čtvrtek 7. ledna 2021

Anorakův týden 01/2021

Začátek roku jsem odstartoval rozehráním hned tří her. Každá je jiného žánru a mají výrazně odlišnou hratelnost, takže mohu dle času a nálady hezky přecházet. Nejdříve jsem se pustil do metroidvanie Minoria. Hra od autorů série Momodora (hrál jsem zatím první díl a prequel) se odehrává v novém světě, ale rukopis autorů nezapře. Jen grafika je výrazně modernější. Hratelnost je pro žánr klasická a zatím vše perfektně funguje. Průzkum i boje s bossy jsou zábavné a postupně si leveluji postavu.

Další hra je výrazně dlouhodobější. Nier: Automata, akční RPG k jehož dohrání je potřeba několika různě odlišných průchodů. Pokud bude hra tak zábavná po celou dobu jako na začátku, tak to bude super. Práce s postavou probíhá úpravou čipů, programů pro robůtka a vylepšováním zbraní. Zatím to působí pěkně a komplexně, snad to vydrží. Příležitostné střídání žánru vypadá zajímavě. Hudba je skvělá a rozhodně putuje i do playlistu a samostatný poslech. Grafika sice není technicky nic moc, ale strohost post-apo světa a jeho atmosféru navozuje dobře.

Poslední hrou je Robinson's Requiem. Jde o survival s pověstí velmi obtížné hry, což zatím potvrzuji. Po pár pokusech a přečtení manuálu se jsem schopný už někam dostat, ale zvládnutí hry ještě chvíli zabere. Zabít vás totiž může skoro cokoli - divoká zvěř, jedovaté plodiny, nevyčištěná voda nebo třeba počasí. Vše se ale dá krok za krokem zvládnout. Pro lepší atmosféru poslouchám u hry Straussovu Also sprach Zarathustra. Zarathustra se totiž jmenuje planeta, na které se hra odehrává. Autoři narážkami na filosofii rozhodně nešetří, asi věděli jaké pocity bude hra v lidech vzbuzovat.   

Loni rozehrané Halo zatím odpočívá. Postupně si také připravuji možné kandidáty na Herní výzvu. Některé kategorie jsou dost náročné a třeba Okna vesmíru dokořán jsem snad vyřešil až před chvílí. Snažím se o hardcore variantu, což znamená reálný vesmír. To podle mě znamená žádné smyšlené planety a vyhovující vesmírný simulátor jsem nenašel. Nakonec jsem byl překvapivě zachráněn adventurou, nultý díl Hi-Res - Mission Asteroid - zdá se podmínky splňuje. Ještě zápolím s kategorií Pacifista, uvažuji o hře Castle Wolfenstein, ale nevím zda lze projít bez zabití. Pokud někdo tuší, budu vděčný za informaci. Se zbytkem už jsem asi spokojen.

Žádné komentáře:

Okomentovat