pátek 26. května 2023

Anorakův týden 14/2023

Posledně rozehrané Halo: Reach se ukázalo relativně krátké a po dvanácti hodinách mám tak dohráno. Ačkoliv jsem se snažil hledat pečlivě, tak datapady s informacemi včechny nemám. Herně sérii považuji pouze za nadprůměrnou, takže do opakování úspěšně dokončených misí se nehrnu. Celkově jsem s tímto prequelem spíše spokojený, několik misí se hodně povedlo a příběhové propojení s prvním dílem je udělané pěkně. Komentář zde. Uvidíme zda se letos dostanu k Halo 2.

Close Combat

Podstatně větší a delší výzvou bylo dokončení Close Combat. Až na reálný čas odpovídá řada prvků spíše tahovce. Od rozmístění jednotek na začátku každého scénáře, přes vliv morálky až po výrazný důraz na taktiku. Celkem drobná změna plánu může zvrátit malou porážku a přinést slavné vítězství. Díky návratům k uložené pozici jsem sice nakonec skončil se slušnou časovou rezervou, ale některé scénáře se dočkali mnoha opakování. Závěrečné dobývání St.- dalo opravdu zabrat a obecně je krajina Normadie vhodnější k obraně. Nakonec jsem z hraní vyčerpanější než bych čekal, takže před dalším dílem si dám delší pauzu. Možná si pro zachování atmosféry zahraju jinou, jednodušší, hru z tohoto prostředí. Uvítám i nějaká doporučení. Komentář zde.     

Rozehrál jsem první díl další známé série od FromSoftware a to akční "mech" záležitost Armored Core. V ní ovládáte a vylepšujete stejnojmenný stroj. Titul vyšel pro první PlayStation v roce 1997, tedy v době velké slávy MechWarriora. Základní podobnost tu je, ale Armored Core jde v mnoha ohledech vlastní cestou. Hra je akčnější a díky menší velikosti a hmotnosti ovládaného stroje i svižnější. Nejde tolik o simulátor. Vylepšování je ale dostatečně komplexní, různých dílu je k dispozici řada. Kromě nákupu v obchodě jsou některé obzvláště zajímavé ukryté i v jednotlivých misích. Mise jsou spíše kratší, především rozlohou, ale nejde se i pár rozsáhlejších. Oceňuji i nelineární postup s možností kompletace po skončení kampaně. V této fázi se aktuálně nacházím, abych získal co nejvíce vylepšení a peněz před přenosem postavy do datadisku. Musím studio From Software pochválit, ještě jsem od nich nenarazil na špatnou hru.

Zhruba v polovině jsem u Gobliiins. Tuto logickou adventuru asi netřeba blíže představovat. Z dřívějška mám dohrané první dva díly série, co si vzpomínám tak z velké části podle návodu. Aktuálně po vydání pátého dílu si chci sérii celou projet od začátku a ideálně bez nápověd. Překvapivě si ale část řešení, alespoň rámcově pamatuji, takže hraní docela odsýpá. Hra je stále dost zábavná a grafika i dnes vypadá krásně. 

Gobliiins


Žádné komentáře:

Okomentovat