čtvrtek 28. ledna 2021

Anorakův týden 04/2021

Tento týden byl již konečně klidnější a tak jsem měl více času na hraní. Jak jsem psal minulý týden, pustil jsem se do hraní třetího dílu Momodory. Ten jsem za dva večery dohrál a tak konečně zkompletoval celou sérii. Oproti dvojce a prequelu je hra lineární a jedinou komplikací je hledání tajné oblasti. I obtížnost je trochu nižší. Obecně mě celá série bavila a práce rdeina a studia Bombservice mi sedí. Už jsem zvědav na jejich další hru. Komentář na Momodora III zde

Hi-Res Adventure #0: Mission Asteroid Apple II zdroj: mobygames.com

Po skoro třiceti hodinách jsem skončil s hraním Robinson's Requiem. Schválně to píši takhle, protože se před koncem poškodila uložená pozice a já hloupě ukládal už dlouho do jednoho slotu. Poslední asi hodinu jsem tak musel dokoukat na Youtube. Tedy hodinu videa, odhaduji že mě by to trvalo alespoň 3x déle. Ke hře se již vracet nebudu. Nakonec jsem se překvapivě bavil a ač nejde o oblíbený žánr, tak hra má něco do sebe. Planeta Zarathustra je vykreslena dost různorodě a vždy jsem byl zvědav co číhá za dalším rohem. Obtížnost je vysoká, ale postupně se lze přizpůsobit a neumírat každých pět minut. Nakonec mi nejvíce vadila grafika, která je nehezká a především nepřehledná. Do podobné hry se jen tak nepustím a ani nemohu Robinsona zrovna doporučit, ale pokud vás zmiňované problémy a historky neodrazují, může jít o zajímavý zážitek. Komentář zde.

Poslední dohranou záležitostí je Mission Asteroid. Jde o třetí hru v Hi-Res sérii od Sierry, které ale bylo díky nižší obtížnosti a menšímu rozsahu přiděleno číslo 0. Jde vlastně o klasickou textovku doplněnou o vypínatelnou grafiku, stejně jako u zbytku série. Abych si počátky práce Roberty a Kena Williamsových prošel důkladně, dohrál jsem hru na třech různých platformách. Nejpovedenější je původní Apple II verze, která kombinuje slušnou grafiku a rychlost. Na Commodore 64 hra vypadá hezky, ale je šíleně pomalá a na Atari 800 zase ošklivá. Verze pro tři japonské počítače jsem viděl pouze na obrázcích a videích, ale mají výrazně odlišnou stylizaci, viz. obrázky. Komentář zde.

Hi-Res Adventure #0: Mission Asteroid FM-7  zdroj: fm-7.com
Nově jsem rozehrál Keen Dreams, ztracenou epizodu ze série Commander Keen. Šest klasických dílů jsem dohrál několikrát a i v posledních letech jsem se k nim vrátil. Keen Dreams jsem ale z neznámého důvodu hrál naposled na DOSu. Zatím jsem ve hře moc času nestrávil, jdu hezky pomalu a snažím se úrovně procházet co nejkompletněji. O víkendu bych se rád vrátil k Nieru a také mám stále rozehrané Halo.

Zítra také vychází první epizoda z české retro střílečky Hrot. Hra je hodně podobná prvnímu dílu Quake, ale zasazená do Prahy v roce 1986. Demoverze mě loni zaujala a známé prostředí a předměty, například mléko v sáčku, z Hrotu činí jasnou koupi.

Žádné komentáře:

Okomentovat