čtvrtek 1. dubna 2021

DWmegawad Club CZ - Heretic Treasure Chest - duben 2021

Tento měsíc se v originálním klubu hraje Heretic, což si podobně jako u Plutonie myslím, že nemá cenu. Zůstaneme ale u Heretica, jenom si dáme wad Treasure Chest. Ten je z roku 2010 a jde o ekvivalent Community Chest série pro Doom. 

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: Treasure Chest

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální heretic.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

Další obsah:

37 komentářů:

  1. Rovnou dohrán první level, obtížnost prostřední. Vypadá to dobře, nic unikátního, ale hraje se fajn.

    OdpovědětSmazat
  2. Zrovna Heretica jsem si sehrál minulý týden. Akorát jsem si každý den zahrál jednu epizodu, dají se dohrát za 1,5-2 hodiny. Co k tomu říct, asi ho tu většina z nás zná. Je to v podstatě takový fantasy Doom, i zbraně jsou v podstatě klony. Až na poslední zbraň (Firemace, kterou používám jen vyjímečně i když očarovaná zabijí všechny monstra až na bosse instantně). Na megawad clubu se hrají jen první tři epizody, což i stačí. Později přidané dvě nabízí pouze nové úrovně a některé z nich jsou slabší. Tady je problém, že Heretik má oproti Doomovi docela málo textur a celkem brzy se to začně opakovat. Je velká škoda, že poslední epizody nepřidaly textury, či nové potvory, protože Heretic ve své době posunul idTech1 dál. Ve své době měl už ambientní zvuky, rozhlížení nahoru dolů, jednoduchý inventář a spoustu drobných efektů.

    MapE1M1 Dnes jsem hned zkusil Heretic Treasure Chest první mapu a hned mě tu zaujaly nové textury(většinou z Hexena, ale i něco z realm667), které jsou v Heretiku opravdu potřeba. Prostředi se odehrává ve skalách, kde jsou většinou běžní golemové i nitrogolemové. Zatím pohoda.

    OdpovědětSmazat
  3. No nevím, jestli se mi zrovna do Heretica chce, pokud bude použita standardní paleta nepřátel tak to bude možná trochu nuda

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nepřátelé nevím, ale je nová grafika a hudba.

      Smazat
    2. Právě že jsem teď namlsaný Jaedenovým Tenebrem :-)

      Smazat
  4. Já moc nikdy Heretica nehrál, spíš Doom, ale zkusím to. :¨)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Budu muset přes GZdoom, bo pglboom+ mi asi nepodporuje heretic. :(

      Smazat
  5. Episode 1
    E1M1: Open Canyon by Przemek Zimny (alterworldruler)
    Jak napovídá název, první mapa se odehrává mezi skalnatými masivy, mezi nimiž se proplétáme a procházíme temnými chodbami a částečně i budovami, jež nám stojí v cestě. Boje absolvujete jednak ve stísněných prostorách chodeb, ale také na otevřenějších plochách. Hraji na třetí obtížnost, nepřátelé se zjevují průběžně a po jednom, nebyly s nimi zásadní problémy, jen na konci na otevřeném prostranství se žlutým klíčem se objevil první příděl protivníků ve větším počtu. První mapa zatím využívá standardních heretikovských textur, solidní práce na rozjezd.

    E1M2: Random Tomb Map by Kaiser Wilhelm
    Druhá mapa mě překvapila, jelikož se ocitnete na písčité ploše mezi pískovcovými bloky trosek chrámu, jako byste byli ve starém Egyptě. A v tomto duchu se nese celá úroveň. Exteriérové lokace s pěknými detaily dokreslujícími realitu prostředí, nebo jednotlivé místnosti, občas s puzzly. Akce je bohatší a zejména v otevřenějších prostorách se na vás vrhají početnější davy příšer, které jsou dobře zvládnutelné, i když munice nebyl příliš velký přebytek. Docela dost je secretů, do kterých se většinou dostanete pomocí teleportů. Na závěr jsem trochu tápal, protože v Heretikovi pokud vím nebyly používány spínače aktivující se výstřelem, a tak mě řešení závěrečného problému trochu překvapilo.

    E1M3: Vigilant Outpost by Snarboo
    Vracíme se zpět ke klasickému Heretikovi bez exotických vizuálních přísad. Po krátkém průzkumu jeskynních prostor postoupíme do rozsáhlé exteriérové části s kyselinkou jako podkladem, v níž nás čeká bohatá akční složka a zkoumání budov i jejich nádvoří. Mapa je poměrně přímočará, akce zábavná, jen mě zamrzelo, že jsem našel jenom jeden secret, ale i tak jsem se příjemně bavil.

    OdpovědětSmazat
  6. E1M4: Town Of Witchcraft by Samuel Villarreal (Kaiser)
    Po relativně kratších mapách přichází mega mapa od Kaisera se 360 protivníky. Vodní hladina obklopuje opravdu rozsáhlý hradní komplex, ve kterém není úplně jednoduché se vyznat a bádání v mapě, kudy se dát, je opravdu časté. Poté, co v okolních jeskyních získáte zelený klíč, můžete pokračovat do útrob hradu. A věřte, průzkum opravdu není jednoduchý a dlouho mi trvalo, než jsem přišel na kloub zákonitostem levelu. Nepřátelé se na vás vrhají průběžně, ale hlavní úskalí spočívá v průzkumu a nalezení správné cesty. Poté, co najdete modrý klíč, máte cestu k východu otevřenou. Takovou rozsáhlou mapu jsem opravdu nečekal a zabrala mi nejméně hodinu hry.

    OdpovědětSmazat
  7. Čtvrtá mapa je rozsáhlá a obsahuje velké množství nepřátel. Trochu mě překvapil jejich počet takhle na začátku, ale hned další mapa je již obvyklejší. Vrací se k předcházející obtížnosti a dokonce je opravdu malá.

    OdpovědětSmazat
  8. E1M5: Temple of D'Sparil by Ler
    Pátá mapa je oddechovým festivalem střelby, kdy držíte prst na spoušti a permanentně kosíte nabíhající protivníky ve stavebně jednoduché a krátké úrovni. Zkoumáte pouhá tři zákoutí naplněná odporem fantasy příšer a ve finále podstoupíte závěrečný souboj před východem. Designově jednoduchá úroveň a v dosavadním kontextu zatím ta nejhorší mapa první epizody.

    E1M6: Last Aqueduct by Ler
    Po stránce layoutu zprvu poměrně jednoduchá mapa. Hned na začátku se na vás vrhnou nepřátelé v hojném počtu. Poté, co si vyčistíte cestu od nepřátelské verbeže, stanete na rozcestí do čtyřech směrů. Dáte se kupředu a bojujete v kulisách vodní hladiny vedoucí jeskyněmi směrem nahoru a čelíte dalším přívalům nepřátel. Dále vám mapa přichystá překvapení, dáte se koridorem kupředu ke žlutému klíči, kde se poprvé ocitnete v teleportu a těchto teleportů je pak ještě několik, navíc jsou poměrně matoucí, jelikož vyhlížejí jako východ a přitom vás vrhají do oblastí s Iron Lichy. Doporučuji před těmito teleporty ukládat, abyste neukončili zbytečně brzy mapu. Nachází se zde totiž tajný východ, který ale nebylo problém nalézt a do mozaiky falešných exitů nezapadá.

    OdpovědětSmazat
  9. E1M2 - Úroveň odehrávající se v pouštním chrámu je oproti běžných Hereticovským mapám velice osvěžujíci. Chvilku mi trvalo objevit cestu k modrému klíči. A na konci bylo třeba střelit do páky za mříží, což je taky celkem neobvyklý prvek, ačkoliv to původní engine umožnuje. S municí to tu bylo tak akorát, ovšem předměty do inventářě tu zcela chybí, až na jednu Tome of power v secretu.
    E1M3 - Začátek v jeskyních a následně se dostaneme dootevřeného prostranství s několika stavbami v převážně klasickém stylu. Munice i předmětů tu bylo spoustu.
    E1M4 - Opravdu rozlehlý level s více než 400 potvorami, už se tu obějují také potvory z dalších epizod Hereticu, ale i Hellstaff. Na začátku, než hráč jen obejde pevnost je pomalu v permanentní akci a v neustálém pohybu. Jenom vyčistit ochozy a sklaní výběžky je záležitost na poměrně dlouhou dobu. Potom tempo trochu zvolní, když je potřeba hladat další spínače. Hledání cest je tu dost zdlouhavé a až otravné, když podle mapy se někam chci dostat, ale zjistím, že jesm na jíném ochozu a je třeba obejít skoro celou pevnost. Mapa tak začala ke konci docela nudit. Až na výjimky jsou zde používány základní textury.

    OdpovědětSmazat
  10. E1M9: Omgekeerd by Lord Z
    Poněkud experimentální level. Nacházíte se ve vzduchoprázdnu, kde čelíte nalétávajícím gargoylům. Celá mapa mi připadala jako slepenec jednotlivých místností pospojovaných nahodile kolorovanými chodbami. Z druhého sálu vedou úzké schody nahoru a postupně si zpřístupňujete potřebné klíče. Snad až finální místnost byla vytvořena relativně ve standardní formě. Mapa má množství secretů, které mě ale vůbec nelákalo hledat. Nejhorší mapa první epizody.

    OdpovědětSmazat
  11. Level 6 pokračuje v duchu předchozích a obsahuje celkem lehce nalezitelný tajný východ. Tajná mapa je divná a skoro jsem si myslel, že je nějaký problém s grafikou.

    OdpovědětSmazat
  12. E1M7: Necrosis by Chris Oliveri (CodenniumRed)
    Tady je už vše v pořádku a dostáváme perfektní a zábavnou úroveň v přírodních scenériích zašedlých kamenných zákoutí s vodní hladinou na podkladě a zábavnou kontinuální akcí. Boje jsou zábavné a staví se vám různé typy protivníků v pestré směsi a je radost je likvidovat. Level je poměrně lineární a zaměřený převážně na akci, do skalisek je pěkně zakomponovaná kamenná zástavba. Velmi dobrá práce.

    OdpovědětSmazat
  13. E1M5 - Po předchozí obří mapě přichází velmi krátká, avšak intenzivní mapa plná potvor. Design celkem slušný, jsou zde opět využity modifikované textury Heretica z realm667.
    E1M6 - Další velmi akční mapa se 170 potvorami. Prakticky neustále jsem využíval Tome of power, kterých je tu dostatek včetně všemožné munice. Dá se tu najít i firemace. Prostory opět využívají modifikované textury Heretica a tentokrát je design celkem prostý, avšak hratelnost tu byla velmi dobrá.
    E1M9 - Tohle je docela divná mapa. V některých místech se chodí po podlahách s texturou nebe, což působí docela zvláštně. Kombinace textur je tu hodně zvláštní, má tu být kombinace ohně, lávy a vody, ledu. někde to vypadá celkem slušně, ale mnohdy mi to připadalo přeplácané.
    E1M7 - Velice pěkná mapa ve vodních jeskyních. Tentokrát jsou tu i pěkně použité textury, že nic nepůsobí rušivě. Potvor tak akorát munice taky. Dobře hratelná mapa a zatím asi nejlepší z celé epizody.
    E1M8 - Poslední mapa se odehrává v citadele, která je také pěkně udělaná. město, domy, hospoda, pokoje propracované do pěkných detailů. Škoda, že mapa používá jen základní hereticovské textury. Ke konci není žádný boss, jen se do města teleportuje spouta mágů a několik Iron Lichů. Obtížnost byla na poslední level poměrně malá.

    OdpovědětSmazat
  14. E1M8: Citta Dei Morti Viventi by Thomas van der Velden
    Otevřené městečko skryté za hradbami vám poskytne azyl před dotírajícími gargoyly, ovšem musíte se nejdřív vypořádat s poměrně tuhým odporem na venkovním prostranství. Postupně vcházíte do útrob jednotlivých stavení a postupně nacházíte nejprve žlutý a pak zelený klíč. Dostanete se dokonce i na hradby. Zejména ke konci za zelenými dveřmi se stanou souboje intenzivnější a mágové a iron lichové se rozprsknou po úrovni. Ale nejde o zásadní masakr a obtížnost je vyvážená.

    OdpovědětSmazat
  15. E2M1: A Sacred Place by magicsofa
    Druhá epizoda začíná pěkně zostra. Nepřátel je poměrně dost a ačkoliv získáte základní zbraně, máte do nich poměrně málo munice a tam kde je to možné, doporučuji použít hůl. Zajímavým elementem jsou nášlapné spínače, které vás svezou pod terén nebo otevřou bariéru poblíž, odkud se vyhrnou nepřátelé, kteří jsou v podstatě v levelu postupně zastoupeni všichni. Postupně zkoumáte skalnaté chodby s vodou pod nohama nebo i širší prostory a čelíte poměrně tuhému odporu. Ve finále v zákoutí s kyselinou se proti vám na pódiu ocitne iron lich spolu se stínovými válečníky. Musíte balancovat, abyste se vyhnuli jejich střelám. Pokud by bylo v úrovni více střeliva, rozhodně bych se nezlobil. Na čtvrtou obtížnost to musí být docela záhul.

    OdpovědětSmazat

  16. E2M2: Lucifer's Spell by Paul Corfiatis
    Zajímavá a čistě designovaná úroveň, jež se odehrává převážně v hradních sklepeních a na nádvoří. Design je klasický, postupně sbíráme všechny tři klíče a posouváme se v levelu dál. Každý ze sektorů má lehce odlišný vizuální design. Akce je příjemně dávkovaná a vyvážená, hned na začátku seberete rukavice a nabíhající golemové se tak dají zlikvidovat snadno a bez ztráty munice, kterou jste spotřebovali v minulé úrovni. Pohodová a zábavná mapa, avšak ničím nevyčnívající.

    OdpovědětSmazat
  17. E2M3: Cardinal Points by Alberto Sposito (Ismaele)
    Poměrně rozlehlá úroveň s vysokým počtem protivníků, kteří jdou na vás v houfech a vaše zbraně se nezastaví. Ale po stránce designu je monotónní a stereotypní. Hlavní vaší činností je totiž otvírání dveří pomocí spínačů a tyto sekvence vás provázejí po celou dobu. Výjimkou je jedině úsek na otevřeném nádvoří, jinak se pohybujete v chodbách a řešíte záhady zamčených pokojů. Některé dveře otevřete hned, jiné až po aktivaci tlačítka. Akce je pohodová a zastřílíte si bohatě, ale neustálé podobné chodby a dveře mě ke konci už nebavily a byl jsem rád, že je level u konce.

    OdpovědětSmazat
  18. E2M1 - Další mapa odehrávající se v jeskyních. Pěkně propracované a textury spolu dobře ladí. Munice tu bylo jen tak tak. Na konečný souboj už min nezbylo vůbec nic a tak jsem Iron liche oběhnul do teleportu.
    E2M2 - Mapa využívající základní textury, ovšem design a použití textur je tu opravdu pěkně zvládnuto a klasická Heritcovská mapa se příjemně hrála a dobře vypadala. Na začátku jsem byl po předchozí bez munice, ale hned jsou k dispozici rukavice a později bylo munice dostatek.
    E2M3 - Zde nás čeká až 250 potvor. Textury opět základní, mapa však vypadá dobře, i když je taková opakující se. Hodně podobných místností. Nepříjemná pasář byla u zeleného klíče, naštěstí jem měl louč, bez ní by to bylo obtížné. Co se mi tu nelíbilo, poprojití dveřmi do posledního sálu, kde už je i Malotaur se dveře uzavřou a nedá se jít zpět, abych našel zbývající secrety. Tuhle mechaniku nemám rád a musel jsem si pomoc cheatem. Dlouho jsem nemohl najít Hellstaff i když do něj bylo všude tisíce nábojů. Až při závěrečném průzkumu jsem si všiml málo viditelné páky, která otevírala skrytou část kde byl Hellstaff ukrytý.

    OdpovědětSmazat
  19. První epizoda dokončena. Celkem příjemně se to hraje a i závěrečná mapa je fajn, i když bez bosse. Obtížnost je rozumná, ale často je problém s municí. To platí i pro začátek druhé epizody.

    OdpovědětSmazat
  20. E2M4: Cold Feet by Lord Z
    Zajímavý level oděný převážně do ledových a zasněžených textur, přičemž se kloužete jednak po ledu a také jste unášeni proudy vody, takže musíte dávat pozor na manévrování. Postupně zkoumáte jednotlivé části mapy směrem do čtyř stran, abyste postupně získali klíče, jež jsou potřebné pro otevření tří bran k východu. Akce je vyvážená a zábavná, podařilo se mi najít všechny secrety, jen jedny dveře s ophidiany mi zůstaly zapečetěny, i když se jako secret nepočítají. Tajný exit se skrývá poblíž oficiálního východu. Pořádně ani nevím, jak se mi podařilo otevřít bariéru, jež bránila v cestě. Velice povedená úroveň.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mám pocit, že se sama otevřela po nalezení ostatních secretů.

      Smazat
    2. Asi ano, nějak takhle to muselo být, protože si neuvědomuji že bych něco aktivoval samostatně.

      Smazat
  21. E2M9: The Temple Of The Elements by Fenris Wolf
    Další špičkově designovaná mapa, jež je zaměřena kromě akce i na průzkum a hledání cesty k cíli, což není úplně jednoduché. Ocitáte se pod střechou antického chrámu z pískovcových bloků s řeckými sloupy. Podstoupíte průzkum okolí a objevíte tři teleporty, jež vedou do třech samostatných a odlišně designovaných lokací, které budete muset prozkoumat a postupně nacházet klíče a cesty k východu, který se nachází poblíž chrámu, zablokován bariérou. Hledání i akce je perfektní a doplněné četnými secrety. Skvělý level, i když na konci jsem už trošku bloudil a nemohl najít poslední cestičku, která by odblokovala bariéru k východu. Na jednom místě jsem u výtahu zaznamenal grafický defekt, ale jen kosmetický.

    OdpovědětSmazat
  22. E2M5: Necropolis by Stephen Clark (The Ultimate DooMer)
    Level zaměřený čistě na akci. Vejdete do chrámového sálu, kde se na vás sesypou první obránci. Můžete se dát dvěma směry a postupně potřebujete sesbírat všechny tři klíče, jež vám otevřou cestu k východu. První část se odehrává v kryptách a postupně při jejich exploraci se vám neustále zjevují noví a noví nepřátelé. Další oblast se nachází v exteriérech hřbitova. Boje jsou zde také permanentní a podstatně náročnější. Jako zpestření se vám po zvládnutí každé části objeví v centrálním chrámu maulotaur. Ten se také vynoří uvnitř krypty na hřbitově, z hloubi vyvýšeného náhrobku, jste s ním zavření a musíte si to s ním rozdat tváří v tvář. Což je poněkud obtížné a musel jsem využít power-upů. Další zábavný a povedený level.

    OdpovědětSmazat
  23. E2M6: Veneficus Arx by Kim Bach (Torn)
    Převážně interiérová a zábavná mapa, v níž se pohybujete po širokých chodbách a sálech, občas zabrousíte do menší místnůstky, zkoumáte poměrně lineární lokace s různými motivy textur a likvidujete průběžně se zjevující nepřátele. Boje jsou pohodové, stejně tak orientace v mapě je snadná, jen hledáte potřebné klíče, aktivujete spínače a nikde nebloudíte. Úroveň je příjemná a relaxační a zvládnete ji hladce.

    OdpovědětSmazat
  24. E2M7: Sky Gateway by Chris Kassap (lupinx-Kassman) and Martin Eyre (Vermil)‎
    Epická a rozlehlá mapa se 450 nepřáteli, v níž se vaše zbraně nezastaví. Je poměrně obtížná po předchozí pohodové úrovni. Nejprve zpacifikujete rozlehlé chodby od nepřátelského odporu, teleportem se přesunete do exteriérů na hradby, kde vás zasypávají střely ze všech směrů i od vzdálených nepřátel někde na druhém konci úrovně. Prošmejdíte hradby a vstoupíte do podzemí, kde se proletíte lávovými chodbami plnými gargoylů. Poté, co absolvujete souboje s četnými iron lichy v uzavřené aréně, dostanete se k závěrečnému úseku do lávové jeskyně, v níž podstoupíte takřka boss fight. Ale ne se silným bossem, ale s obrovským hejnem gargoylů. Pak nastává konec, bohužel se mi nepodařilo zlikvidovat zbytek osazenstva ve venkovní oblasti, kam se ale bohužel nedá vrátit a přístup je patrně podmíněn nalezením secretů.

    OdpovědětSmazat
  25. E2M4 - Level laděný do mrazivého hávu. Z centrální části jsou 3 cesty a v každé z nich se nachází jeden z potřebných klíčů. Pasáž s kombinací ledu a silného proudu docela ztěžovala boj, ale dalo se to. Nakonec najít vstup do secret levelu, který je v centrální místnosti za mřížemi, vyžadovalo najít několik dobře ukrytých secretů. Zabralo mi to celkem dlouho dobu. Hudba je použitá snad z nějakého doom modu.
    E2M9 - Oproti první epizodě je tahle tajná úroveň velice pěkně zpracovaná. Je tu mnoho detailů, jako stíny, kousky kvádrů, probořené zdi, malá hospůdka. Procházíme tu 3 oddělené části levelu, každá jinak tématicky zpracovaná a to i dle druhu munince, například, že ve vodní části jsou jen energyorby a podobně. Modifikované textury spolu dobře ladí a celé to tvoří dojem pouštních chrámů. Pěkná práce, našel jsem tam akorát jednu neotexturovanou zeď u výtahu. Škoda, že celá epizoda není více konzistentní.
    E2M5 - Hned na začátku jsem poznal hudbu z prvního DOOMa. Konečně je k dispozici Phoenix rod, do kterého jsem našel už spoustu nábojů, ale zbrań stále ne. Úroveň se odehrává v katedrále, část v poměrně náročných katakombách, kde bylo snad 10 IronLichů a ve velkých venkovních prostorech, kam se později teleportují poměrně velké počty nepřátel, takže o akci není nouze a nakonec tu potkáme i 3 Malotaury. Vystřílel jsem skoro všechnu munici, přestože je tu dost batohů a o životy se postaralo několik uren.
    E2M6 - Klasická hereticovská mapa, která opět využívá většinou základní textury. Design celkem slušný. Narazil jsem tu na 2 secrety, který se každý počítá za 2, což je chyba při tvorbě, kdy tvůrce sector označí jako secret a následně do něj vloží další, který si přebere nastavení původního. Na to je třeba dávat pozor.
    E2M7 - Velice rozsáhlý level, kde nás čeká přes 530 potvor. Začátek je v chrámu, kde je to ještě v pohodě, ale rozlehlý venkovní prostor je zcela něco jiného. Postupně je tu neutné projít přes systém hradeb k teleportům, přičemž na vás neustále léta smršť projektilů a zastavit znamená smrt. Je třeba neustále běžet a probíjet se v před. V další pasáži je nutno použít křídla a proletět přes lávovou část do arény, kde je spousta mágů a asi 8 Iron Lichů, což už byl slušně náročný boj. Potom proletíme opět lávovým tunelem do rozsáhlého jeskyního komplexu, ke přichází totální masakr, kdy tu vyleze bez nadsázky snad 300 gargoilů. Nezbývá nic nez ustupovat, a i tak se stane, že snadno hráče někde uvězní. Zvlášť když člověk nic podobného nečeká a jen vidí, jak se na něj hrnou doslova stovky potvor a navzdory lividaci jich neubývá. Nakonec mě překvapivě zachránily rukavice očarované knihou, kdy mají nejen větší dosah, ale především z nepřátel sají životy a díky tomu i v naprosté skrumáži jsem měl životy a propálil se ven do velké jeskyně. Tady by to chtělo něco jako BFG.

    OdpovědětSmazat
  26. E2M8: Hell's Maw by Jason Allison (rf`)
    Skvělá úroveň na závěr druhé epizody, kde se vám postaví v grandiózním finále celkem tři maulotauři. Nejprve se ale musíte k centru levelu probojovat dvěma vrstvami kruhových chodeb vyplněnými nepřáteli. Až poté si otevřete centrální oblast, v níž na vás vybafnou zmiňovaní bossové. Díky docela bohatému množství power-upů byl souboj poměrně snadný a po otevření chodby do podzemí se vám naskytne pohled na překrásně vyvedený východ.

    OdpovědětSmazat
  27. E3M1: The Docks by Sp_d00d
    Třetí epizoda začíná opět poněkud zostra. Velice pěkně zpracované doky a kamenná zákoutí jsou pěkná na pohled a kombinují chodby s exteriéry, nutnost nalezení všech tří klíčů, přičemž mapa není lineární a různé zákruty například vedou k tomu, že se ocitnete zpět na začátku úrovně. Nepřátelé se na vás vrhají v bohatém množství na to, že máte relativně málo munice. Včetně iron lichů. Ale na třetí obtížnost se to dalo a kombinováním zbraní jsem boje zvládl. Chyběl mi jeden secret. Pěkná mapa na úvod.

    OdpovědětSmazat
  28. Druhá epizoda je za mnou a zatím jsem s wadem spokojen. Obtížnost je rozumná až na časté problémy s municí, zvláště v prvních levelech. Opět je přítomen jeden level plný monster. Tentokrát musím pochválit závěr, skvělý souboj v zajímavém prostředí.

    OdpovědětSmazat
  29. E3M2: Shadow of the Heretic by Lorenzo Davia (Ultimate Lorenzo)
    Druhý level organicky navazuje na předchozí, kdy jste se zřejmě doplavili do dalšího přístavu k opevnění. Vyčistíte břehy a otevřete si bránu za hradby, kde prozkoumáte exteriéry a skalní cestičkou se dostanete k teleportu, jenž vás přenese do dalšího interiérového komplexu, kde čelíte poměrně intenzivnímu odporu nepřátel, kteří se průběžně objevují po aktivaci spínačů. Najdete raketomet, který je potřebný, jelikož se vám postaví na vaší cestě několik ocelových lebek. Nakonec se ocitnete na hradbách a po finálním boji si nášlapným spínačem zpřístupníte exit. Boje jsou celkově intenzivní a s municí musíte hospodařit opatrně a nestřílet pánubohu do oken. Výborná a zábavná mapa.

    OdpovědětSmazat
  30. E2M8 - Finální úroveň začíná v poklidu, kdy procházíte a zpřístupňujete okružní skalní průchody, které jsou opravdu pěkně detailně zpracované. Krásná ukázka, co se dá vytvořit se základníma texturama. V centrálním prostoru na nás čeká asi 8 Malotaurů, naštěstí je tu dost munice, 5x tome of power, takže si tu člověk zastřílí. Je tu třeba dávat pozor na sopky chlící lávu. Když na konci otevřeme průchod, odhalí se nám opravdu výborně zpracovaný prostor s velkým teleportérem, který se tváří skoro jako s DOOMa. Jedna z nejlepším map.
    E3M1 - Začátek začína hodně obtížně, kdy máte jen malý prostor k pohybu a gargoilové se na vás po prvním výstřelu sesypou a obklíčí vás. Pak už je to lepší, i když už tu potkáte prakticky celý bestiář Heretiku včetně Iron Lichů a munice je tak akorát. Prostředí je ve slušně zpracovaných docích, které využívají převážně klasické textury + pár nových.
    E3M2 - Tahle mapa tak trochu navazuje na předchozí, když začínáte v lodi, která se nachází v předchozí mapě. Opět je tu prvek se zraňující vodou. Mapa má poměrně rozsáhlý exteriér, který je obehnán kolem dokola chodbami, sály a síněmi, které využívají až na výjimky základní textury, a přesto vypadají velmi dobře a jsou zpracovány do detailů. S municí je to tu opět tak akorát, a je třeba zbraně využívat z rozmyslem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Koukám že na Ultra Violence to musí být docela tuhé, hraji na třetí obtížnost a v E2M8 jsem maulotaury měl jenom tři.
      To jsem zvědavý kolik jich budeš mít v E3M8 :-D

      Smazat
  31. E3M3: Cloister by Ben Taylor (Dreadopp)
    Skvělý level naplněný akcí. Ocitáte se v centrálním čtvercovém prostoru, z něhož vedou dveře do čtyřech směrů poměrně realisticky zpracovaného gotického komplexu. Probádáte modlitebnu, kuchyň, exteriéry, sály, a to všechno naplněné nepřáteli. Akce je přitom sice bohatá, ale vyvážená a pěkně mi to na třetí obtížnost odsýpalo. Velice zdařilá úroveň.

    OdpovědětSmazat