čtvrtek 22. dubna 2021

Anorakův týden 16/2021

Uplynulý týden proběhl naprosto odlišně od očekávání. Přitom začátek byl předvídatelný. Odehrál jsem prvních pár misí další kampaně v Age of Empires a strávil nějaký čas kolonizací. Colonization jsem ještě párkrát zapnul, ale vždy jen na chvíli. Jednak proto, že se to nevyvíjelo dobře a nakonec jsem byl poražen, ale především jsem rozehrál něco jiného. Na základě Elemirova deníčku jsem se pustil do Moonshades, krokovacího dungeonu pro mobilní platformy. 

Moonshades - Mystic Forest

To mě zpočátku odrazovalo, mám s mobilními hrami nedobré výsledky - většinou u nich nevydržím. Elemir zvolil hraní v emulátoru LDPlayer, tak jsem to zkusil stejně. Je to hned jiný zážitek, hra je na větší obrazovce, krásně se dají namapovat klávesy, takže většinu akcí ovládám klávesnicí. Moonshades jako takové je překvapivě povedené. Zatím jsem prolezl 10 dungeonů a vyřešil řádku questů. Hlavní obsah je opravdu celkem věrný klasikám žánru. Přítomny jsou i části určené na krátké a pravidelné opakování - Arcane Dungeons, Pits, Wild Lair - bojové oblasti se stále vyšší obtížností, ale dobrou odměnou. Potěší odlišnost jednotlivých dungeonů, téměř každý přináší nějaký nový prvek. Nejzajímavější bylo zatím prostředí lesa, kde se změnou barvy odkrývají jinak skryté části. Nepříjemné jsou prvky typické pro mobilní hry - omezený prostor v inventáři, pomalejší levelování a pár sběratelských questů. Zatím to není nic hrozného, přísun prémiové měny (gemů) není díky achievementům špatný. Hra je zdarma, ale už druhý den jsem chtěl autorovi přispět a zrovna navíc běžela akce na dvojnásobek gemů, takže jsem 300 Kč investoval. Rozhodně to hraní zpříjemnilo. Od pátku hraji Moonshades každý den, takže není pochyb o tom, že mě baví. Za vyzkoušení nic nedáte.

Ještě se stručně vrátím ke Colonization. Další pokus už neplánuji, ale rád jsem si hru připomenul. Skoro 35 hodin jsem si užil, hra rozhodně neztratila svou návykovost. Vykreslení kolonizace je chytlavé, nejvíce mě bavilo vyvažovaní vztahů s panovníkem, domorodci a vlastním obyvatelstvem. S vyhlášením samostatnosti jsem se asi trochu unáhlil, ale co už. Rozhodně mohu hru doporučit každému, kdo neměl to potěšení. Jde opravdu o rovnocennou odbočku od známější Civilization. Komentář zatím neplánuji, nějak nemám pocit že by přinesl něco nového.

Z novinek musím zmínit oživení firmy Apogee, která sice nepřestala existovat a vydávat, ale teď plánují takový návrat ke kořenům. Jsem opravdu zvědav co z toho bude.  

Žádné komentáře:

Okomentovat