úterý 1. září 2020

DWmegawad Club CZ - MAYhem 2020 - září 2020

DWmegawad Club je na stránce doomworld.com pořádaná akce, ve které se každý měsíc hraje vybraný "megawad" do Dooma. To jsou nové levely často i s novou grafikou nebo nepřáteli. Zvolen je jeden nebo více wadů pro Doom 1 - Final Doom. Vždy ale musí mít počet levelů blízký počtu dnů v měsíci. Toto druhý měsíc české pobočky. Všechny fanoušky Dooma, kteří mají zájem hrát určený wad tedy zvu ke společné diskuzi u tohoto článku. Své postřehy se pokusím pravidelně připisovat k článku. Pokud bude o akci zájem budu pokračovat i následující měsíce.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Snad vás bude tato aktivita bavit.

Odkaz ke stažení: zde

Tento měsíc zvolený MAYhem 2020 má 48 levelů. Levely 33 až 48 jsou přístupné jako samostatná epizoda v menu. Odehrát je můžete v libovolnou dobu.
 
Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

Další obsah:
Odkaz na mé pořízené screenshoty. Hraji na obtížnost Hurt me plenty.
DoomWiki

56 komentářů:

  1. Map 01 - Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, no, vypadá to jako zajímavá hipsteřina... Za prvé jsem rád, že se to liší od těch ostatních wadů docela výrazně... za druhé to má celkem fajn design. Za třetí jsem rád, že tu máme nějaký zdoom experimenty, ale snad se budou držet v rozumných mezích :)

    OdpovědětSmazat
  2. Map 02 - nemám rád chodbovitý design, takže mě tahle mapa pochopitelně vůbec nezaujala. Na druhou stranu tu chodbovitost autor dobře maskoval tím, že používal úplně šílený kombinace textur, kdy slepil cokoliv k čemukoliv .)))

    OdpovědětSmazat
  3. MAP01 - Wet My Appetite (Dragonfly)
    Megawad Mayhem 2020 nás vrací do starých dobrých časů klasického designu. Projekt využívá výhradně doomovských textur v kombinaci s grafikou z alfa a beta verzí. Je fakt, že jsem tyto verze nehrál, a tak použité grafické prvky mi připadají nové. První stříbrná tech based mapa obsahuje více než 100 protivníků a řádně navnadí váš apetit. Začínáte na vodní ploše a musíte vyčistit centrální část mapy. Po plošince se dostanete na vyšší etáž, kde se můžete dát na obě strany. Směrem doprava můžete odblokovat uzavřené dveře spínačem a můžete vstoupit do secretu, jež vede do vnější nepřístupné oblasti. Regulérní cesta vede doleva a po aktivaci tlačítek prozkoumáte postupně levou polovinu mapy a pak se dostanete k východu, kdy náhle poklesnou vyvýšené oblasti a ocitnete se tak v otevřené oblasti s množstvím nepřátel. Mapa je povedená, na Ultra Violence pohodlně hratelná a navíc secrety jsou zajímavé a nabízející nejen bonusy, ale i mutanty, takže bez jejich nalezení nedocílíte 100% statistiku.Trochu problém vidím v tom, že pokud neodhalíte první secret, tak se k němu po poklesu podlahy už nedostanete.

    MAP02 - Nukaged-Powered Clastrocomputer (Redead-ITA)
    Trochu mě přešla chuť. Po povedeném prvním levelu nastává studená sprcha v podobě maličké mapy, jen s pár nepřáteli. Ocitnete se zřejmě v počítačovém centru s poněkud nesourodě zapracovanými texturami. Protivníci se vám staví po jednom, zprvu mapa vypadala dětsky snadná, ale následně se vám postaví i silnější kalibry, vrcholem je baron v těsném prostoru před východem. Mapa je výrazně slabší, pokud srovnám s tou první. Zdá se, že můžeme očekávat nevyrovnanou kvalitu úrovní.

    OdpovědětSmazat
  4. Map01 - Začalo to velice zajímavým designem a hlavně po aktivaci tlačítka dlošlo k velké proměně celého levelu a odkrytí dalších míst. Potvor spoustu v secretu nalezena i dvouhlavňová brokovnice. Překvapily mě i textury, které mají byýt z nějakých alfa a beta verzí, které vůbec nevypadají špatně
    Map02 - Mapa délkou do 5 minut. Malá s pár nepřáteli. Pár místností a chodeb. Co jsem pochopil, tak tenhle wad je taky nějaká výzva na způsob minulého 1000 lines. Má tu být na level 20 sectrorů, ale nějak jsem nepochopil, co konrétně je tím myšleno. V editorech je sector brán jako jedna plocha, ale tady jich je mnohem více.

    OdpovědětSmazat
  5. MAP03: Bubble Home Bunker (DynamiteKaitorn)
    Opět malý a kompaktní level, lehce ve stylu Wolfensteina, plochý bez výškových převýšení. Jste v domácím interiéru, podle názvu se jedná zřejmě o bunkr, s pro mě neznámými texturami. Postupně zkoumáte jednotlivé místnosti, v poněkud stísněném prostoru likvidujete většinou solitární odpor. Jen na dvou místech vám mapa zatopí, zejména po sebrání modrého klíče, kdy se na vás vyhrne kopa revenantů. Mapa se dá v pohodě zvládnout i s pistol startem, jak jsem si ověřil. Secrety nenabízí žádné.

    OdpovědětSmazat
  6. Map03 - Velice malá plochá mapa ve wolfensteinovském stylu. Nic zvláštního. Zvládnuté cca za 3,5 minuty.

    OdpovědětSmazat
  7. Koukal jsem do Slade, abych se podíval, jak je to míněno s těmi sectory, protože 20 sectorů (ploch) je opravdu málo. Aoutoři využili funkce Join sector, která umožňuje spojit více sectorů do jednoho. Za normálních okolností se sousední sectory slijí do jednoho a z více plošek vznikne jedna. Tady však autoři využívali spojování nesousedících sectorů, takže zůstaly stále osamocené, ale tyto osamocené plošky se chovaly jako jeden sector. Podmínka je, že musí mít stejnou výšku a texturu stropu a podlahy. Doporučuji se podívat do editoru a přepnout se do režimu "Sectors" a hned to pochopíte. Vůbec jsem netušil, že je něco takového možné. O to více mě facinuje první mapa, protože autor musí mít poměrně velkou fantasii a dobře vědět, co stisknutí jednoho tlačítka všechno udělá.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já bych neřekl, že "Podmínka je, že musí mít stejnou výšku a texturu stropu a podlahy." - to není podmínka, jako spíše to, že prostě jeden sektor má jednu výšku a stropu. A když spojíš dva sektory s různými hodnotami, tak se automaticky srovnají (tuším, že ten, co vybereš jako druhý podle toho, cos vybral jako první)

      Smazat
    2. Jsem to napsal špatně. Myslel jsem tím, že po sloučení to bude mít stejnou výškou. Jinak jsem namátkově koukl na další levely v editoru a docela jsem zíral, co nás tam čeká. Jedna mapa dodržuje 20 sectorů, ale má několik tisíc subsectorů a asi 15000 linek.

      Smazat
  8. Map 03 a Map 04 - Jéééžuš, ono se to dál nese v duchu chodbovitého designu... klaustrofobie hadr... Třetí mapa je vyloženě navíc Wolfeinstein 3D, když si člověk odmyslí vtipný textury.. Vypadá to spíše jako joke wad, než serious projekt... tak uvidíme, co bude dál.

    OdpovědětSmazat
  9. Ta mapa 03 má hodně divný textury, vůbec nevím, odkud jsou vzané. Map 04 mi stylově hned připomněla 4 mapu z Doom2 včetně zavírajících oken. Tady se nám už postavili i silnější potvory jako mancubus, baron nebo i archvile. Vizuál pěkný.

    OdpovědětSmazat
  10. MAP04: Deep Focus (The_SloVinator)
    Tato mapa se 43 mutanty trochu klame tělem. V kampani docela jednoduchá, ale s pistol startem jsou nepřátelé efektně rozložení, takže s absencí zbraní vznikne pěkná a obtížná řežba. V úvodu pár pidižvíků za pohybujícími se žaluziemi. Ale o krok dál revenant ve výklenku a pokud se spustíte výtahem dolů, stojí proti vám arachnotron a další démoničtí bojovníci. Musíte rychle uhýbat, odpor lze zmírnit pomocí sudů, ale i tak se na vás vrhnou mutanti ze všech stran. Kromě akce hledáte klíče, v levelu najdete mědvědobijku, jež vás ovšem teleportem přenese přímo pod nos zaklínači. Level je opět kompaktní, ale velmi dobře hratelný, s jedním secretem.

    OdpovědětSmazat
  11. MAP05: Wastewater Plant (DavidN)
    Rozlehlejší tech based úroveň ve stylu prvního Doomu, samozřejmě s bohatší a pestřejší náloží nepřátel z druhého dílu. Mapa je kompaktní, nenaběháte se příliš daleko, ale na druhou stranu notně nelineární a propletená, střídavě úzké chodby a zákoutí a poněkud prostornější místnostmi. Najdete i cestičky kyselinou, ale naštěstí s dostatkem ochranných obleků. Mapa se hrála velmi dobře, protivníků tak akorát, akce je zábavná a dokonce vás ve finále překvapí zaklínač. Povedená práce.

    OdpovědětSmazat
  12. Map 05 - celkem průměrná mapa... ale v porovnání s předchozími je to dílo století :D

    OdpovědětSmazat
  13. MAP06: Return to Pain Manor (Arno)
    Level vás překvapí perfektně zpracovaným stromovím, lesními plochami se propracujete ke komplexu kláštera s modlitebnami, v němž vás očekává přehršel nepřátel. Design je atmosférický a propracovaný, kombinující boj v exteriérech a souboje uvnitř areálu. Graficky je církevní budova velice pěkně vyvedená, stejně tak je zábavná a z hlediska obtížnosti vyvážená i akce.

    OdpovědětSmazat
  14. Map 06 - Taková zvláštní mapa... ale jinak dobrá :)

    OdpovědětSmazat
  15. MAP07: Heavy Lifting (Arctangent)
    Pěkně a střízlivě zpracovaný tech based arénový level, v němž si užijete hrátek se spínači a výtahy. Je poněkud obtížnější, najdete těžší protivníky, včetně zaklínače, jenž na vás vybafne hned v úvodu, jakmile vystoupáte prvním výtahem. Následně skočíte dolů a zlikvidujete odpor na prostranství, přičemž vás z výšky nepříjemně ostřelují mutanti. Postupně aktivujete spínače a po plošinkách se dostáváte do vyšší výškové úrovně a pacifikujete nepřátele. Měl jsem trochu problémy, kudy se dát, ale v kompaktním stylu mapy se naštěstí nedá dlouho bloudit.. Mapa je plná akce a docela zábavná, ale toho kyberdémona v úzké chodbičce na konci si autoři mohli odpustit. Ale dá se naštěstí obejít a já jsem ho nechal žít (nebo spíše on mě). Solidní akční práce.

    OdpovědětSmazat
  16. Map01-Map07
    Jednoduché mapy a líbili s mi, nejvíc ale mapa 07. Protože všechny výtahy mají stejný tag, takže po zmačknutí na switch nebo lift nebo walk sjedou dolu všechny, ale vy se dostanete jen k některým a k dalším až později.
    Secrety občas nenalazeny a použil jsem builder, na wiki u secretů jsou psány jen čísla sectorů.

    OdpovědětSmazat
  17. MAP08: Edge of Twilight (Revenant)
    Po stránce vizuální je osmá úroveň mixtura podobná dortu od pejska a kočičky. Tu kousek tech based architektury, tady přírodní exteriéry a jinde zase směsice organické hmoty z Marsu. Level je propletený, i když s několika slepými uličkami. Prošmejdíte nejprve v podstatě celý areál levelu, aby se po aktivaci modrého spínače zpřístupnily doposud skryté oblasti mapy. Akce je na úvod příjemná, po odblokování bariéry se objeví baroni provázeni revenanty, ale i tak je obtížnost přiměřená. Vizuálně úroveň opravdu nic nového nepřináší, ryzí old school, ale hrála se mi fajn.

    OdpovědětSmazat
  18. MAP09: Get Up; Don't Stop (Phobus)
    Od prvního pohledu je patrné, že je tato mapa dílem profesionála. Areál tech based základny, dokonalá symetrie, mnoho detailů. Nejprve vyčistíte nádvoří, abyste se po výtahu vyvezli na ochoz, kudy proniknete do interiéru báze, a následně obdobným způsobem vyčistíte druhou polovinu. Akce je kontinuální, ale vyvážená, někomu by mohla vadit značná podobnost obou polovin základny, z čehož vyplývá obdobné schéma akce na obou stranách. Ale já jsem byl spokojen nejen s vizuálem, ale i hratelností.

    OdpovědětSmazat
  19. Map04 - Stylově mi hned připomněla 4 mapu z Doom2 včetně zavírajících oken. Tady se nám už postavili i silnější potvory jako mancubus, baron nebo i archvile. Vizuál pěkný. Až teď jsem si uvědomil, že map03 měla celkem neobvyklé textury.
    Map05 - Tentokrát opět velmi povedená velmi komplexní techbase mapa. 100nepřátel a tentokrát 3 secrety, přičemž je tu i secret v secretu. Je tu i průzkum kyselinových oblastí, přičemž obleků je tu hromada. Zajímavostí je i postupné otevírání skrytých zákoutí s nepřáteli, takže i opakovaný průzkům přináší něco nového. Rozhodně to zatím patří mezi to nejlepší, zvlášť, když si člověk uvědomí, jaké jsou podmínky wadu.
    Map06 - Tentokrát jsme v jakémsi lese, což je pro Dooma dost neobvyklé prostředí, ani bych neřekl, co se dá se základními texturami provést. Level je celkem rozlehlý, chvilku jsem i hledal další cestu. Projdeme tu povedenou katedrálu, hrobky a nakonec dorazíme do vstupní části zámku, škoda, že další level na to vůbec nenavazuje. Úžasná ukázka, jak velký level se dá udělat z 20 sectorů. Příjemná je tu i hudba evokující Heretica.
    Map07 - Hned na začátku je plazmovka. Level je celkem strohý využívající pouze pár textur. V podstatě je to systém pár místností a výtahů. Nic vyjímečného. Na konci na nás vybafne Cyberdémon. Když před ním utečeme tak se nám teleportuje do hlavního sálu a je prakticky nutné ho zlikvidovat na malém prostoru. Ale po předchozích wadech už takové věci člověka nepřekvapí.

    OdpovědětSmazat
  20. MAP10: Daybreak Station (TheV1perK1ller)
    Úroveň představuje dopravní stanici, se spletí chodeb, uzavřených dveří a mříží. Mapa je krásně zpracovaná a komplexní, proplétáte se nejdříve chodbami stanice, likvidujete odpor nejen uvnitř, ale také mutanty zevlující zvenčí. Po sebrání klíče se ještě vyhrnou další pekelní poskokové z uzavřených výklenků a bariér. Ale ta pravá mela nastane po otevření centrální kulaté místnosti. Objeví se kyberdémoni, zaklínači, skupina baronů a také se teleportují přívaly mutantů a vzniklá mela je docela obtížně zvládnutelná, aspoň mně se to podařilo až na několikátý pokus. Zajímavě autor řeší secrety, které ve spleti chodeb dokonce označil. Ono ten minimalistický spínač na tenkém sloupečku by přehlédl každý. S úrovní jsem byl velice spokojen, velice kvalitní práce.

    MAP11: Toxic Waltz (Blinds1ght)
    Během tance toxického valčíku pobíháte po parketu tvořeném hladinami kyseliny. Naštěstí váš zelená tekutina nezraňuje. Ale potenciálními zdroji vašeho zranění jsou nepřátelé. A věřte, že křepčit budete v ďábelském tempu. Čekají vás tři stavebně jednoduché arény, v nichž se utkáte s opravdu velkou záplavou mutantů. V první z nich vám pomohou vzájemné střety impů s kakodémony. Druhá je trochu složitější, jste v aréně s kyberdémonem v centru a revenanty, kteří na vás shlížejí ze zídek kolem. A ta finální zahrnuje dokonce šestici kyberdémonů a opravdu nepočítaně baronů. Dlužno podotknout, že arény jsou dobře vybalancované a férové s dostatkem munice, takže i ta poslední zdánlivě nezvladatelně vypadající se dala zvládnout bez potíží.

    OdpovědětSmazat
  21. Napište mi sz na liquid doom, zda někdo je v mapě 19. Já tam totiž mám nějaký divný bug, ale v gzdoom builderu tam není. -_-

    OdpovědětSmazat
  22. MAP12: The Running of the Bulls (Bauul)
    V této mapě jsem si připadal jako kočka hrající si s myší, ale z pozice nebohého hlodavce. Po ukončení první epizody jste beze zbraní a tři kyberdémoni vás nahánějí po úrovni, jež je vybudována ve stylu prvního Doomu. Bludiště chodeb obsahuje celkem šest klíčů, které musíte postupně sesbírat. Navíc vám v úprku před bossy zavazí zombie vojáci a impové. Potřebné BFG k likvidaci kyberdémonů se vám zjeví až po otevření východu. A je na vás, jestli se s nimi budete piplat, nebo je necháte žít. Munice do plazmových zbraní se totiž bude velice hodit v další mapě, takže bych doporučoval ji spíše šetřit. Idea zajímavá, ale úroveň se mi hrála špatně, protože se kyberdémonům v úzkých chodbách špatně uhýbalo a zaháněli mě často do slepé uličky, což vedlo k reloadu pozice.

    MAP13: Hole in the Net (Worm318)
    Další experiment, který se mi příliš nelíbil. Síťované chodby narvané až k prasknutí impy, naštěstí se použitím těžší zbraně dá mezi nimi proběhnout, munice do plazmovky je poměrně málo, takže se musí střílet s opatrností, i když probíhání chodbami se nezbytně nese ve stylu neustálé palby z BFG nebo plazmové pušky. Posléze se objeví i zaklínači. Jakmile seberete modrý klíč, myslel jsem, že nastává konec levelu, ale musíte ještě přeběhnout po sloupech tyčících se nad dolními částmi mapy. Což je provázeno novými objevivšími se mutanty včetně kyberdémonů. Secret se mi podařilo minout. Zkrátka slaughterfest, který mě příliš nebavil, zejména díky relativně omezené munici.

    OdpovědětSmazat
  23. Map10-Zajímavá mapa, oba secrety jsou u otazníku(automapa), jen jsem si nevšiml, kde jsou, takže builder a našel jsem to.
    Jen byla težší ta část, jak se otevře ta kruhovitá oblast uprostřed jedné místnosti.
    Map11-těžší, zbylí hell+Barony zabil sekačkou. Konec v pohodě, nebugoval.
    Map12-WTF, hned takhle vypustit 4 cybery? Jako šlo to, musel jsem ryhle sebrat všechny klíče(6), abych si mohl dojít pro bfg a náboje a dozabíjet je.
    Map13-Taky těžší, musel jsem se snažit zabít ty impy v těch uzkých cestách. Pak na konci překvápko v podobě impů, demonů, 1 mancubuse a 2 cyberů. Dalo se to.

    OdpovědětSmazat
  24. MAP14: Dens at Night (Zergeant)
    Konečně zase standardní mapa. Prozkoumáte komplex několika oddělených budov, zasazených na otevřené ploše. Průzkum je provázen přiměřeným počtem nepřátel, i když hned na úvod se objeví kyberdémon. Ten ale není závažnou překážkou, pokud si přinesete munici a zbraně z předchozí úrovně. Bohužel pocit ze hry trochu sráží bariéry, které omezují průchod mapou, takže často probíháte stále stejné oblasti několikrát, pokud se vám podaří odněkud spadnout. Postupně si zpřístupníte klíče a nakonec vás čeká finální mela s druhým kyberdémonem. Pokud by byl volnější pohyb po mapě, byl bych spokojenější.

    MAP15: Urban War (RonnieJamesDiner)
    Tato úroveň mě velice bavila, ocitnete se v městském komplexu, jak už napovídá název. Realisticky vyhlížející budovy i uličky, zahrnutý je i park. Postupně bojujete a prokousáváte se odporem v budovách, abyste sesbírali dva klíče. Těmi si sjednáte přístup k exitu, který je však bohatě hlídán a masakr, jenž vznikne po aktivaci spínačů, byl poměrně výživný. Četa revenantů a několik zaklínačů mi dala zabrat. Ačkoliv v mapě nejsou označeny žádné secrety, vstup do tajného levelu se v 15. levelu samozřejmě nabízí a při hledání vám pomůže automapa. Velice pěkná mapa.

    OdpovědětSmazat
  25. Map14-Městká mapa :) Líbí se mi, něco jako map12 nebo map13 v Doom 2.
    Map15-Chybí sector se secret exitem daný jako secret, musel jsem ho najít v builderu
    Městký mapy se mi líbí. Mají vždy krásnou architekturu.
    Secrety se mi dařilo najít všechny, monstra zabíjena všechna a itemy nalezeny všechny. :)

    OdpovědětSmazat
  26. MAP31: Kukui
    Tohle se tedy vážně nepovedlo. Slaughterfest jak víno, ale charakteru Pražského sklepmistra. Tedy naprosto nezvladatelný. Jakmile vstoupíte do levelu, uvidíte procesí nepřátel až na daleký obzor kolem jezera s kyselinou, v jehož centru se zvedá centrální část levelu. A tím vším se máte prokousat. Jakmile poprvé vystřelíte, tak se na vás všichni sesypou a valící se davy nejsou vůbec, ale vůbec ukočírovatelné. Abych byl férový, tak lékárničky a střelivo do BFG se respawnují, ale i tak se to nedalo hrát. Navíc, pokud se vám podaří dostat do centrální části, čeká vás druhé kolo masakru. I když s menší intenzitou. Východ do tajného levelu s podobě malinkého teleportu se dá najít na mapě. Pokud se chcete tomuto trápení vyhnout, možná je lepší v 15. mapě tajné levely vynechat a vyzkoušet si je cheatem.

    MAP32: Cemetery Lapdanse (Impie)
    Ač název evokuje hřbitov, ocitáte se v nočním klubu, v němž spolu s vámi paří tentokrát příjemný počet protivníků. Dokonce spolu s wolfensteinovskými gestapáky. Realisticky vytvořené taneční parkety, bary i posezení pro návštěvníky, design je esteticky vytříbený a samozřejmě se také level dobře hraje a po předchozím masakru to byl příjemný oddech. Jsou přítomni tužší protivníci, ale v rozumné míře a spíše po jednom a obtížnost zcela adekvátní.

    MAP16: Silent Starlight (Dac)
    Zajímavá, opět vesmírně laděná úroveň, jež vás vrhne do arény kosmického plavidla či základny, kde je poměrně velká nálož strategicky rozmístěných mutantů, naštěstí zvládnutelný těžšími zbraněmi. Ale není ještě vyhráno, musíte se probojovat postranními oblastmi, kde je opět odpor docela tuhý, ne sice početně, ale strukturou a rozložením protivníků. Mapa vypadá vizuálně hezky a pěkně jsem si zastřílel.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V podsledních dnech jsem nehrál, ale tuhle mapu jsem zkusil přes cheat. Je to naprosto nehratelná šílenost. Vůbec natuším, jak se dá tím vším prosekat. Potvor skoro 2000 a aby toho nebylo málo, objeví se pak i Archvile. Nedá se vůbec nikam schovat. Nezbylo než použít IDKFA, consoli "SV_FastWeapons 2" a nakonec i "buddha" ale i tak bylo po většinu levelu můž život na 1 HP. Přijde mi, že autoří podobné mapy vyhánějí do stále větších extrémů. To by potřebovalo né 200 HP ale 2000 a především nové zbraně hromadného ničení a větší zásobníky. BFG je tu slabé, pomalé a počet výstřelů jen 15. Podobné slaughterfesty jsem výdával na yt pod názvy rappy doom wad, akorát, že ten design tu aspoň za něco stojí.

      Smazat
    2. Je to ez(teda těžky, ale musel jsem stále save save, záloha, další záloha, další záloha, další záloha), a to jsem původně to exitnul s tím, že jsem nezabil všechny monstra a šel hrát mapu 32, nakonec jsem se vrátil k ní a zabil jsem je všechny. :D

      Smazat
    3. Hrál si mapu32 v Akeldamě? Mylšlím že to byl tento wad.
      Tam bylo taky hodně monster, ale to nebyla tak těžká jako tahle. Tam bylo totiž víc sectorů, tady v mapě 31 jeden velký. :DDDD
      Nevím, zda máš profil někde, tak snad nevadí že ti to napíšu do komentu. Kdyžtak to smažu a pošlu do sz.
      Ale až půjdeš hrát mapu43 a mapu46, tak to bude IDKFA, v consoli "SV_FastWeapons 2" a nakonec i "buddha" xDDDD (Já v tý 2. použil bohužel idbeholdv abych mi zůstalo 200HP.
      Víc o tom psát nebudu, až poslední den v září budou recenze z těchto map.
      Wad jsem už dohrál, tak si dám pauzičku u Pirate Doom. :D

      Smazat
  27. MAP17: Lab Rat (Wydoomer)
    Avantgardně vizuálně zpracovaný laboratorní komplex, v němž se opravdu cítíte jako laboratorní krysa. Tentokrát akce notně přituhuje, což potvrzují zásoby raket, které budete opravdu potřebovat. Zajímavý je koncept teleportačních zdí přenášejících vás na další místa komplexu laboratoří. Nejvíce mi dali zabrat kakodémoni před červeným klíčem, ještě že jsem měl z předchozích levelů BFG. A na závěr opět kyberdémon před východem. Obtížná, ale zajímavá mapa.

    MAP18: Spire in the Cascade of Glimmers (Obsidian)
    Velmi kreativní úroveň, která se však nehraje příliš dobře. Jedná se v podstatě o komplex výškových budov s rychlovýtahy, kterými se postupně vyvážíte nahoru a snažíte se přijít na systém úrovně. Je třeba si dávat pozor a zapamatovat si důležitá místa, protože posléze rychlou orientaci budete potřebovat. Odpor se dá postupně zlikvidovat zespodu a zbylou část z osazenstva mutantů odstraníte nahoře nablízko nejlépe plazmovkou. První frustrující zádrhel byl běh přes plošinky ke žlutému klíči, což mi notně zvedlo mandle. Po aktivaci červeného klíče nastane další mela, původně vodní hladina se změní v kyselinku a na ní se objeví záplava prasátek, zaklínač ve výšinách a kyberdémon k tomu. Postupně jsem tuto invazi zlikvidoval, i když to stálo pár reloadů pozice. A pak jsem ještě nemohl najít východ...

    OdpovědětSmazat
  28. Map31-Těžká, skoro jak map31 v Ksutře nebo v map 32 v HR2Final. Původně jsem šel do mapy 32, ale nakonec jsem dozabil zbytek monster, dal jsem to.
    Ještě že na jednom míst bylo desítky nábojů, medkitů a aspoň tu byly nějaký megasphere. Jak je to místo, kde je invisiblity, tak tam jsem šel až nakonec. Protzože tím se otevřou sectory s Archvilema a budou se spawnovat shotgunéři. Musel jsem dávat save, save, save, záloha, další záloha, další záloha, další záloha, než jsem ji nakonec dal se vším na 100%
    Map32-Odpočinek, lehčí mapa, mancubusi dělají striptíz.
    Map18-Zase opět použití u všech liftů stejný tag, dobrá mapa. Podařilo se mi udělat jedna věc. Po sebrání červeného klíče se má zem změnit v lávu, ale ja to nějak

    udělal, aby se tomu tak nestalo. xDDDDD Objeví se monstra a Cyberdemon a musíte je zabít, ale já nechvátal přeci, když tu nemám tu lávu. xDDDD

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Občas mi jebe klávesa šipka nahoru, že nejde a jde a pak normálně jde, čím by to mohlo být?

      Smazat
    2. To netuším, počítač nezvládá? Zanesená klávesa?

      Smazat
    3. Nevím, možná? Jde mi lehce vlndat a máčkám na ten kruh a stále blbne, ale chvílema je to lepší. Kdyby to jebalo víc, tak uvidím co s tím.

      Smazat
  29. MAP19: The Three Towers (* Mary *)
    Tato mapa je opravdu rozlehlá, realistická, ale místy trochu nudná. Pěkně zpracovaný městský úvod přejde ve zborcené cesty nad jezery kyseliny a mezi nimi se nachází věžní komplexy. Postupně musíte najít spínače, jež vám odblokují věž s teleportem vedoucím k východu. Problém je, že se při probíhání úrovní opakovaně objevují mancubusové a arachnotroni, na které budete potřebovat opravdu spoustu raket, jelikož je lépe je zlikvidovat zdálky, boje nablízko často končily mým pádem do kyseliny. Tyto souboje byly při neustálém opakování docela stereotypní. Na závěr se prostranství ještě zaplní kyselinou, aby dohrání mapy nebylo tak snadné. Problém jsem měl s postupem, jelikož jsem zapomněl, kde se nacházela věž vedoucí k východu, naštěstí se mi symbol oka jako teleport podařilo nalézt, abych se postavil dalšímu přívalu monster v pouliční scenérii před východem. Mapa určitě dala hodně práce, ale herní dojem není úplně perfektní.

    OdpovědětSmazat
  30. MAP20: Stealth Mode (Steve88)
    Poslední mapa druhé epizody opět stojí za to po stránce obtížnosti. Taky ideový námět je zajímavý. Ocitáte se v centrální místnosti, otevření čtyřech dveří vám ukáže přímo božské pohledy na osvalené zadky čtyř kyberdémonů. Měl jsem zprvu dojem, že se budu plížit úrovní, nicméně stealth systém za chviličku padá, neboť monstra se probudí okamžitě, co vás uvidí, a musíte prchat a bojovat. Mapa je typická tech based, symetrická, přičemž se musíte ještě trochu proplétat v průhledných chodbách a ve skladišti, kde moje pozornost zprvu utkvěla na secretu a nikoliv na chodbičce udávající správný směr. Kyberdémoni se dají upižlat, pokud se vám podaří dostat na ochozy po stranách, kdy vás nahoře nemohou zasáhnout svými raketami. Ale to není ještě všechno, po aktivaci tlačítek se proti vám rozběhnou další přívaly nepřátel, obtížně zvládnutelných. Jako náročné zakončení epizody je mapa více než důstojná.

    OdpovědětSmazat
  31. MAP21: Enter the Fist (A2Rob)
    Zdánlivě klidná mapa na rozjezd další části, laděná v boxerském duchu. Máte berserk a docela málo nábojů i slabé zbraně. Tudíž vaše pěst bude muset konat divy. Objeví se revenant, baroni a na závěr i zaklínači, takže bude veselo. Architektonicky nic převratného, záplava beden, po kterých posléze budete přebíhat. Ale za ideu dominujících bojů nablízko zaslouží autor plusové body. I když dva zaklínači a pouze brokovnice a kulomet příliš nejde k sobě.

    OdpovědětSmazat
  32. MAP22: A Touch of Evil (Scorpius)
    E4M2 z Ultimate Doomu. Přesně tahle ďábelská mapa mě napadla po spuštění Doteku zla. Balancování po vysokých dřevěných platformách nad kyselinou, obtížné souboje, kdy válčíte s nepřáteli ve vaší blízkosti a navíc čelíte palbě z dálky od objevivších se silnějších protivníků. Občas se proběhnete v kyselině. Jaksi jsem se mapou prokousal, až závar v podobě zaklínače a kyberdémona před východem jsem vyřešil úprkem k východu. Na boj s nimi jsem neměl energii a ani munici.

    OdpovědětSmazat
  33. Map20-Dobrá mapa, nejlepší na tom je to, že jsem šel sebrat megasphere a když jdu ukončit mapu, umírám. :(
    Map21-WTF? Tady jsem musel zabít hodně monster fistem, což jsem dokázal, ale musel jsem šetřit náboje na archvile. tady se mi podařilo něco podobného jako v mapě 18, sebrat žlutý klíč naižby se otevřeli 2 sectory s Archvilema. :DDDD Ale nakonec jsem ho sbral, abych musel archvile zabít. :D
    Map23-Zajímavá mapa, venkovní prostor, objevující se monstra.

    OdpovědětSmazat
  34. MAP23: Solitude Denied (Horus)
    Zajímavá úroveň lokalizovaná spíše v exteriérech. Ocitnete se v kyselinovém jezírku, vyjedete na ochoz a postupně se musíte propracovat třemi rozsáhlejšími oblastmi, abyste si otevřeli teleport k exitu. Všechny jsou docela zajímavě řešené a poskytují dostatečný prostor k bojovému vyřádění, jelikož protivníků obsahují docela dost. Level se hrál příjemně a pobavil jsem se.

    MAP33: The Desert Base (Author: Walter Confalonieri)
    Jednoduchá old school mapa v pouštní kamufláži, zprvu zdánlivě prázdná, avšak brzy se protivníci objeví, a to i těžší nepřátelé, oblast před východem hlídá dokonce kyberdémon se zaklínačem. Je jich málo, jen 44, takže se úroveň zdá poměrně snadná. Máte navíc k dispozici pilu hned od počátku a postupně sesbíráte základní arzenál včetně raketometu. Design jednoduchý, obtížnost vyvážená, a díky zbraňovému arzenálu se likvidace kyberdémona i zaklínače, jenž vybafne před výtahem k východu, vcelku dá. Ale vizuál je poměrně strohý.

    MAP34: Mild Terror at Vacation Station (Impie)
    Prázdninové letovisko na kosmickém plavidle s adekvátním relaxačním hudebním doprovodem. Takto by se dala popsat 33. mapa. V úvodu vezmete plazmovou pušku, takže boj jde opět o něco lépe. Nepřátelé se dávkují postupně, bez velkých skrumáží, design v rámci možností realistický včetně baru. I když ten se mi více líbil v bonusové mapě v megawadu 25 Years on Earth. Akci trochu zdržují bloky vyčnívající ze stropu. Ale jinak nemám co bych vytknul.

    OdpovědětSmazat
  35. O mapách 33 a dál můžu napsatk kdykoliv?
    Počkej v tý mapě byl raketomet? Mě se zdá že jsem ho tam neviděl a proto jsem se na Cyberdémona vysral.
    Zatím nap=íšu o těch 2 mapaách, zbytek se uvidí, podle toho, kdy se to má napsat.
    Map33-proč Cyberdemon???? Jinak není špatná, jen jsem Cyberdemona nezabíjell prý tu je raketomet, mě se zdá, že jsem ho nesebral.
    Map34-zajímavý design lehká, nejlepší jsou ty monstra tam jakoby ve vesmíru, co se potom dokážou teleportovat do místností. Nejradši bych zůstal tam venku a opaloval se. :D

    Jinak jsem dohrál Pirate Doom, teď zkouším Castlevania a není špatná. :D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ono by ti to nevyšlo, tak já to do konce měsíce budu dávat po dvou k normálnímu průběhu.
      Jj, venku nalevo od východu.
      Je to v popisku:
      "Tento měsíc zvolený MAYhem 2020 má 48 levelů. Levely 33 až 48 jsou přístupné jako samostatná epizoda v menu. Odehrát je můžete v libovolnou dobu."

      Smazat
  36. MAP24: Otsegolectric (4MaTC)
    Hradní a poměrně nepříjemná mapa, značně obtížná. Musíte zpacifikovat odpor na plných nádvořích, včetně protivného zaklínače, přičemž vás z centrální věžičky ostřeluje kyberdémon. Pak vyjedete výtahem nahoru na hradby, což je ovšem sázka do loterie, jelikož vás kyberdémon na výtahu častokrát trefí. Pak se propracujete do interiéru hradů, a postupně si aktivujete sloupky, kterými postupujete dál vzdušnou cestou přes dvůr. Odpor je neustále tuhý a měl jsem problémy boje zvládnout. Náročné souboje a tím pádem celá úroveň mě příliš nebavily.

    MAP35: Mystery Mayham (Hawns Braks)
    Velice zdařilá úroveň, v níž prozkoumáte docela propletený systém tech based základny, v níž se za mřížemi schovávají nepřátelé, kteří jsou vzápětí vypuštěni do akce. Poté co seberete modrý klíč, tak musíte prozkoumat rozlehlé okolí základny. Postaví se vám i kyberdémon, naštěstí se venku nachází budova nemocnice, v níž si úspěšné vyléčíte šrámy utržené v boji. Po pacifikaci protivníků venku se v základně vyrojí ještě skupina baronů, takže cesta k východu je opět vykoupena krví. Příjemný herní zážitek.

    MAP36: Field Trip (Joe-Ilya)
    Poměrně krátká mapa, jež se docela solidně hrála. Kombinuje exteriérové souboje s boji uvnitř skalních dutin a v budově zakomponované do přírodních materiálů. Početně dominují zejména impové, kterých se proti vám staví celé tlupy, objevují se i těžší kalibry, jako zaklínači a standardní těžší mutanti. Akce byla rychlá, plynulá a mapa byla rychle za mnou. za mě spokojenost, i když se nejedná o nic originálního.

    OdpovědětSmazat
  37. MAP25: Monolith (NaturalTvventy)
    Hektická řežba v rozsáhlejších venkovních prostorách. Rozběhnete se rovnou za nosem, před vámi nesmrtelnost, ale podlaha pod vámi klesá a vy padáte přímo do centra nádvoří, v němž se postupně začne objevovat invaze mutantů, které musíte postupně eliminovat. Na několika místech jsou teleporty, jež vás přesunou výše na ochozy, kde se nacházejí klíče, což je provázeno další porcí masa na odstřel. Nejhorší jsou zaklínači, kteří se motají mezi protivníky a navíc se nedá před nimi příliš uhýbat. Naštěstí jsou zde megasféry, jež vám pomohou vyspravit vaše krvácející rány. Akce je zábavná a po stránce obtížnosti vyvážená.

    MAP37: Cokey-Nuts (Impie)
    Léto nám sice dává sbohem, ale level od Impieho nás přenese do tropů s palmami. Mapa je v podstatě otevřenou arénou s vesnickými domky, které postupně zkoumáme, aby se na závěr prostranství zaplnilo poměrně velkým počtem protivníků, z nichž prudí hlavně revenanti. Odpor se dal ale naštěstí poměrně snadno zlikvidovat a příjemná dovolená v tropickém ráji skončila rychle stiskem tlačítka Exit.

    MAP38: Panopticon (Solmyr)
    Jedná se v podstatě o schovávačku před kyberdémonem, jenž stojí na sloupku v centru mapy. Proniknete celkem třemi navazujícími částmi mapy, v nichž na vás neustále boss pálí rakety. Přitom musíte ještě zpacifikovat odpor nepřátel, což je problematické ve druhém sektoru, kdy se na vás vrhnou revenanti z obou stran. Konec levelu i likvidace kyberdémona už pak jde snadno.

    OdpovědětSmazat
  38. MAP26: Sea of Blood (sajbear666)
    Vizuálně velice zdařilá úroveň, která vám přináší procházku po dřevěných promenádách na hladině krvavého moře. Obtížnost klesá ve srovnání s předchozími úrovněmi, i když neustále pálící slabší protivníci vám nedají nic zadarmo. Musíte ovšem ladně balancovat po úzkých cestičkách, jinak padnete do krvavé lázně. Na konci sice přituhne, ale nic, co by se nedalo zvládnout. Zvláště pokud si přinesete arzenál z minulých úrovní. Velice příjemná mapa, nebojím se říci oddychová, v níž nastřádáte síly před tím, co přijde.

    MAP39: The Most Sadistic (SergeiRocks100)
    Opět kratičká mapa, zcela jednoduše designovaná. Seberete flintu, vykouknete do rozsáhlé venkovní oblasti, v níž se navzájem postřílejí zombie vojáčci. Jedinou další nástrahu představují baroni, ale těm se dá pohodlně utéct. Po eliminaci hochů s brokovnicemi musíte vyzkoumat, jak na skupinu baronů uzavřených v klecích. Pak můžete zlikvidovat zbylé barony, pokud chcete, a hurá k východu.

    MAP40: Tei Tenga's Core (Gerardo194)
    Po experimentech opět pořádný level. Zkoumáte počítačové centrum, komplex budov s prostranstvími mezi nimi, kolem rozsáhlá plocha kyseliny. Akce je přímočará a v zásadě kontinuální, nečekejte žádné zákeřné situace. Mapa pěkně odsýpá, cestičky uvnitř budov jsou propletené, nepřátelé nabíhají spíše po jednom, na prostranstvích jsou už větší skrumáže a zaklínači na sloupech. A poté, co se dostanete ke klíčům, tak nastupují i bossové. Level se hrál slušně, akorát jsem nepřišel na to, jak nalézt health sféru

    OdpovědětSmazat
  39. MAP27: Nepal Bird Massacre (Danlex)
    Nevím odkud vznikl název mapy a co má úroveň společného s ptáky. Že by urolog jako hráč? Level je notně temný s hororovým soundtrackem, ale jde jenom o náznak atmosféry. Žádné napětí, lekačky a strach, jen přímočará akce. V principu jde jenom o to, vypořádat se s dotírajícími nepřáteli a posléze zvládnout mohutný příval revenantů, následovaný cyberdémonem v závěsu. Toho mi kostřičky pomohly načnout a jeho udolání bylo již jenom záležitostí chvilkové palby. Po kůlech přeskáčete do centra věžičky, kde se ještě utkáte se skupinou baronů. Vizuálně i hudebně pěkné, ale mapa je hodně krátká.

    MAP41: Current Issues (Snikle)
    Další kratičký level, ale po stránce akce notně intenzivní. Jste v zástupu mutantů všude kolem a z pódia k vám zřejmě promlouvá kyberdémon. I s BFG je problém se ze zástupu nepřátel vymotat, natož pak uhýbat raketám. Po stisku spínačů se navíc začne teleportovat další příděl monster. Design úrovně jednoduchý, cílem mapy je zřejmě potrápit hráče lítým bojem.

    MAP42: Re-Refueling Base (4MaTC)
    Tento level je už zase propracovanější. Ocitáte se v komplexu místností, povětšinou s kyselinou, které musíte vyčistit od příšer, což komplikují kontejnery, ze kterých se po průchodu aktivními místy vyhrnou protivníci. Akce je hektická, ale zvládnutelná. Na zdraví vás ohrožují kyselinové oblasti, v nichž vám ubývá zdraví. Na konci vás čeká kyberdémon, jenž se naštěstí dá zlikvidovat stiskem spínače. Bohužel po jeho skonu celá mapa končí, i když vám zbývají protivníci k likvidaci.

    OdpovědětSmazat
  40. Map39-Zajímavá mapa, nejlepší je zabítí Hell Knightu přes crusher.
    Map40-Pěkná mapa. jen mi trvalo nají poslední 2 itemy a hlavně se snažit, abych už nezemřel zase.
    Map41-Opět rychlá mapa a lehká, obklopená lávou. Ostrov na lávě. :D
    Map42-Map 10 style, jak napovídá název mapy. Designově jako mapa 10, takže dobrá jako mapa 10 v DOOM2.

    OdpovědětSmazat
  41. MAP28: The Scar (Xaser)
    Další mapa v otevřeném stylu, propracovaná, jež nezapře svou profesionalitou jméno tvůrce. Nejprve zpacifikujete vlažný odpor na skalistých výstupcích s kyselinkou, aby následně kyselina zmizela. Pak balancujete jednak na skalách a hlavně v chodbách mezi nimi a snažíte se najít cestu. Postupně se vám podaří aktivovat sloupky, díky kterým můžete přes skaliska přebíhat. Přitom vypouštíte řady nepřátel, zejména revenantů a závěrečná mela s četnými zaklínači opravdu stála za to. Naštěstí najdete v mapě celkem čtyři BFG. Jako předehra před finále vynikající mapa.

    MAP43: Sleeping Giants (Argent Agent)
    Název úrovně opravdu vystihuje bojovou situaci. A šlo o opravdový, prakticky nezvladatelný masakr. Proplétáte se mezi kyberdémony a spider mastermindy v kombinaci s dalšími nepřáteli a prcháte před nimi do výtahů. Přitom se tiše proplížit nejde, v každém zákoutí na vás něco číhá, takže spící giganti se rychle ocitnou v bdělém stavu. Postupně nacházíte klíče vedoucí k východu, aktivace modrého a červeného klíče přitom vede k dalšímu obohacení osazenstva venku. Jako bonus najdete bludiště mezi záplavou sudů, kdy i střela od nejslabšího vojáčka spáchá explozivní apokalypsu. Neustálé umírání mě přestalo bavit, a tak jsem level ukončil s cheatem. Z hlediska hratelnosti pro mě tragédie, i když nápad je zajímavý.

    MAP44: =D (Obsidian)
    Úroveň představuje zapeklitý puzzle level, v němž luštíte a zpřístupňujete cestu k východu. V kombinaci s nástrahami kyselinového prostředí, které vám propálí boty, a se squadrou zaklínačů, kteří na vás syčí hned na počátku. Máte na výběr, můžete je zlikvidovat ihned a budete mít při pátrání klid, ovšem s pistol startem je nemáte čím zabít. Rozptýlí se pak po mapě a musíte mezi nimi kličkovat, což je velice frustrující. Luštění hádanek je přitom originální, musíte kupříkladu tlačítky přesunout sud na správné místo, přijít na to, jak se dostat z blokády vzdušnými proudy, a podobně. Po otevření východu se vám postaví další porce zaklínačů. Mapa originální, ale do koncepce megawadu příliš nezapadá.

    OdpovědětSmazat
  42. Map28-Líbí se mi architekruta, zajímavé zpracování, nejlepší je to skryté bfg za jednou svící, k němu se ale nedostanu. Nemohl jsem se pak dostat k těm BFG tam nahoře,

    zakže idclip, jinak v pohodě. Nej jsou 2 exity, jeden normální druhý normální v secretu, kdy 1hp=exit
    Map29-změť buglých monster, který se nemohou hýbat, nejlepší je několik cyberdemonů v sobě. xD Bohužel jsem nemohl najít pár chybějících itemů a monster, nevím, kde

    jsou. Takže jsem nemohl mít všude 100%. Ale vzhled mapy se mi líbí.

    Map43-Mapa, kde jsem nezabil všechny monstra(Kdyžtak někdy zkusím zabít všechny-hotovo, později jsem zkusil mapu z pistol startu a 100%, bez cheatu xD a ne jako Leebigh). Snažil jsem se probudit co nejmíň monster a najít modrý a červený klíč a poté
    sebrat žlutý a jít do exitu. V tom okamžiku střílím a dávám exit.
    Map44-Zajímavá mapa, monstra pouze Archvile, nejhorší na to bylo to, že jsem exitnul s fakt málo hp.
    Map45-málo hp, ale jinak odobrá mapa, cirkus a vy jste akrobat, zmáčknu 1. switch a nejednou je cesta hard. Dá se tato mapa exitnou 2 způsoby. Otevřít místnost s
    exitem nebo zabít Johna Romera. :D
    Map46-Hard mapa poté, co se otevřou 3 velké místnosti venku. Taky někdy zkusím zabít všechny monstra. Snažil jsem se, aby mi zůstalo co nejvíc hp do další mapy.
    Nakonec jsem ji později ykusil dohrát na 100% a dát znova mapu 47(s bugem) a mapu 48

    OdpovědětSmazat
  43. MAP29: Halo of Flies (Aurelius)
    Tohle byla studená sprcha a vůbec nejhorší level celého mapsetu, aspoň v základní části. Všude hází hráči klacky pod nohy, protivníků je přehršel, v nefér rozložení, stísněné prostory, nástrahy prostředí, pády do kyseliny, nepřehled. Jakmile se objevíte v mapě, balancujete na sloupcích nad kyselinou a postupně rozkrýváte záhady celého komplexu, který je velmi rozsáhlý. Neustále jsem někam padal, což mi zvyšovalo krevní tlak, nepřátelé v úvodu napasovaní na sloupky vůbec nereagují, celé to vypadá divně. Problémem je i orientace, špatně viditelná tlačítka, nejasný postup kudy dál, nakonec jsem se mapou prokousal, ale jednalo se o martyrium. Nejsem si ale na 100% jistý, jestli jsem východ našel správně, na disku totiž stojí několik kyberdémonů napasovaných v sobě, opět nereagujících, nevím jestli je to myšleno vážně nebo jde o bug. No prostě totální zklamání.

    MAP45: Circus Charlie (4MaTC )
    Čím dál tím více docházím k dojmu, že druhá epizoda je vlastně kolekcí přebytečných map, které nezapadaly do konceptu MAYhem 2020. A navíc se příliš nedají hrát. Circus Charlie je příkladem a jde opravdu o cirkus, který si z vás tropí legraci. Čeká vás několik místností, v nichž balancujete po tenkých cestičkách nebo sloupcích a máte problém se na nich udržet, natož pak po nich rychle přeběhnout, abyste aktivovali spínač, jako hned v úvodu. Navíc na vás shlíží obecenstvo, jež se probudí, jakmile vystřelíte. Navíc poslední místnost byla pro mě prokletím, jelikož jsem nepřišel, jak se dostat na druhou část tenké cestičky. Takže jsem musel konec levelu potupně přeskočit. Možná jde o bug, v každém případě je cirkus nehratelný.

    MAP46: Complexe Militaro-Industriel (Roofi)
    Co k této zběsilé mapě říci? Relativně klidný a vcelku zvládnutelný úvod, ale jakmile se dostanete ke komplexu centrální základny, notně přituhne. A jakmile se vám podaří vyčistit vnitřek, venku nastane totální nehratelné peklo. Mastermindové, kyberdémoni, pain elementálové v neskutečných počtech, sice máte dostatek nábojů, ale opět se to nedalo hrát.

    OdpovědětSmazat
  44. Mapa 45 se dá dokončit, hratelná je, ae musíš se snažit. ;)
    Map29-Jako vzhled mapy není špatný, ale taky mě srala. :D
    Map30-pěkná mapa, cyberdemona jsem zabil na konec a exit není ve stylu mapy 30, na tento styl si musíte počkat na bonus mapy.
    Map47-Zajímavá, hned na začátku obklopeny 4 barely, když je aktivnete fistem namísto aby to udělali Cyberdemoni, tak vám to obere míň hp. Nejprve zabijete revenanty, pote impy, pak archvile a zmáčknete 3 switche. Poté se snažíte, aby vás nezabili crusher. Pak se snažíte strafem dostat dolu. V týto části najdete pasy, který se hýbou chvíli dopředu, chvíli dozadu. Pak zabijete mancabuse, vlezete do teleportu. To seberete 2 megasphere pak 2. teleport a teď se snažíte nesebrat blue armon, ani medkity a mít 1hp=exit. Jenže nějak se mi podařilo to exitnou jinak. Ubral jsem si co nejvic hp, měl jsem 8, pak jsem střelil do zdi, vlezl jsem do teleportu a nějak jsem to exitnul s tím, že mi zůstalo 4HP a pár armoru.
    Map48-Snažíte se sebrat žlutý klíč. Když ho potřebujete, nedostanete ho, když se dostanu do poslední velké místnosti, najednou je ho tam hodně. xDDDDDD
    Snažíte se dostat přes těžkou cestu ke switchi a mezítím se vám od Johna Romera budou spawnowat monstra. Když už na to tlačítko máčknete, tak John Romero zemře, ale já zemřel tím, že mě zabil spawn Mancubuse, ale exitnulo se to. :D
    Někdy teda zkusím znova mapu43(Zabít všechny monstra.) a mapu46(Použiju save a zkusím zabít všechny monstra.)Map47-Zajímavá, hned na začátku obklopeny 4 barely, když je aktivnete fistem namísto aby to udělali Cyberdemoni, tak vám to obere míň hp. Nejprve zabijete revenanty, pote impy, pak archvile a zmáčknete 3 switche. Poté se snažíte, aby vás nezabili crusher. Pak se snažíte strafem dostat dolu. V této části najdete pásy, který se hýbou chvíli dopředu, chvíli dozadu. Pak zabijete mancabuse, vlezete do teleportu. To seberete 2 megasphere pak 2. teleport a teď se snažíte nesebrat blue armon, ani medkity a mít 1hp=exit. Jenže nějak se mi podařilo to exitnou jinak. Ubral jsem si co nejvic hp, měl jsem 8, pak jsem střelil do zdi, vlezl jsem do teleportu a nějak jsem to exitnul s tím, že mi zůstalo 4HP a pár armoru. Chcete li vidět jak dokončit mapu, pomocí bugu, zde je odkaz. https://ulozto.net/file/Kvw8L7ejUtyU/gzdoom-2020-09-27-19-47-48-977-mp4#_ga=2.24325946.106364112.1601229040-14309735.1558687561
    Map48-Snažíte se sebrat žlutý klíč. Když ho potřebujete, nedostanete ho, když se dostanu do poslední velké místnosti po zmáčknutí switche, najednou je ho tam hodně. xDDDDDD
    Snažíte se dostat přes těžkou cestu ke switchi a mezítím se vám od Johna Romera budou spawnowat monstra. Když už na to tlačítko máčknete, tak John Romero zemře, ale já zemřel tím, že mě zabil spawn Mancubuse, ale exitnulo se to. :D
    Někdy teda zkusím znova mapu43(Zabít všechny monstra.) a mapu46(Použiju save a zkusím zabít všechny monstra.)

    OdpovědětSmazat
  45. Tak tenhle wad jsem dohrál jen do 9 levelu a potom jsem zkusil sem tam pár map, případně se některé prohlédl aspoň v editoru. Některé mapy jsou velice nápadité, jiné celkem slabé. Rozhodně je zajímavá ta podmínka 20 sektorů, vůbec jsem tetušil, jak se to dá využít, a že i z tak mála se dá vytvořit rozlehlý level. A proč jsem to vlastně pořádně nehrál. Prostě mě to už moc nebavilo. Řada wadů do Doom využívá originál tedxtury a monstra a hrát v podstatě stále znova Doom2, akorát notně předělaný zkrátka po čase omrzí, proto velice vítám zařazení wadu do Heretika na říjen.

    OdpovědětSmazat
  46. Zapomněl jsem přidat článek na blogu :-)
    http://doom.starehry.eu/?p=6531

    OdpovědětSmazat