čtvrtek 29. dubna 2021

Anorakův týden 17/2021

Při psaní článečku o různých edicích hry Super Mario 64 jsem si uvědomil, že letos slaví 35 let pro změnu Zelda. Oslavit výročí série by bylo nejlepší prvním dílem, ale ten jsem hrál v roce 2017. Pustil jsem se tedy do druhého dílu Zelda II: The Adventure of Link. Ten nemá zrovna nejlepší pověst a nikdy jsem ho ani nevyzkoušel. Po prvních hodinách nechápu kritiku. Ano, hra se hodně liší od svého předchůdce, což byl asi největší důvod kritiky. Hlavní část, tedy průzkum dungeonů je ve stylu plošinovky a zlepšování postavy a hledání předmětů zase připomíná metroidvanii. Funguje to ale dobře. Svět je, alespoň zatím, spíše menší a postavy dobře radí co a jak dál. Největší brzdou je od začátku nemalá obtížnost, ale nic nezvladatelného. Zatím tedy převládá opatrné nadšení.

Dohrál jsem také další kampaň v Age of Empires - Reign of the Hittites - a rozehrál Yamato Empire of the Rising Sun. Tím se pomalu blížím ke konci původní hry a k obsahu datadisku. K remaku zatím nemám žádné větší výhrady a až na jeden pád vše funguje bezvadně. 

Hlavní úsporou času je omezení Moonshades. Jsem těsně před posledním dvoupatrovým dungeonem a pracuji teď trochu na nepovinných částech a levelování. Každý den si tedy něco málo projdu a splním dobře oceněné achievementy. Level postav je zatím 30, v The Pit level 23. Autor na dalším prodloužení pracuje a nové dungeony jsou už v beta testování. Není tedy kam spěchat a určitě se budou hodit dobře připravené postavy.

V poslední době mě hodně láká War in the East 2 od Slitherine. Fyzické vydání je v podstatě kniha / manuál, který má 520 stránek! Vypadá to opravdu skvěle, ale nevím kdy a zda vůbec bych se dostal ke hraní. Ale jen vlastnit něco takového by bylo fajn a bavilo by mě i samotné čtení. Blíží se také vydání nového pokračování R-Type - Final 2. Další série, které bych se někdy rád věnoval.

2 komentáře:

  1. Já tu Zeldu beru až tak nějak počínaje třetím dílem A Link to the Past a musím říci, že je to jedna z nejlepších her, jaké jsem kdy hrál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez výhrad souhlasím, v sérii je obecně spousta dobrých dílů. Nehrál jsem všechny, ale žádný špatný si nevybavuji a to je slušné. Nejvíce lidi nadávají právě na tu dvojku a i z té se vyklubala slušná hra. A Link to the Past si určitě plánuji zopakovat, potom asi ty BS díly a dál uvidíme.

      Vymazat