čtvrtek 8. dubna 2021

Anorakův týden 14/2021

Loni jsem si opravdu užil hraní remasterované kolekce Command & Conquer. Po dohrání jsem měl po dlouhé době velkou chuť na real-time strategie, ale nějak jsem se naopak zasekl u tahovek. Přece jen Battle Isle ani Fantasy General nejsou zrovna krátké hry. Po průzkumu zakladatele žánru Nether Earth, jsem jen tak na zkoušku zapnul slovenskou RTS Loria. A jak z tohoto rozvleklého úvodu asi vyplývá, RTS mě opět pohltily. Loria je spíše kratší. Šestnáct misí rozdělených do dvou kampaní sice vypadá dostatečně, ale většina má kratší herní dobu. Odhadem pouze pět náročných kousků zabralo ke dvou hodinám. Překvapivě i mise bez základny jsou dobře udělané a příjemně odsýpají. Hra je nejvíce podobná Warcraftu II s lehkým náznakem třetího dílu - hrdinům. Ti postupně získávají schopnosti a dokonce mají inventář na léčiva a vybavení jako prsteny nebo zbroj. Díky tomu jde o velmi užitečné jednotky. Mapy skrývají nejedno překvapení a tak se je vyplatí pečlivě projít, nejen se držet hlavního cíle. 

Loria

Lorii jsem dokončil teprve včera, ale rovnou jsem se pustil do Age of Empires: Definitive Edition. Zatím jsem prošel sotva polovinu tutoriálové egyptské kampaně (asi půlhodinka), ale hraje se to dobře. Z Command & Conquer sice byl více cítit duch originálu, ale rozhodně s tím nemám nějaký problém. Upozorňuji, že mám raději jiné RTS série než Age of Empires, takže hodnotím bez extra vztahu k originálu. Asi je načase udělat další TOP10.

Sem tam pokračuji v hraní SCI Police Questu. Díky dohrání originálu postupuji velmi svižně, i když tomu nedávám moc času. Rozhodně mi hratelností více vyhovoval originál, ale oceňuji že nejde o pouhou kopii. Od prvních scén jsou ve hře rozdíly, i když celkový děj je naprosto stejný. Alespoň prozatím. Díky ovládání je vše jednodušší a rychlejší s výjimkou řízení. Na to jsem si stále nezvykl. Díky zjednodušení jsou trochu potlačeny policejní postupy - jde pouze o klikání. Naopak mohu pochválit hudbu.

Také jsem rozehrál hru měsíce - Sid Meier's Colonization. Zatím jsem na začátku, hraji za Anglii, ale pomalu se má říše rozrůstá. S domorodci ještě jakž takž vycházíme. Hra umí pohltit jako v době vydání, ale Civilization mám stále raději. Pokud hru úspěšně dokončím v rozumném čase, zkusím ještě verzi založenou na Civilization IV - ještě jsem ji nikdy ani nezapnul.

Na webu Fusion Retro Books je několik knih a časopisů v PDF zdarma. Některé již byly zdarma v minulosti, ale pokud jste to tenkrát nestihly, teď je další šance. Za sebe mohu doporučit třeba knihu o Oliver Twins (Dizzy) nebo studiu Ocean.

Žádné komentáře:

Okomentovat