. E4M2 - Potvor 350. Už na začátku je akce docela hektická, kdy se musíme vymotat z fronty vojáčků, přičem že blíží cacodémoni. Po nalezení několika zbraní už je hratelnost lepší. Čekají nás tu docela četné zástupy základních vojáků, takže počty potvor rychle ubývají. Na druhou stranu se nám postaví jak Spiderboss, tak i Cyberdémon. Vizuálně je to zajímavý počin. Procházíme vesmírným terminálem, najedeme tu sklady, řídící centra, ale podíváme se do servisních tunelů ve spodní úrovni. Opět mi tu docela dlouho trvalo najít secrety. Zakladem k secret exitu bylo nalézt skrytá modrý klíč, a potom to už šlo.
    E4M9 - Akční level, který se odehrává ve venkovních arénovitých prostorách. Téměř 250 potvor včetně závěrečného cyberdémona. Akce je rychlá, ale férová.
    E4M3 - Otevřený prostor s ochozy a schodišti. Design poměrně strohý, ale stále docela dobře vypadající. Už od začátku tu máme Spiderbosse. Opět rychlá akce. Během mapy potkáme ještě 2x Cyberdémona a dalšího Spiderbosse. Je tu hlavně BFG, takže likvidace je o mnoho zábavnější. Tempo mapy však brzdí neustále chození sem a tam při hledání spínačů a klíčů, což pomalu zabere polovinu času a je to docela otravné.
    E4M4 - Spíše menší příjemně hratelná úroveň v obytné zástavbě.

    OdpovědětVymazat
  43. E4M5 - Rozlehlá docela pěkně propracovaná atmosférická mapa. Některé prostory vypadájí velice zajímavě, jako třeba obří počítačové centrum. Potvor je tu něco přes 666. Některé souboje jsou docela náročné jako třeba v temné oblasti u plazmovky. čekají nás tu lokace s kyselinou. Obleky tu jsou, a tak je možné oblasti prozkoumat. Ke konci u exitu čekají velké souboje s četnou řadou potvor i Cyberdémonem. Výborný level.
    E4M6 - Docela divná mapa, na začátku se dostaneme do temného prostoru se 2 Cyberdémony, po jejich likvidaci se pohybujeme docela dlouho po levelu, aniž by se něco dělo. Je tu však hodně megahealthů i nesmrtelností, které usnadňují postup. Nalezneme tu i infrabrýle pro snažší vidění v temných protorách. Po nalezení oranžové lebky se do levelu nateleportuje pár potvor. Potom mi dlouho trvalo najít spínač na oteveření oranžových sloupů. Vůbec v celé mapě si mi velmi špatně orientovalo a stěží se dalo tušit kam se vydat. Navíc zde bylo spoustu kyselinových a temných prostor. Vizuálně to bylo inspirováno prvním Doomem, ale hratelnost byla však velmi bídná a byl jsem rád, když jsem uviděl dveře s nápisem Exit.
    E4M7 - Krátká mapa na zpustlém náměstí. Po sebrání modrého klíče se přiteleportuje velká horda potvor. V malém skladišti máme velkou zásobu nábojů do plazmovky, takže si můžeme vesele zastřílet z BFG a plazmy. Příjemná hratelnost. Jako hudba zde hraje uplně zcela finální skladba po dohrání Dooma.
    E4M8 - Z jeskyně vylezeme do velkého ohnivého kráteru, kde na středu hlídá Spiderboss. Střílením do organickcýh ok si postupně zpřístupňujeme další postup. Postupně likvidujeme odpor a postupujeme okolím kráteru, přičem se musíme krýt před palbou Bosse a zároveň efektivně manévrovat mezi nepřáteli a lávou. Docecla pěkné zakončení, i když některé souboje byly díky tmě často nepříjemní. Po zlikvidování bosse se otvřevře průchod, kde nás čeká závěrečný souboj s haldou Baronů a Caco. BFG se tu nezastavilo.
    Poslední 4. epizoda měla docela zajímavý vizuální styl, i když některé mapy mi neseděly. Obtížnostně byla stále dobře hratelná i na UV. Doom1 potvory jsou zkrátka snažší. Celý wad mě bavil. Dobrý vizuál, mnohdy dobré nápady, intermission obrazovky, zejména druhá epizoda s postupem do nitra planety byla super. Duch prvního Dooma tam zkrátka byl.
    Na další DWmegawady se asi odmlčím, protože toho mám teď hodně a ke hrám se dostávám teď docela sporadicky. Pokud tu bude nějaká pecka, tak se vynasnažim najít si čas. Jinak můj Heretic mod DMT už má hotovou druhou epizodu, ještě tam musím pár věcí dodělat, a pak ho vypustím do světa. (nebo zatím spíš na časkou scénu)

    OdpovědětVymazat
  44. E4M6: Mass Propulsion
    Author: SMG_Man
    "Cry of Desperation" by Tristan Clark (Eris Falling)
    Šestý level se tentokrát příliš nevyvedl. Jedná se o komplexní a propletenou mapu, uloženou ve vzduchoprázdnu, ale je poslepovaná z vícečetných sektorů různého charakteru prostředí a architektury. Bloumáte uvnitř chodeb a interiérů zformovaných v odlišných texturách, mnohdy i do exteriérů a celé je to poněkud zmatené a nejednotné, navíc nechybí i teleporty, jež přehlednosti příliš nepřispívají. Musíte najít žlutý klíč, spínačem si odblokujete několik žlutých bariér a až pak se můžete postupně nasměrovat k východu. Možná nejslabší mapa z celého megawadu.

    OdpovědětVymazat
  45. Tak dohráno. Třetí epizoda opět super, ale čtvrtá mi tolik nesedla. Obtížnost překvapivě stále ok, ale struktura levelů občas divná a zmatená. Druhá a třetí epizoda jsou ale super. Celkově velmi příjemný wad.

    OdpovědětVymazat
  46. E4M7: The Tether
    Author: Engired
    MIDI: Legion of the Lost from TNT
    Předposlední mapa celého megawadu. Čekal jsem řežbu, ale naskytne se vám pohodová akce na otevřeném venkovním prostranství, z něhož vede jednak cestička do kanalizace s kyselinkou, kde najdete žlutý klíč. Další skladiště ukrývá klíč modrý, přičemž každé sebrání předmětu vyvolá nateleportování menšího či většího počtu protivníků na nádvoří, což ale není nikterak velký problém, jelikož disponujete dostatkem raket i náplní do plazmové pušky. Výtahem se svezete do věže, která vás pošle do závěrečné mapy.


    E4M8: Impact Site
    Author: PinkFlamingo
    MIDI: Moaning Souls
    Pekelná mapa, poměrně atmosférická a docela originální. Jeskyní se dostanete na lávové pole s pavoukem mastermindem. Typickým elementem jsou nástřelné spínače ve tvaru oka, díky kterým vždy dojde k posunu skalisek. Dostanete tak kryt před jeho palbou a chodbičkami a zákoutími se za kosení mutantů posouváte dál a dál. Proklestíte se až na závěrečnou plochu, kde si to s bossem můžete rozdat na férovku, i když je třeba využívat palby z dálky. Po jeho eliminaci se otevře finální chodba se záplavou baronů a další havěti, kde jsem spotřeboval takřka kompletně munici do BFG a pak proniknete ke spásnému konci perfektního megawadu.

    OdpovědětVymazat