pátek 1. ledna 2021

DWmegawad Club CZ - Plutonia 2 - leden 2021

V novém roce znovu zkusíme hrát nějaký megawad společně. V anglickém klubu hrají Plutonii, u které předpokládám, že ji většina místních fanoušků již hrála. Proto jsem se rozhodl zvolit Plutonii 2. Wad získal v roce 2009 Cacowards, tak snad půjde o kvalitní počin. Doufám, že si hraní v novém roce všichni ve zdraví užijeme.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

Další obsah:

41 komentářů:

  1. Dobrá volba, konečně splním svůj herní rest a navíc jsou mezi autoři i češi

    OdpovědětSmazat
  2. MAP01: Comeback (Adolf Vojta)
    Plutonia začíná v osvědčeném stylu jako její oficiální předchůdce. Hradní sídlo, prorostlé křovinami, jež vyplňují průchody stěnami a znemožňují přehled, čehož využícají i nepřátelé. Hraji na 3. obtížnost, jelikož předpokládám, že druhý díl Plutonie bude pokračovat v tradicích tohoto smrtícího oficiálního add-onu. Mapa je zábavná, provázená neustálými přísuny novýcch nepřátel, ale naštěstí maximálně v malých skupinkách, což vede k férovým soubojům. Hradní komplex je čistě designován, není ihned průchodný a přístup k některým lokacím se postupně zpřístupňuje. Secrety jsou k nalezení velice snadno. Pěkná mapa na úvod.

    OdpovědětSmazat
  3. První dvě mapy dokončeny. Atmosféra Plutonie je vystižena dobře. Obtížnost zatím akorát, pouze na začátku druhého levelu jsem mě potíže s municí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hraješ s pistol startem? Já mám munice zatím dost, snažím se využívat berserk.

      Smazat
    2. Ne jedu normálně, ale tak první dva prostory v druhé mapě jsem byl skoro na dně. Pak už v pohodě.

      Smazat
  4. MAP02: Jungle Spirits (Adolf Vojta)
    Velice povedená mapa, zakomponovaná do skalisek a vodních jezírek, spolu s převážně dřevěnými stavebními prvky. Útoky se na vás vrhají hned ze začátku ze všech stran a máte co dělat, abyste se ubránili. Ale zatím se to dá, přidávají se i revenanti, občas je boj zpestřený kulometčíky a další havětí. Secrety jsou víceméně na očích a neuniknou pozornému hráči. Objevují se již i arény, v nichž jste obklopeni nepřáteli, zejména ta po sebrání červeného klíče, ale naštěstí se z této vřavy dalo uniknout a příval mutantů zlikvidovat zpovzdálí. Mapa přímo vynikající, doufejme že bude pokračovat nastolený trend.

    OdpovědětSmazat
  5. MAP03: Skull Island (Adolf Vojta and Pavel Tvrzník) (also called "Emerald Eve")
    Další level kombinující propracované extreriérové přírodní lokace s chodbami a jeskyněmi, místy i budovami, kterými se postupně proplétáte. Zelená jezera kyseliny jsou častým prvkem, ale naštěstí většinou není žíravá. Opět tradiční schéma, invaze nepřátel proti vám ze všech stran a hektické souboje v podstatě kontinuálně, postupná explorace lokací, přičemž na závěr dominuje obrovský kyselinový monumentální sál, v němž balancujete na neviditelných mostech a pálí na vás revenanti a arachnotroni. Myslel jsem že bude stačil proběhnout k východu, ale je třeba aktivovat spínače. Naštěstí se protivníkům dá uniknout a přijít jim na kobylku. Po pádu na dno sálu jsem měl dojem, že jsem uvíznul, ale nahoru se dá dostat pomocí výtahů s revenanty. Ostrov lebek nezapře rukopis jednoho z tvůrců Kamasutry, stejně tak jako předchozí úrovně.

    OdpovědětSmazat
  6. MAP04: Filth (Fredrik Johansson)
    Ocitnete se opět v hradní budově, tentokrát se spletitými chodbami a četnými zákoutími a kanály s kyselinou. Musíte se mezi nimi proplétat a orientace není úplně na první pohled snadná. Nicméně nebudete bloudit, mapa není rozlehlá a nejedná se o žádné bludiště, spíše vám uškodí kyselina. Ale nicméně všechny klíče budete potřebovat. Nepřátelský odpor je relativně mírný, akce vyvážená a plynulá. Vysoký kvalitativní standard Plutonia 2 se prozatím pěkně udržuje.

    OdpovědětSmazat
  7. MAP05: Flooded Chapel (Adolf Vojta)
    Další Gustova mapa v jeho typickém stylu. Nádvoří obklopené budovami a různými výklenky a průchody, v nichž se na vás vrhnou nepřátelé ze všech stran. Nezbývá nic jiného než kličkovat a likvidovat nabíhající protivníky. Dlužno podotknout, že přibývají i protivníci středního kalibru ve vyšším počtu a chvíli trvá, než úvodní invazi zpacifikujete. Samozřejmě nesmí chybět i zaklínači, ale naštěstí poměrně příznivě rozloženi, takže se dají zabít bez následků. Postupně se musíte dopídit k věžní komůrce, kde aktivujete dva spínače odstraňující bariéru k cíli. Mapa se zkoumala ve velice rychlém tempu i přes řadu zákoutí, kterými prošmejdíte. Velice napínavá a zábavná mapa. Nicméně našel jsem bug, kdy se vám může po hradbách shora podařit proskočit do jezírka blokovaného trámem, ale zpět mi to už nešlo.

    OdpovědětSmazat
  8. Mapy 3-5 dokončeny. Zatím jde o povedené levely. Obtížnost je zvládnutelná, protivníků je akorát a nejsou zákeřně rozmístěni. Nejvíce se mi líbil čtvrtý level, ale zatím je celý wad povedený.

    OdpovědětSmazat
  9. Po pauze pokračujeme
    Map01 - První level začíná celkem zostra. Hned tu potkáme revenanty, pain elementala i mancubuse. Je tu i hned několik pastí a náhle teleportujících nepřátel. Zpracování úrovně je pěkné. Jedná se o jakýsi hrad zarostlý větvemi liánama. Munice tak akorát i na UV, hned na začátku je k dispozici batoh a motorovka.
    Map02 - Druhá mapa nás vrhá hned do akce a je třeba hledat úkryty a také munici. Level je celkem komplexní a nepřátelé vás tak mohou leckde překvapit. Už tu potkáme krom archvile a bossů celý bestiář a obtížnost už roste. Už je tu 140 potvor. Design je opět pěkně propracovaný.
    Map03 - Začíná se v malém prostoru, kde stačí jednou vystřelit a už se na nás valí monstra ze všech stran. Opět velmi propracované, části jsou už v kyselině, která naštěstí nezraňuje. Přibyl raketomet, který proti silným potvorám rozhodně přišel vhod. Level sice není velikostně rozlehlý, ale do některých částí se opakovaně teleportují nepřátelé, kterých je tu už 180. Obtížnost už celkem vysoká, obzvlášť poslední prostor s neviditelnými lávkama.

    OdpovědětSmazat
  10. MAP06: Collider Complex (Sam Woodman and Vincent Catalaá)
    Pěkný komplex převážně se zelenavými prorostlými texturami cihlových zdí, jenž začíná v centrální části se čtyřmi dveřmi vedoucími do oddělených sektorů. Postupně zkoumáme jednotlivé části komplexu s náhledy do exteriérů. Boje jsou opět intenzivnější a náročnější, provázené zákeřnými teleporty monster. Střídají se plošně rozsáhlejší i menší soubory místností a prostranství, poprvé přijdete do styku se záplavou revenantů, jež se zjeví po sebrání žlutého klíče. Obtížnostně zatím všechno zvládnutelné, akce bez výraznějších zádrhelů, samozřejmě s občasnými nahrávkami pozice po přepadení ze zálohy. Chyběly mi dva secrety, přičemž zrovna to poslední, BFG, mě docela mrzelo. Navíc, když se tak vyzývavě natřásá na podstavci...

    OdpovědětSmazat
  11. MAP07: Enemy Caught (Charly Goulois (Kira) and Vincent Catalaá)
    Sedmý level má poměrně stavebně jednoduchý design, ale notně obtížnou hratelnost. Jste v aréně ohraničené hradbami. Na nich revenanti, kulometčíci a baroni, kolem vás záplava mancubusů a kakodémonů. Co čekat ostatně od 7. levelu, že. Poté, co se vám podaří eliminovat odpor, pokračujete za vodní příkop do skal za hradbami stráženými arachnotrony a prasátky ve vodě. Ani po průniku do chodeb ještě není vyhráno a před exitem vás čeká další nálož potvor. Pekelně náročná mapa, zejména v úvodu.

    OdpovědětSmazat
  12. Mapy 6 a 7 jsou za mnou a už opravdu přituhuje. Přibývá silnějších nepřátel a bohužel se mi také nepodařilo získat BFG. Část šesté mapy jsem musel opakovat, protože se zasekl GZDoom, těžko říct proč.

    OdpovědětSmazat
  13. Tak už jdu taky hrát. :D Tamto jsem ani nedohrál ten 1. wad. :D

    OdpovědětSmazat
  14. MAP08: Harmany (Tango)
    Příjemná jednodušší mapa, v níž si odpočinete od líté řeže. Ne že by šlo o procházku růžovým sadem, ale akce je daleko méně intenzivní. Design odpovídá kamennému komplexu s nádvořími a průchody po hradbách, nechybí krvavé jezero. Buď můžete vběhnout mezi nepřátele, nebo je ostřelovat shora, takže se vám naskytne více možností boje. Potřebujete všechny 3 klíče, abyste si postupně zpřístupnili východ. Nechybí dostatek kulometčíků a taky zákeřná léčka se zaklínačem. Velmi dobře hratelná mapa.

    OdpovědětSmazat
  15. Plutonii2 jsem nikdy v sp nehrál, max některé mapy v mp.
    Na základní Plutonii jsem neměl tenrkát v sp rád mapu 31, protože jsem musel zabíjet cyberdemony a mapu 32 za obtížnost. :D
    Map01:Tady začali i těžší monstra, Cacademoni, Mancubusové, Hell Knightové, ale dal jsem to. :D Je hned vidět styl Plutonie a líbí se mi.
    Map02:Vzhledy map z Plutonie se mi líbí, tady taky. Líbí se mi skalní vzhled s vodou. Berserk se mi hrozně zde hodil. Ale ano, měl jsem taky občas problém s municí, ale dal sem to. :D Hraji na 4. obtížnost. :D

    OdpovědětSmazat
  16. Map04 - Menší ale opět solidně spletitá mapa, kde už špinavá voda zraňuje. Potvoj je tentokrát méně, avšak setkáváme se stále prakticky s celým bestiářem
    Map05 - Hned po startu je hráč pod palbou minigunů a revenantů a je nutné hned se někam schovat. Dá se tu hned najít plazma, což je super a velmi pomohla. Nemám moc v oblibě wady, kde dostanete plazmu až někde za půlkou hry. Opět je tu pár pastiček a zákařně umístěných nepřátel, ale na to už jsem si celkem zvykl. Prostory jsou k boji tak akorát a hodně jsem tu využíval poštvání potvor proti sobě. Design je pěkný, připomíná mi to místy chrám, akorát ty kříže jsou tu všechny špatně :-)
    Map06 - Začátek v aréně v pohodě. Trochu rozlehleší opuštěná zarostlá základna, která je opravdu naplněná po okraj potvorami, kterých je tu přes 300. Akce je místy velmi intenzivní. Zvláště revenanti žlutého klíče. Po nalezení posledního klíče se teleportuje do úvodního prostoru první cyberdémon. Obtížnost je na UV celkem vysoká, ale zatím dobře hratelná. Zpočátku jsem nemohl vůbec najít secrety, ale nakonec se poštěstilo a našel 4 včetně BFG.

    OdpovědětSmazat
  17. Je možné, že ten soulsphere v mapě 03 nejde sebrat? Pro MP je tam player2 start.

    OdpovědětSmazat
  18. MAP09: Wormhole Zone (Adolf Vojta)
    Opět se ani nenadechnete a ocitnete se pod krutou palbou ze všech stran, v níž snadno ztratíte cenné zdraví. Mapa je propleteným hradním komplexem s výškovými převýšeními a četnými schody, hradbami a výtahy, v níž se proplétáte v několika výškových úrovních, což přináší četné možnosti průzkumu a jednotlivé oblasti můžete postupně procházet z více směrů a úrovní terénu. Mapa je plná léček, často spadnete do neprozkoumaných oblastí plných nepřátel. Level je náročný, ale velice propracovaný a poskytl mi plnou satisfakci v podobě kompletní eliminace mutantů i nalezení všech secretů.

    OdpovědětSmazat
  19. MAP10: Cosmodrome (Thomas van der Velden)
    Velice zajímavě zpracovaná úroveň. Jste na kosmodromu a architektuře samozřejmě dominuje na svou dobu perfektně zpracovaný raketoplán, který se dokonce zvedne ze země a zůstává ve vzduchu, připraven ke startu. Postupujete dále vzniklou chodbou a zkoumáte komplexy budov, jež se před vámi rozvinou dále. Vodní hladinou obklopená technická budova, kterou musíte prozkoumat, abyste si otevřeli vrátka k východu. Dlouhé chodby, rozsáhlé haly, prostranství ve skalách v podzemí. Mapa je zpracována pěkně a realisticky, navíc je i akce poměrně klidnější. Za mě velmi povedený kousek.

    OdpovědětSmazat
  20. Map07 - Souboj v aréně se spoustou silnějších monster, základ s BFG byl v pohodě, avšak revenanti na hradbách byli neskutečně otravní a špatně sestřelitelní. V některých mapách by se hodilo něco jako ostřelovačka, či nějaký laserpal. Je tu už poměrně slušný počet Baronů.
    Map08 - Trochu klidnější level po minulých. více naž 100 potvor v několika v několika czájemně provázaných prostorů, které se dají celkem rychle vyčistit. Trochu jsem tu postrádal náboje do plazmy.
    Map09 - Velice propletený level tradičně naplněný monstry. Na začátku se ocitnete hned pod palbou, takže je třeba najít úkryt. Dá se tu už regulérně najít BFG a dokoce je tu i několikrát megahealth, takže obtížnost je stále zvládnutelná. Po sebrání modrého klíče se do celé mapy teleportuje nová vlna monster a sem tam i nějaký ten Archvile.
    Map10 - Hned na zkraje mě zaujal raketolán, kterej byl tak udělaný, aby to vypadalo že se skutečně vnesl. Některé části levelu nápadně připomínaly mapu 10 z Dooma2

    OdpovědětSmazat
  21. MAP11: Arch-Violence (Adolf Vojta and Thomas van der Velden)
    Autor Kosmodromu spolupracoval s Gustou na další úrovni, s drsně znějícím názvem Arch-Violence. A to, co jsem čekal, se potvrdilo. Úroveň zaplněná čistě zaklínači. I v původní Plutonii taková byla, ale zde je daleko větší a propracovanější. Ocitnete se v rozsáhlém a propleteném hradním komplexu a zaklínači bafají spoza každého rohu. Máte dvojhlavňovku hned od začátku, k tomu jsem měl naštěstí zbraně z předchozího levelu. Ale i při pistol startu se podaří najít raketomet a BFG. Mapa je notně propletená a docela jsem bloudil, navíc likvidace celkem 74 otravných mágů byla poměrně stereotypní. Naštěstí se mi mozaika podařila nakonec složit a východu jsem se dopátral. Před ním vás ještě čeká nezvladatelná skrumáž, kde se na vás vrhne celá skvadra potvor a i přes několik pokusů jsem musel použít cheat. V závěru se do vás pouští poslední bašta odporu, ale naštěstí level končí. Za mě výborný nápad, ale ke konci už mi docházela energie a těšil jsem se na konec.

    MAP12: Imprisoned (Kristian Käll, Thomas van der Velden, Sam Woodman and Pedro Arturo Gomez Blanco)
    Jako památku na předchozí úroveň začínáme s pouhým jedním procentem zdraví. Jsme uvězněni v tech based komplexu, jenž je velice pěkně a čistě vybudován, nejprve se proplétáme chodbami, poté se před námi zjeví temná gotická hala s náloží protivníků. Dostaneme se i do exteriérů kolem základny a na závěr po mostu pronikneme do věže, v níž se nachází východ. Pokud se vám podaří v úvodu přežít, boje jsou nastaveny příjemně a mapu jsem si dokonale užil.

    OdpovědětSmazat
  22. MAP13: Hard Facility (Fredrik Johansson, Adolf Vojta and Sam Woodman)
    Naprosto dokonalá práce, v níž autoři vytvořili dokonalou síť základny vnořené do krvavých jezer a přírodních prvků prorostlých vegetací. Všechny tři klíče, rozsáhlá plocha levelu a aktivace řady spínačů spolu s lítou akcí. Mapa je striktně nelineární a dá se v ní ztratit, pokud přehlédnete spínač, třeba jako já ten poslední modrý, a chvíli jsem spekuloval, jak otevřít modré bariéry. Přitom tlačítko jsem měl schované pod nosem. Brouzdáte se krví, běháte po schodech, analyzujete komplexy budov i s pomocí teleportů, do toho přes 200 protivníků, bavil jsem se přímo skvěle. I obtížnost byla docela přiměřená a adekvátní.

    OdpovědětSmazat
  23. Map11 - Zajímavý nápad využít nepřátele pouze Archvile. level je opravdu hodně rozlehlý a poměrně spletitý a je opravdu nutné využívat jeho spletitost v boji. Akorát mi to přišlo příliš zdlouhavé hrál jsem to více než půl hodiny. Některé prvky byly vyloženě otravné, jako to neustále teleportování archvilů na některých místech, kde se pořádně nedají sestřelit. Rovněž je často nutné je ostřelovat na dálku a Doomovi na to nejsou tak vhodné zbraně, jedině se dá využít minigun, do kterého tu nejsou náboje a klasická brokovnice. Souboj ke konci byl hard, ale po několika pokusech se mi to nakonec povedlo.

    OdpovědětSmazat
  24. MAP14: Charon Eclipse (Alexander S.)
    Goticky laděný komplex s krvavými jezery jako podklad, architektonicky jednoduchý a střízlivý. Areál zkoumáte ve více směrech a bojujete docela intenzivně, tím spíš když se potvory rády teleportují i za vaše záda. V závěrečné aréně před východem se objeví i kyberdémon, naštěstí se dal zlikvidovat poměrně snadno. Mrzelo mě, že jsem přehlédl docela dost secretů, našel jsem je až s pomocí cheatu pro mapu. Jsou ukryty docela rafinovaně. Solidní a zábavný level.

    OdpovědětSmazat
  25. Map12 - Po předchozích náročných levelech přichází jeden oddechovější. Začíná se tu sice s 1HP, ale životy a zbroje se dají najít hned. I přes větší počet slabších potvor je třeba dávat pozor na pasti, zejména teleportování nepřátel po sebrání klíčů, či závěrečná otevřená lokace. Mapa byla zato zábavná.

    OdpovědětSmazat
  26. MAP15: Where Hate Runs Red (Charly Goulois)
    Patnáctá úroveň, vstup do tajného levelu jako obvykle. Tentokrát nás autor docela šetřil, nepřátel je poměrně málo, ale nicméně několik kritických úseků se najde. Asi nejhorší je invaze kakodémonů a pain elementálů v úvodu. Jste ve skalním komplexu s krví jako podkladem a stoupáte na platformách nejprve na jednu stranu na dno sálu, kde musíte získat první modrý klíč. Centrální teleport vás dovede na nedostupná místa směrem na všechny čtyři strany, ale musíte dávat pozor na kyberdémona, nebo vás sestřelí. Ale zlikvidovat se naštěstí dá velice elegantně. Pokračujete dále v exploraci na druhou stranu, pro změnu se záplavou revenantů, ale nakonec proniknete k východu pomocí červeného klíče. Pokud chcete, musíte přijít na záhadu, jak se dostat do secret mapy. Bude vám muset pomoci kouzelný parťák, i když mi to dalo chvíli práce, než jsme se shodli.

    MAP31: Cybernation (Alexander S.)
    Autoři hned na začátku upozorňují na extrémní obtížnost levelu, ale na Hurt Me Plenty se to vcelku dá. Jedná se o arénový typ mapy, kdy se ocitnete na rozsáhlém nádvoří a postupně zkoumáte jednotlivá zákoutí po stranách a otvíráte pak v centru dveře kyberdémonům. Ti jdou na vás vždycky po dvou. Postupně je odstraníte a na závěr vás čeká mohutný slaughter fest, kdy se na vás vyhrnou protivníci ze zbylých uzavřených dveří. Místy jsem měl obavu z nedostatku munice, ale nakonec jsem vyšel tak akorát. Mapa neobsahuje tajný východ, jdete přímo do mapy 32.

    OdpovědětSmazat
  27. MAP32: Go 4 It (Charly Goulois and Thomas van der Velden)
    32. level je trochu jiná káva, zatímco ten předchozí začínal v poklidu, zde se ocitnete ihned v bitevní vřavě až po uši. Mapa kopíruje základ osvědčené E1M1, na což roubuje pozměněné části levelu. Po prvním přívalu se boje zdánlivě zklidní, chvíli jsem musel pátrat co udělat dál, ale po nalezení správné cesty se otevře další sektor mapy a nastává další mela s revenanty a zaklínači. Tahle nutnost hledání mi lehce narušila dynamiku akce, ale pak se vše zvrhne tím správným směrem. Zaklínači, revenanti, kyberdémoni, naprostý masakr, který korunuje finální monument - modifikovaná Icon of Sin v podobě loga Plutonia 2. Musíte aktivovat spínače, abyste pronikli k východu, což taky není úplně jednoduché, ba naopak. Začátečníkům bych doporučil mapu vynechat a zkusit si ji samostatně s jednodušší obtížností.

    MAP16: Predatorium (Adolf Vojta)
    Čekal jsem klidnější pokračování, ale Gusta nás opět vrhl do víru vášní, tedy akce. Kompaktní, místy docela stísněný level, zaplněný protivníky, balancujete po skalních plošinách a po chvíli zas padáte na dno s blátivou vodou. Potřebujete všechny tři klíče, do toho všemožní nepřátelé všude kolem.Včetně kyberdémona či zaklínače, oba strategicky osazeni, takže není zcela jednoduché je zlikvidovat. Ke konci jsem se trochu zadrhl, než se mi podařilo najít spínač k východu. Opět tuhá, ale zábavná mapa.

    OdpovědětSmazat
  28. MAP17: Nuclear Horror (Adolf Vojta) (also called "Mountain Doom")
    Jako nukleární mi mapa příliš nepřipadala, alternativní název mi připadá trefnější. Dostanete poměrně rozsáhlý komplex - základnu zakomponovanou do přírodních exteriérových scenérií a skalisek. Akce samozřejmě dominuje jako podklad po celou herní dobu, i když je zde poněkud méně obtížných protivníků. Samozřejmě tužší potvory nesmí chybět, včetně náročnějších pasáží, ale není jich zas až tolik. Tajemství levelu rozlousknete v podstatě až na závěr, až zlikvidujete takřka veškeré osazenstvo úrovně. Orientace v plošně rozsáhlé mapě byla na konci docela obtížná, jelikož spínače otvírají bariéry či mosty jinde, než je stisknete. I tak jde o velice povedený kousek.

    OdpovědětSmazat
  29. MAP18: Buckets of Blood (Adolf Vojta)
    Nevím, jak to ten Gusta dělá, ale jeho rozsáhlé komplexy jsou čím dám tím lákavější. Tentokrát dominují vizuálu jezera krve, kolem kterých je rozprostřen rozlehlý komplex budov a chodeb základny. Oproti předchozí mapě je orientace daleko snazší, i když opět potřebujete všechny tři klíče. Ale je naprosto zřejmé, kudy máte jít a co aktivovat, i když je úroveň nelineární a pátrat lze více směry. Klíče sbíráte a aktivujete pěkně postupně. A ve finále se sejdete v centrální oblasti se spiderem mastermindem. Mapa je laděná spíše arénově a musíte absolvovat několik soubojů v otevřených částech. Na HMP je akce příjemně obtížná, bez zbytečné frustrace, přičemž mnohé protivníky lze dopředu zlikvidovat palbou skrz mříže. Docela dost se ukazovalo pain elementálů. Další velice zdařilá úroveň.

    OdpovědětSmazat
  30. Map13 - Docela náročná spletitá mapa s velmi pěkným vizuálem, který kombinuje systém jeskyní a zarostlé základny v lávových jezerech. více než 320 nepřátel v celkem malých prostorách. Musel jsem postupovat obezřetně, protože takřka všude bylo spoustu výklenků a míst, odkud vás nepřátelé ostřelují. Samozřejmostí bylo několik pastí a náhle teleportující se nepřátelé převážně po sebrání klíčů či aktivování spínačů, ale to se už tak očekává. Zajímavé, že k exitu jsem se dostal, aniž bych našel červený klíč.
    Map14 - Oproti předchozí kratší se 120 potvor a tentokrát trochu slabší. Level byl celkově méně spletitý. Akorát mi tu začínaly docházet rakety i plasmy je celkem poskromnu, až na konci jsem našel velké baterky a v secretu BFG. Hudba mi tu docela připomínala z E2M6 původního dooma. Na konci se objeví i Cyberdémon.
    Map15 - Tentokrát spíše malá arénovitější mapa s menším počtem nepřátel. Design je celkem strohý v dřevěném stylu a krvavými podlahami. Na začátku je náročnější boj s cacodémony a painelementály. Je tu další cyberdémon, který se dá zlikvidovat velice elegantně skrz teleport uprostřed arény. Docela masakr byl prostor asi s 20 revenanty a cyberdémonem a aby toho nebylo málo, tak se tam potom teleportuje archvile. Dělal jsem to asi na 30 pokusů. Vstup do secret levelu jsem tušil, kde hledat hned, ale nevěděl jsem, jak se do něj dostat. Až později mě napadlo, že by hráče mohl odhodit do okna archvile uzavřený ve výklenku, což jsem si ověřil i na wiki, ale to už bylo pozdě, měl jsem uloženo už po jeho likvidaci. Takže jsem tam vlezl cheatem.

    OdpovědětSmazat
  31. Hraju mapu 13 a nějak se mi podařil aktivovat ten switch co je za jiným switchem, kde je potřeba červený klíč. :DDD
    Map11-Protože archvile nenávidím tak je asi jasný co si o téhle mapě myslím. Prostě to bylo strašný, ale dal jsem to.
    Map12-Začátek s 5HP, ale nakonec sebral jsem nějaký ty lékarničky a pak soulsphere, tak jsem tu mapu dal.

    OdpovědětSmazat
  32. Nezvládal jsem teď psát komentáře, takže to shrnu. Zatím opravdu povedené mapy, mám pocit že hraji ztracené levely z Plutonie, to je bezva. Tajné levely jsou dost náročné, obzvláště revenanti jsou problém. Kupodivu větší než kyberdémoni. Závěrečné logo Plutonia je pěkný nápad. Jinak už jsem vše dohnal a level 19 dokončen.

    OdpovědětSmazat
  33. MAP19: Hecknology (Sam Woodman, Jakub Razák and Vincent Catalaá)
    Temněji laděný komplex plný jezer a nádrží s kyselinou. Naštěstí do ní nemusíme často vstupovat a slouží jako dekorace a vizuální podkres. Zajímavý koncept propadání do místností o patro níže, často do skrumáže nepřátel. Mapa má části otevřenější, stejně tak jako boje uvnitř chodeb. Akce je tužší, ale zvládnutelná, dostává se vám docela dost baronů i revenantů a samozřejmostí jsou kulometčíci, kteří dokonce obsadí na jednom místě celý ochoz a je třeba je sestřelit raketami. Mutanti se často teleportují i do míst, které již byly vyčištěny, takže musíte být permanentně ve střehu. Raketomet jsem využíval často a je pro něj i dost munice. Jen mě mrzelo, že jsem našel jenom jeden secret. Ale jinak spokojenost.

    OdpovědětSmazat
  34. Map31 - Hned na začátku jsem měl pocit de-javu, jako bych tu mapu už kdysi hrál. Tuším, že podobná byla v první plutonii. Mapa měla celkem jednoduchý styl, ale zato dostatečné prostory, takže jsem při bojích neměl větší problémy. Dost nábojů do BFG, takže ani cyberdémoni nedělali problém. Závěrečný souboj byla už jen taková třešnička na dortu, kdy mě bavilo jen se proplétat mezi nepřáteli a poštvat je všechny proti sobě. Cyberdémon proti revenantům je prostě paráda a o Spider bossovi jsem pomalu ani nevěděl, jak v té bitvě zemřel. Na to, že to bylo deklarováno jako obtížný level, mi přišel jako jeden z nejsnadnějších.
    Map32 - Začátek nápadně připomíná Map01 z Dooma2, ale opět mám pocit, že tohle už jsem jednou hrál. Záhy jsem poznal kombinaci i E1M1. Přes 400 potvor zejména těch silnější a nechybí tu ani hromada bossů. Číslo nepřátel ještě značně narostlo kvůli hromadě archvilů, zejména po sebrání modrého klíče se pomalu vše znovu oživí. Kolikrát jsem nechal lividaci potvor na nich. Cyberdémoni se často o hordy monster postaraly dobře. Konec v podobě arény s Icon of si, která hází hned několik nepřátel najednou. Do toho opět spousta cyberdémonů a dokonce i 2 spiderboss. Tady nebyl čas na likvidování. rychle aktivovat 5 spínačů a skočit do teleportů. Sem tam si párkrát vystřeli s BGF, ale i přes velké množství munice do BFF i raketometů, bylo třeba šetřit. Až na tu sekci po sebrání modrého klíče byla obtížnost celkem zvládnutelná.

    OdpovědětSmazat
  35. MAP20: Lurking Fear (Jochen Schneidau and Adolf Vojta)
    Dvacátá mapa je rozsáhlý komplex vybudovaný ve skalách obklopených žíravě rudou kyselinou. Všude jsou nepřátelé a vám nezbude nic jiného, než se do kyseliny vydat, protože orientace je docela obtížná, než přijdete, kudy máte nasměrovat vaši cestu. Zdálky na vás dokonce pálí kyberdémon. Postupně odstraňujete spínači bariéry, což je provázeno přívaly nepřátel. Rovněž je třeba využívat teleportů. Akce je velmi náročná, nepřátel je hodně a bojujete v otevřených úsecích, kde vás snadno zraňují. Jiné sektory zase mají strategicky umístěné protivníky, třeba zaklínač v okénku, z něhož má dosah na celou plochu nádvoří. Jinde zase zkoumáte podzemní jeskyně s kyselinou. Kyberdémoni jsou dokonce celkem tři. Závěrečný souboj už jsem nechal být a zbaběle utekl do exitu. Rozsáhlá a komplexní, notně náročná mapa nejen po stránce akce, ale i orientace.

    OdpovědětSmazat
  36. MAP21: Assassin (Pavel Tvrzník)
    Pipicz je zdatný následovník Gusty a Methoda a jeho mapy plné akce stojí za to, jak mohl prokázat ve svých samostatných levelech a projektu Bloodstain. Mapa vás přenese na křížovou cestu nad kyselinou, vedoucí do čtyř směrů a vy postupně zkoumáte výškově členité a spletité hradní sídlo. Nechybí skalní cestičky a výstupky, stejně jako tak pády do kyseliny a tvorba mostu, abyste se dostali dál. Mapa je našlapaná nepřáteli, boje jsou intenzivní a nechybí spider mastermind i kyberdémon. Zejména takřka poslední rozsáhlá místnost s reventanty, ochozy plnými impů a kulometčíků s mancubusy a kyberdémonem, hlídajícími modrý klíč, vyžadovala oddělenou likvidaci jednotlivých frakcí protivníků. Rambo styl u mě neměl úspěch. Jako jedinou vadu na kráse považuji zdržující dveře otvírané opakovaně pomocí spínačů, jinak skvělá práce.

    OdpovědětSmazat
  37. Levely 20 a 21 jsou dost náročné. Je znát, že se blíží konec. Místy je již více nepřátel než mám rád, dlouhé boje nejsou můj šálek kávy a navíc musím dost úseků hrát opakovaně. Struktura map je povedená a hledání cesty mě baví. Už několik levelů nelikviduji všechny nepřátele.

    OdpovědětSmazat
  38. Map16 - Začátek opět pod palbou, nebyl pomalu čas ani uložit hru. Leel spíše menší, zato dost naplněný silnějšími nepřáteli. Občas je tu i pár základních vojáků tak pro radost. Samozřejmostí je plno nástrah po sebrání klíčů, hromada archvilů a otravných Revenantů. Zajímavostí byly 2 červené klíče, přičmž jeden sloužil asi jako dekorace. Byly tu i megahealthy i nesmrtelnost. Obtížnost začíná docela růst.
    Map17 - Velice spletitý a rozlehlý level narvaný do posledního místa nepřáteli 365 potvor, takže je akce hodně, že ani není čas se kochat. Snad poprvé lze najít mapu levelu, která odhalí i skrytý prostor, odkud se teleportují nepřátelé. Je tu zase až nechutné množství otravných revenantů. Mapa je docela bludiště, ve kterém jsem dost bloudil a kolikrát jsem nemohl přijít kam dál. Až po čase jsem našel spínač s červenými pruhy, který však nepotřeboval klíč, ale právě otevíral cestu k červenému klíči. Tenhle prvek je docela matoucí. Prostředí je celkem dobře zpracovalné, ale určitým způsobem stereotypní. Povedlo se mi najít i místo, kam spadnout, ale cesta ven už nevedla. Za 40 minut jsem ani mapu nedohrál, už mě to zkrátka moc nebavilo. Jak už tu zaznělo, lividace takového obřího množství stále stejných nepřátel začíná zavánět určitým stereotypem a nevím, zda budu mít chuť to celé dohrát. Samozřejmě dříve tolik modů nebylo, takže jsme byli vděční za každý wad.

    OdpovědětSmazat
  39. MAP22: Locus Perditus (Erik Alm and Adolf Vojta)
    Hned na začátku si to rozdáte pěstí s revenantem a teleport vás přenese na plošně rozsáhlé venkovní prostranství, ohraničující temnou budovu. Hned se do vás pustí nažhavení nepřátelé nejen kolem vás, ale i kakodémoni vylétávající zevnitř budovy. Jde o typický slaughter fest, v němž kličkujete mezi nepřáteli, uhýbáte střelám a snažíte se trefit, co se dá. Nakonec budete muset proniknout dovnitř budovy a utkat se se zástupem hell knightů. Postupně získáte oba klíče a pokračujete přes most do druhé části komplexu, kde jsou boje ještě intenzivnější. Revenanti, kulometčíci, mancubusové, a na závěr dva kyberdémoni, naštěstí s nesmrtelností jako power-up. Pěkně designovaná akčně zaměřená mapa. Jedinou výtku bych měl k příliš temným koridorům, kde bohužel ze skrývajících se mancubusů vidíte pouze stíny.

    OdpovědětSmazat