čtvrtek 1. dubna 2021

DWmegawad Club CZ - Heretic Treasure Chest - duben 2021

Tento měsíc se v originálním klubu hraje Heretic, což si podobně jako u Plutonie myslím, že nemá cenu. Zůstaneme ale u Heretica, jenom si dáme wad Treasure Chest. Ten je z roku 2010 a jde o ekvivalent Community Chest série pro Doom. 

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: Treasure Chest

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální heretic.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

Další obsah:

57 komentářů:

  1. Rovnou dohrán první level, obtížnost prostřední. Vypadá to dobře, nic unikátního, ale hraje se fajn.

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna Heretica jsem si sehrál minulý týden. Akorát jsem si každý den zahrál jednu epizodu, dají se dohrát za 1,5-2 hodiny. Co k tomu říct, asi ho tu většina z nás zná. Je to v podstatě takový fantasy Doom, i zbraně jsou v podstatě klony. Až na poslední zbraň (Firemace, kterou používám jen vyjímečně i když očarovaná zabijí všechny monstra až na bosse instantně). Na megawad clubu se hrají jen první tři epizody, což i stačí. Později přidané dvě nabízí pouze nové úrovně a některé z nich jsou slabší. Tady je problém, že Heretik má oproti Doomovi docela málo textur a celkem brzy se to začně opakovat. Je velká škoda, že poslední epizody nepřidaly textury, či nové potvory, protože Heretic ve své době posunul idTech1 dál. Ve své době měl už ambientní zvuky, rozhlížení nahoru dolů, jednoduchý inventář a spoustu drobných efektů.

    MapE1M1 Dnes jsem hned zkusil Heretic Treasure Chest první mapu a hned mě tu zaujaly nové textury(většinou z Hexena, ale i něco z realm667), které jsou v Heretiku opravdu potřeba. Prostředi se odehrává ve skalách, kde jsou většinou běžní golemové i nitrogolemové. Zatím pohoda.

    OdpovědětVymazat
  3. No nevím, jestli se mi zrovna do Heretica chce, pokud bude použita standardní paleta nepřátel tak to bude možná trochu nuda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepřátelé nevím, ale je nová grafika a hudba.

      Vymazat
    2. Právě že jsem teď namlsaný Jaedenovým Tenebrem :-)

      Vymazat
  4. Já moc nikdy Heretica nehrál, spíš Doom, ale zkusím to. :¨)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu muset přes GZdoom, bo pglboom+ mi asi nepodporuje heretic. :(

      Vymazat
  5. Episode 1
    E1M1: Open Canyon by Przemek Zimny (alterworldruler)
    Jak napovídá název, první mapa se odehrává mezi skalnatými masivy, mezi nimiž se proplétáme a procházíme temnými chodbami a částečně i budovami, jež nám stojí v cestě. Boje absolvujete jednak ve stísněných prostorách chodeb, ale také na otevřenějších plochách. Hraji na třetí obtížnost, nepřátelé se zjevují průběžně a po jednom, nebyly s nimi zásadní problémy, jen na konci na otevřeném prostranství se žlutým klíčem se objevil první příděl protivníků ve větším počtu. První mapa zatím využívá standardních heretikovských textur, solidní práce na rozjezd.

    E1M2: Random Tomb Map by Kaiser Wilhelm
    Druhá mapa mě překvapila, jelikož se ocitnete na písčité ploše mezi pískovcovými bloky trosek chrámu, jako byste byli ve starém Egyptě. A v tomto duchu se nese celá úroveň. Exteriérové lokace s pěknými detaily dokreslujícími realitu prostředí, nebo jednotlivé místnosti, občas s puzzly. Akce je bohatší a zejména v otevřenějších prostorách se na vás vrhají početnější davy příšer, které jsou dobře zvládnutelné, i když munice nebyl příliš velký přebytek. Docela dost je secretů, do kterých se většinou dostanete pomocí teleportů. Na závěr jsem trochu tápal, protože v Heretikovi pokud vím nebyly používány spínače aktivující se výstřelem, a tak mě řešení závěrečného problému trochu překvapilo.

    E1M3: Vigilant Outpost by Snarboo
    Vracíme se zpět ke klasickému Heretikovi bez exotických vizuálních přísad. Po krátkém průzkumu jeskynních prostor postoupíme do rozsáhlé exteriérové části s kyselinkou jako podkladem, v níž nás čeká bohatá akční složka a zkoumání budov i jejich nádvoří. Mapa je poměrně přímočará, akce zábavná, jen mě zamrzelo, že jsem našel jenom jeden secret, ale i tak jsem se příjemně bavil.

    OdpovědětVymazat
  6. E1M4: Town Of Witchcraft by Samuel Villarreal (Kaiser)
    Po relativně kratších mapách přichází mega mapa od Kaisera se 360 protivníky. Vodní hladina obklopuje opravdu rozsáhlý hradní komplex, ve kterém není úplně jednoduché se vyznat a bádání v mapě, kudy se dát, je opravdu časté. Poté, co v okolních jeskyních získáte zelený klíč, můžete pokračovat do útrob hradu. A věřte, průzkum opravdu není jednoduchý a dlouho mi trvalo, než jsem přišel na kloub zákonitostem levelu. Nepřátelé se na vás vrhají průběžně, ale hlavní úskalí spočívá v průzkumu a nalezení správné cesty. Poté, co najdete modrý klíč, máte cestu k východu otevřenou. Takovou rozsáhlou mapu jsem opravdu nečekal a zabrala mi nejméně hodinu hry.

    OdpovědětVymazat
  7. Čtvrtá mapa je rozsáhlá a obsahuje velké množství nepřátel. Trochu mě překvapil jejich počet takhle na začátku, ale hned další mapa je již obvyklejší. Vrací se k předcházející obtížnosti a dokonce je opravdu malá.

    OdpovědětVymazat
  8. E1M5: Temple of D'Sparil by Ler
    Pátá mapa je oddechovým festivalem střelby, kdy držíte prst na spoušti a permanentně kosíte nabíhající protivníky ve stavebně jednoduché a krátké úrovni. Zkoumáte pouhá tři zákoutí naplněná odporem fantasy příšer a ve finále podstoupíte závěrečný souboj před východem. Designově jednoduchá úroveň a v dosavadním kontextu zatím ta nejhorší mapa první epizody.

    E1M6: Last Aqueduct by Ler
    Po stránce layoutu zprvu poměrně jednoduchá mapa. Hned na začátku se na vás vrhnou nepřátelé v hojném počtu. Poté, co si vyčistíte cestu od nepřátelské verbeže, stanete na rozcestí do čtyřech směrů. Dáte se kupředu a bojujete v kulisách vodní hladiny vedoucí jeskyněmi směrem nahoru a čelíte dalším přívalům nepřátel. Dále vám mapa přichystá překvapení, dáte se koridorem kupředu ke žlutému klíči, kde se poprvé ocitnete v teleportu a těchto teleportů je pak ještě několik, navíc jsou poměrně matoucí, jelikož vyhlížejí jako východ a přitom vás vrhají do oblastí s Iron Lichy. Doporučuji před těmito teleporty ukládat, abyste neukončili zbytečně brzy mapu. Nachází se zde totiž tajný východ, který ale nebylo problém nalézt a do mozaiky falešných exitů nezapadá.

    OdpovědětVymazat
  9. E1M2 - Úroveň odehrávající se v pouštním chrámu je oproti běžných Hereticovským mapám velice osvěžujíci. Chvilku mi trvalo objevit cestu k modrému klíči. A na konci bylo třeba střelit do páky za mříží, což je taky celkem neobvyklý prvek, ačkoliv to původní engine umožnuje. S municí to tu bylo tak akorát, ovšem předměty do inventářě tu zcela chybí, až na jednu Tome of power v secretu.
    E1M3 - Začátek v jeskyních a následně se dostaneme dootevřeného prostranství s několika stavbami v převážně klasickém stylu. Munice i předmětů tu bylo spoustu.
    E1M4 - Opravdu rozlehlý level s více než 400 potvorami, už se tu obějují také potvory z dalších epizod Hereticu, ale i Hellstaff. Na začátku, než hráč jen obejde pevnost je pomalu v permanentní akci a v neustálém pohybu. Jenom vyčistit ochozy a sklaní výběžky je záležitost na poměrně dlouhou dobu. Potom tempo trochu zvolní, když je potřeba hladat další spínače. Hledání cest je tu dost zdlouhavé a až otravné, když podle mapy se někam chci dostat, ale zjistím, že jesm na jíném ochozu a je třeba obejít skoro celou pevnost. Mapa tak začala ke konci docela nudit. Až na výjimky jsou zde používány základní textury.

    OdpovědětVymazat
  10. E1M9: Omgekeerd by Lord Z
    Poněkud experimentální level. Nacházíte se ve vzduchoprázdnu, kde čelíte nalétávajícím gargoylům. Celá mapa mi připadala jako slepenec jednotlivých místností pospojovaných nahodile kolorovanými chodbami. Z druhého sálu vedou úzké schody nahoru a postupně si zpřístupňujete potřebné klíče. Snad až finální místnost byla vytvořena relativně ve standardní formě. Mapa má množství secretů, které mě ale vůbec nelákalo hledat. Nejhorší mapa první epizody.

    OdpovědětVymazat
  11. Level 6 pokračuje v duchu předchozích a obsahuje celkem lehce nalezitelný tajný východ. Tajná mapa je divná a skoro jsem si myslel, že je nějaký problém s grafikou.

    OdpovědětVymazat
  12. E1M7: Necrosis by Chris Oliveri (CodenniumRed)
    Tady je už vše v pořádku a dostáváme perfektní a zábavnou úroveň v přírodních scenériích zašedlých kamenných zákoutí s vodní hladinou na podkladě a zábavnou kontinuální akcí. Boje jsou zábavné a staví se vám různé typy protivníků v pestré směsi a je radost je likvidovat. Level je poměrně lineární a zaměřený převážně na akci, do skalisek je pěkně zakomponovaná kamenná zástavba. Velmi dobrá práce.

    OdpovědětVymazat
  13. E1M5 - Po předchozí obří mapě přichází velmi krátká, avšak intenzivní mapa plná potvor. Design celkem slušný, jsou zde opět využity modifikované textury Heretica z realm667.
    E1M6 - Další velmi akční mapa se 170 potvorami. Prakticky neustále jsem využíval Tome of power, kterých je tu dostatek včetně všemožné munice. Dá se tu najít i firemace. Prostory opět využívají modifikované textury Heretica a tentokrát je design celkem prostý, avšak hratelnost tu byla velmi dobrá.
    E1M9 - Tohle je docela divná mapa. V některých místech se chodí po podlahách s texturou nebe, což působí docela zvláštně. Kombinace textur je tu hodně zvláštní, má tu být kombinace ohně, lávy a vody, ledu. někde to vypadá celkem slušně, ale mnohdy mi to připadalo přeplácané.
    E1M7 - Velice pěkná mapa ve vodních jeskyních. Tentokrát jsou tu i pěkně použité textury, že nic nepůsobí rušivě. Potvor tak akorát munice taky. Dobře hratelná mapa a zatím asi nejlepší z celé epizody.
    E1M8 - Poslední mapa se odehrává v citadele, která je také pěkně udělaná. město, domy, hospoda, pokoje propracované do pěkných detailů. Škoda, že mapa používá jen základní hereticovské textury. Ke konci není žádný boss, jen se do města teleportuje spouta mágů a několik Iron Lichů. Obtížnost byla na poslední level poměrně malá.

    OdpovědětVymazat
  14. E1M8: Citta Dei Morti Viventi by Thomas van der Velden
    Otevřené městečko skryté za hradbami vám poskytne azyl před dotírajícími gargoyly, ovšem musíte se nejdřív vypořádat s poměrně tuhým odporem na venkovním prostranství. Postupně vcházíte do útrob jednotlivých stavení a postupně nacházíte nejprve žlutý a pak zelený klíč. Dostanete se dokonce i na hradby. Zejména ke konci za zelenými dveřmi se stanou souboje intenzivnější a mágové a iron lichové se rozprsknou po úrovni. Ale nejde o zásadní masakr a obtížnost je vyvážená.

    OdpovědětVymazat
  15. E2M1: A Sacred Place by magicsofa
    Druhá epizoda začíná pěkně zostra. Nepřátel je poměrně dost a ačkoliv získáte základní zbraně, máte do nich poměrně málo munice a tam kde je to možné, doporučuji použít hůl. Zajímavým elementem jsou nášlapné spínače, které vás svezou pod terén nebo otevřou bariéru poblíž, odkud se vyhrnou nepřátelé, kteří jsou v podstatě v levelu postupně zastoupeni všichni. Postupně zkoumáte skalnaté chodby s vodou pod nohama nebo i širší prostory a čelíte poměrně tuhému odporu. Ve finále v zákoutí s kyselinou se proti vám na pódiu ocitne iron lich spolu se stínovými válečníky. Musíte balancovat, abyste se vyhnuli jejich střelám. Pokud by bylo v úrovni více střeliva, rozhodně bych se nezlobil. Na čtvrtou obtížnost to musí být docela záhul.

    OdpovědětVymazat

  16. E2M2: Lucifer's Spell by Paul Corfiatis
    Zajímavá a čistě designovaná úroveň, jež se odehrává převážně v hradních sklepeních a na nádvoří. Design je klasický, postupně sbíráme všechny tři klíče a posouváme se v levelu dál. Každý ze sektorů má lehce odlišný vizuální design. Akce je příjemně dávkovaná a vyvážená, hned na začátku seberete rukavice a nabíhající golemové se tak dají zlikvidovat snadno a bez ztráty munice, kterou jste spotřebovali v minulé úrovni. Pohodová a zábavná mapa, avšak ničím nevyčnívající.

    OdpovědětVymazat
  17. E2M3: Cardinal Points by Alberto Sposito (Ismaele)
    Poměrně rozlehlá úroveň s vysokým počtem protivníků, kteří jdou na vás v houfech a vaše zbraně se nezastaví. Ale po stránce designu je monotónní a stereotypní. Hlavní vaší činností je totiž otvírání dveří pomocí spínačů a tyto sekvence vás provázejí po celou dobu. Výjimkou je jedině úsek na otevřeném nádvoří, jinak se pohybujete v chodbách a řešíte záhady zamčených pokojů. Některé dveře otevřete hned, jiné až po aktivaci tlačítka. Akce je pohodová a zastřílíte si bohatě, ale neustálé podobné chodby a dveře mě ke konci už nebavily a byl jsem rád, že je level u konce.

    OdpovědětVymazat
  18. E2M1 - Další mapa odehrávající se v jeskyních. Pěkně propracované a textury spolu dobře ladí. Munice tu bylo jen tak tak. Na konečný souboj už min nezbylo vůbec nic a tak jsem Iron liche oběhnul do teleportu.
    E2M2 - Mapa využívající základní textury, ovšem design a použití textur je tu opravdu pěkně zvládnuto a klasická Heritcovská mapa se příjemně hrála a dobře vypadala. Na začátku jsem byl po předchozí bez munice, ale hned jsou k dispozici rukavice a později bylo munice dostatek.
    E2M3 - Zde nás čeká až 250 potvor. Textury opět základní, mapa však vypadá dobře, i když je taková opakující se. Hodně podobných místností. Nepříjemná pasář byla u zeleného klíče, naštěstí jem měl louč, bez ní by to bylo obtížné. Co se mi tu nelíbilo, poprojití dveřmi do posledního sálu, kde už je i Malotaur se dveře uzavřou a nedá se jít zpět, abych našel zbývající secrety. Tuhle mechaniku nemám rád a musel jsem si pomoc cheatem. Dlouho jsem nemohl najít Hellstaff i když do něj bylo všude tisíce nábojů. Až při závěrečném průzkumu jsem si všiml málo viditelné páky, která otevírala skrytou část kde byl Hellstaff ukrytý.

    OdpovědětVymazat
  19. První epizoda dokončena. Celkem příjemně se to hraje a i závěrečná mapa je fajn, i když bez bosse. Obtížnost je rozumná, ale často je problém s municí. To platí i pro začátek druhé epizody.

    OdpovědětVymazat
  20. E2M4: Cold Feet by Lord Z
    Zajímavý level oděný převážně do ledových a zasněžených textur, přičemž se kloužete jednak po ledu a také jste unášeni proudy vody, takže musíte dávat pozor na manévrování. Postupně zkoumáte jednotlivé části mapy směrem do čtyř stran, abyste postupně získali klíče, jež jsou potřebné pro otevření tří bran k východu. Akce je vyvážená a zábavná, podařilo se mi najít všechny secrety, jen jedny dveře s ophidiany mi zůstaly zapečetěny, i když se jako secret nepočítají. Tajný exit se skrývá poblíž oficiálního východu. Pořádně ani nevím, jak se mi podařilo otevřít bariéru, jež bránila v cestě. Velice povedená úroveň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám pocit, že se sama otevřela po nalezení ostatních secretů.

      Vymazat
    2. Asi ano, nějak takhle to muselo být, protože si neuvědomuji že bych něco aktivoval samostatně.

      Vymazat
  21. E2M9: The Temple Of The Elements by Fenris Wolf
    Další špičkově designovaná mapa, jež je zaměřena kromě akce i na průzkum a hledání cesty k cíli, což není úplně jednoduché. Ocitáte se pod střechou antického chrámu z pískovcových bloků s řeckými sloupy. Podstoupíte průzkum okolí a objevíte tři teleporty, jež vedou do třech samostatných a odlišně designovaných lokací, které budete muset prozkoumat a postupně nacházet klíče a cesty k východu, který se nachází poblíž chrámu, zablokován bariérou. Hledání i akce je perfektní a doplněné četnými secrety. Skvělý level, i když na konci jsem už trošku bloudil a nemohl najít poslední cestičku, která by odblokovala bariéru k východu. Na jednom místě jsem u výtahu zaznamenal grafický defekt, ale jen kosmetický.

    OdpovědětVymazat
  22. E2M5: Necropolis by Stephen Clark (The Ultimate DooMer)
    Level zaměřený čistě na akci. Vejdete do chrámového sálu, kde se na vás sesypou první obránci. Můžete se dát dvěma směry a postupně potřebujete sesbírat všechny tři klíče, jež vám otevřou cestu k východu. První část se odehrává v kryptách a postupně při jejich exploraci se vám neustále zjevují noví a noví nepřátelé. Další oblast se nachází v exteriérech hřbitova. Boje jsou zde také permanentní a podstatně náročnější. Jako zpestření se vám po zvládnutí každé části objeví v centrálním chrámu maulotaur. Ten se také vynoří uvnitř krypty na hřbitově, z hloubi vyvýšeného náhrobku, jste s ním zavření a musíte si to s ním rozdat tváří v tvář. Což je poněkud obtížné a musel jsem využít power-upů. Další zábavný a povedený level.

    OdpovědětVymazat
  23. E2M6: Veneficus Arx by Kim Bach (Torn)
    Převážně interiérová a zábavná mapa, v níž se pohybujete po širokých chodbách a sálech, občas zabrousíte do menší místnůstky, zkoumáte poměrně lineární lokace s různými motivy textur a likvidujete průběžně se zjevující nepřátele. Boje jsou pohodové, stejně tak orientace v mapě je snadná, jen hledáte potřebné klíče, aktivujete spínače a nikde nebloudíte. Úroveň je příjemná a relaxační a zvládnete ji hladce.

    OdpovědětVymazat
  24. E2M7: Sky Gateway by Chris Kassap (lupinx-Kassman) and Martin Eyre (Vermil)‎
    Epická a rozlehlá mapa se 450 nepřáteli, v níž se vaše zbraně nezastaví. Je poměrně obtížná po předchozí pohodové úrovni. Nejprve zpacifikujete rozlehlé chodby od nepřátelského odporu, teleportem se přesunete do exteriérů na hradby, kde vás zasypávají střely ze všech směrů i od vzdálených nepřátel někde na druhém konci úrovně. Prošmejdíte hradby a vstoupíte do podzemí, kde se proletíte lávovými chodbami plnými gargoylů. Poté, co absolvujete souboje s četnými iron lichy v uzavřené aréně, dostanete se k závěrečnému úseku do lávové jeskyně, v níž podstoupíte takřka boss fight. Ale ne se silným bossem, ale s obrovským hejnem gargoylů. Pak nastává konec, bohužel se mi nepodařilo zlikvidovat zbytek osazenstva ve venkovní oblasti, kam se ale bohužel nedá vrátit a přístup je patrně podmíněn nalezením secretů.

    OdpovědětVymazat
  25. E2M4 - Level laděný do mrazivého hávu. Z centrální části jsou 3 cesty a v každé z nich se nachází jeden z potřebných klíčů. Pasáž s kombinací ledu a silného proudu docela ztěžovala boj, ale dalo se to. Nakonec najít vstup do secret levelu, který je v centrální místnosti za mřížemi, vyžadovalo najít několik dobře ukrytých secretů. Zabralo mi to celkem dlouho dobu. Hudba je použitá snad z nějakého doom modu.
    E2M9 - Oproti první epizodě je tahle tajná úroveň velice pěkně zpracovaná. Je tu mnoho detailů, jako stíny, kousky kvádrů, probořené zdi, malá hospůdka. Procházíme tu 3 oddělené části levelu, každá jinak tématicky zpracovaná a to i dle druhu munince, například, že ve vodní části jsou jen energyorby a podobně. Modifikované textury spolu dobře ladí a celé to tvoří dojem pouštních chrámů. Pěkná práce, našel jsem tam akorát jednu neotexturovanou zeď u výtahu. Škoda, že celá epizoda není více konzistentní.
    E2M5 - Hned na začátku jsem poznal hudbu z prvního DOOMa. Konečně je k dispozici Phoenix rod, do kterého jsem našel už spoustu nábojů, ale zbrań stále ne. Úroveň se odehrává v katedrále, část v poměrně náročných katakombách, kde bylo snad 10 IronLichů a ve velkých venkovních prostorech, kam se později teleportují poměrně velké počty nepřátel, takže o akci není nouze a nakonec tu potkáme i 3 Malotaury. Vystřílel jsem skoro všechnu munici, přestože je tu dost batohů a o životy se postaralo několik uren.
    E2M6 - Klasická hereticovská mapa, která opět využívá většinou základní textury. Design celkem slušný. Narazil jsem tu na 2 secrety, který se každý počítá za 2, což je chyba při tvorbě, kdy tvůrce sector označí jako secret a následně do něj vloží další, který si přebere nastavení původního. Na to je třeba dávat pozor.
    E2M7 - Velice rozsáhlý level, kde nás čeká přes 530 potvor. Začátek je v chrámu, kde je to ještě v pohodě, ale rozlehlý venkovní prostor je zcela něco jiného. Postupně je tu neutné projít přes systém hradeb k teleportům, přičemž na vás neustále léta smršť projektilů a zastavit znamená smrt. Je třeba neustále běžet a probíjet se v před. V další pasáži je nutno použít křídla a proletět přes lávovou část do arény, kde je spousta mágů a asi 8 Iron Lichů, což už byl slušně náročný boj. Potom proletíme opět lávovým tunelem do rozsáhlého jeskyního komplexu, ke přichází totální masakr, kdy tu vyleze bez nadsázky snad 300 gargoilů. Nezbývá nic nez ustupovat, a i tak se stane, že snadno hráče někde uvězní. Zvlášť když člověk nic podobného nečeká a jen vidí, jak se na něj hrnou doslova stovky potvor a navzdory lividaci jich neubývá. Nakonec mě překvapivě zachránily rukavice očarované knihou, kdy mají nejen větší dosah, ale především z nepřátel sají životy a díky tomu i v naprosté skrumáži jsem měl životy a propálil se ven do velké jeskyně. Tady by to chtělo něco jako BFG.

    OdpovědětVymazat
  26. E2M8: Hell's Maw by Jason Allison (rf`)
    Skvělá úroveň na závěr druhé epizody, kde se vám postaví v grandiózním finále celkem tři maulotauři. Nejprve se ale musíte k centru levelu probojovat dvěma vrstvami kruhových chodeb vyplněnými nepřáteli. Až poté si otevřete centrální oblast, v níž na vás vybafnou zmiňovaní bossové. Díky docela bohatému množství power-upů byl souboj poměrně snadný a po otevření chodby do podzemí se vám naskytne pohled na překrásně vyvedený východ.

    OdpovědětVymazat
  27. E3M1: The Docks by Sp_d00d
    Třetí epizoda začíná opět poněkud zostra. Velice pěkně zpracované doky a kamenná zákoutí jsou pěkná na pohled a kombinují chodby s exteriéry, nutnost nalezení všech tří klíčů, přičemž mapa není lineární a různé zákruty například vedou k tomu, že se ocitnete zpět na začátku úrovně. Nepřátelé se na vás vrhají v bohatém množství na to, že máte relativně málo munice. Včetně iron lichů. Ale na třetí obtížnost se to dalo a kombinováním zbraní jsem boje zvládl. Chyběl mi jeden secret. Pěkná mapa na úvod.

    OdpovědětVymazat
  28. Druhá epizoda je za mnou a zatím jsem s wadem spokojen. Obtížnost je rozumná až na časté problémy s municí, zvláště v prvních levelech. Opět je přítomen jeden level plný monster. Tentokrát musím pochválit závěr, skvělý souboj v zajímavém prostředí.

    OdpovědětVymazat
  29. E3M2: Shadow of the Heretic by Lorenzo Davia (Ultimate Lorenzo)
    Druhý level organicky navazuje na předchozí, kdy jste se zřejmě doplavili do dalšího přístavu k opevnění. Vyčistíte břehy a otevřete si bránu za hradby, kde prozkoumáte exteriéry a skalní cestičkou se dostanete k teleportu, jenž vás přenese do dalšího interiérového komplexu, kde čelíte poměrně intenzivnímu odporu nepřátel, kteří se průběžně objevují po aktivaci spínačů. Najdete raketomet, který je potřebný, jelikož se vám postaví na vaší cestě několik ocelových lebek. Nakonec se ocitnete na hradbách a po finálním boji si nášlapným spínačem zpřístupníte exit. Boje jsou celkově intenzivní a s municí musíte hospodařit opatrně a nestřílet pánubohu do oken. Výborná a zábavná mapa.

    OdpovědětVymazat
  30. E2M8 - Finální úroveň začíná v poklidu, kdy procházíte a zpřístupňujete okružní skalní průchody, které jsou opravdu pěkně detailně zpracované. Krásná ukázka, co se dá vytvořit se základníma texturama. V centrálním prostoru na nás čeká asi 8 Malotaurů, naštěstí je tu dost munice, 5x tome of power, takže si tu člověk zastřílí. Je tu třeba dávat pozor na sopky chlící lávu. Když na konci otevřeme průchod, odhalí se nám opravdu výborně zpracovaný prostor s velkým teleportérem, který se tváří skoro jako s DOOMa. Jedna z nejlepším map.
    E3M1 - Začátek začína hodně obtížně, kdy máte jen malý prostor k pohybu a gargoilové se na vás po prvním výstřelu sesypou a obklíčí vás. Pak už je to lepší, i když už tu potkáte prakticky celý bestiář Heretiku včetně Iron Lichů a munice je tak akorát. Prostředí je ve slušně zpracovaných docích, které využívají převážně klasické textury + pár nových.
    E3M2 - Tahle mapa tak trochu navazuje na předchozí, když začínáte v lodi, která se nachází v předchozí mapě. Opět je tu prvek se zraňující vodou. Mapa má poměrně rozsáhlý exteriér, který je obehnán kolem dokola chodbami, sály a síněmi, které využívají až na výjimky základní textury, a přesto vypadají velmi dobře a jsou zpracovány do detailů. S municí je to tu opět tak akorát, a je třeba zbraně využívat z rozmyslem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám že na Ultra Violence to musí být docela tuhé, hraji na třetí obtížnost a v E2M8 jsem maulotaury měl jenom tři.
      To jsem zvědavý kolik jich budeš mít v E3M8 :-D

      Vymazat
  31. E3M3: Cloister by Ben Taylor (Dreadopp)
    Skvělý level naplněný akcí. Ocitáte se v centrálním čtvercovém prostoru, z něhož vedou dveře do čtyřech směrů poměrně realisticky zpracovaného gotického komplexu. Probádáte modlitebnu, kuchyň, exteriéry, sály, a to všechno naplněné nepřáteli. Akce je přitom sice bohatá, ale vyvážená a pěkně mi to na třetí obtížnost odsýpalo. Velice zdařilá úroveň.

    OdpovědětVymazat
  32. E3M4: Discipline by magicsofa
    Nevelký, ale povedený level, ve kterém se po vykouknutí z komůrky na vás okamžitě vrhnou nepřátelé. Zpřístupníte si přístup na balkón, v němž shlížíte na exteriérovou plochu, na niž se dostanete pomocí teleportu, jenž se vám nabídne, až sjedete výtahem do nižšího patra. Mapa plynule odsýpá, akce je dávkována průběžně, ale nepřátel není mnoho. Design je lineární bez odboček a vedlejších úseků. Překvapením byla absence tajného exitu, který by se v původním Hereticu měl nacházet právě v této mapě. Ale ani na Doom Wiki se o něm nezmiňují.
    EDIT: Nakonec jsem na to přišel, autor na nás ušil pěknou kulišárnu, postačí jenom vejít do závěrečného teleportu z druhé strany.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna jsem propátrával čtvrtý level, díky za radu. Jinak třetí epizoda zatím fajn, zrovna čtvrtý level mě bavil asi nejvíce.

      Vymazat
    2. Tvl, tka jako secretový exit by měl být nelképe v secretu, bo jak mám vědět že v mapě E3M4 bude secretový exit? Už jsem tak daleko, že ji asi zksuím znova, ale nerad.

      Vymazat
    3. Divný je, že v GZDOOM Builderu mi to ukazuje jako WR Door Open Wait Close(Fast) :/

      Vymazat
  33. E3M3 - Mapa se odehrává v klášteře, který je rovněž dobře a zábavně zpracován. Projdeme chrám, hřbitov, sklady, nádvoří. Využito je tu spoustu nových textur a vypadá to taky dobře. Munice už je tu dost, takže už nebyla nouze.
    E3M4 - Překvapivě malá mapka s pár místnostmi, kaplí a malým venkovním prostorem. Vše je tu laděno do zelena, což vypadá dobře, až na ty venkovní skály, které působí, jakoby je někdo namaloval zelenou barvou. Velice neobvykle je tu řešen vstup do secret exitu, který je na stejném finálním teleportu, pouze se do něj mují vejít ze strany, která se otevře po objevení secretu. Ovšem pozor, protější vitráž se otevře jen na omezenou dobu, a poté se uzavře.

    OdpovědětVymazat
  34. E3M9: Man On The Edge by Walter Confalonieri (daimon)
    V poslední tajné úrovni se notně naběháte. Zkoumáte totiž postupně od sebe notně vzdálené budovy se skladišti a krabicemi. Spojené cestami a ohraničené rozsáhlými, ale docela prázdnými exteriéry, do kterých se taky zčásti dostanete. Dokonce mě do nich sfoukla lebka svým tornádem a běhání po monotónních exteriérech byla trochu nuda. Jinak mapa pěkně odsýpala, musíte si spínači postupně odhalovat zablokované cesty či výtahy. Pěkně zpracovaný, ale trochu rozvleklý kousek.

    OdpovědětVymazat
  35. E3M5: Mountain of Fire by Walter Confalonieri (daimon)
    Horská mapa vás přenese do rozsáhlých skalních masivů, jež se tyčí nad lávovými jezery. Očekává vás 360 nepřátel, kterými je vyplněna celá úroveň. Opět se pořádně nachodíte, pátrajíce po klíčích, přičemž kromě bloumání skalními chodbami zavítáte i do budov. Mapa se nehrála úplně dobře, protože klíče se hledají docela špatně, zjevují se po aktivaci spínačů. Objevují se všechny v malém kamenném domečku poblíž počátku levelu. Chvíli mi trvalo, než jsem na tuto skutečnost přišel. Další postup si opět sjednáte aktivací tlačítek různě roztroušených po mapě, ovšem je trochu problém, zapamatovat si zavřené dveře či bariéry, což díky rozloze levelu může být problém. Doporučuji projít jej v jednom sezení a ne jako já s přestávkou. Akce je poměrně intenzivní díky velkému počtu protivníků. Navíc boje obohacují celkem tři maulotauři, munice pro ně najdete tak akorát. A ještě vás čeká docela intenzivní slaughter fest před kostelem. Poněkud podivným prvkem je vzdálený most, na který se dá ze skalní římsy seskočit, ovšem nastane exploze a chybové hlášky, takže slouží pouze k dekorativním účelům. Zřejmě je to dáno tím, že mapa byla konstruována pro starší verze portů. Pěkný level, s realistickými detaily, který ovšem trpí velkou rozlohou a určitou nepřehledností.

    OdpovědětVymazat
  36. E3M9 - Začátek na mě působil dojmem, že se nacházím ve futuristické mapě. Vizuál využívá blikající světla, i textura podlahy používá šestiuhelníkové dlaždice jako u DOOMa. Rozlehlý venek už působil víc Hereticovsky, avšak další prostory mi opět evokovaly jistou futuričnost. Skladiště, obytné místnosti, sály se stoly, které vypadaly jako počítačové konzole, stropní světla. Stejně tak i hudba je spíše se sci-fi. Rozhodně to patří mezi ty zajímavější mapy. Díky spoustě munice se to hrálo výborně.
    E3M5 - Další level s více naž 440 potvorami. Rozsáhlý venkovní prostor často vyplněný lávovými pláněmi, kde procházíte jeskyněmi a budovami v podobném stylu, jako v secret levelu. Souboje se také odehrávají v pěkně zpracovaných chrámech i na hřbitovech. Po aktivaci páky u modrého stojanu, jsem nemohl najít modrý klíč. Po asi čtvrt hodinovém pátrání jsem ho našel v budově, kde prvě byl zelený. Tam bych ho vážně nečekal, což způsobilo zbytečné nudné opakované procházení vyčištěnými prostory a hledání, zda se něde něco neotevřelo. Potom to šlo lépe a hledání spínačů a průchozy levelem kam se opět teleportovaly nové hordy nepřátel bylo celkem fajn. Až na ten zásek o modrého klíče se mapa hrále velmi dobře a trvalo mi to asi 40 minut.
    E3M6 - Pěkně zpracovaný jakýsi chrám, který využívá poměrně dost nových textur a také to dobře vypadá. Hratelnost byla příjemná, munice spousta, životů bylo trochu míň. Trochu náročnější byla lávová pasáž.

    OdpovědětVymazat
  37. E3M6: Chequer Temple by Mivalekan
    Po bloudění v rozsáhlých prostorách předchozího levelu vás čeká lineární řežba v širokých chodbách, ale také exteriérech. Vrhne se na vás veškeré osazenstvo a vy s prstem “na spoušti” postupujete zpříma dále. Postupně si zpřístupňujete jednotlivé klíče a řežete nabíhající nepřátele. Dlužno podotknout, že v některých úsecích byla struktura nepřátel stále stejná a akce poněkud monotónní. Naštěstí se nepohybujete jenom v koridorech, ale podíváte se i do podzemí do lávové řeky, jež vás odplaví do hradního komplexu také obklopeného lávou. Hratelnosti dominuje akce a příjemně jsem se nakonec bavil.

    OdpovědětVymazat
  38. E3M7: Shrine of the Serpent by Tatsuya Ito (Tatsurd-cacocaco)
    Blíží se poslední level, a tak nás v rozsáhlé mapě očekává 360 nabroušených monster. Čekal jsem totální řežbu, ale akce byla pohodově zvládnutelná. Mapa je plošně rozlehlá, čekají vás obsáhlé exteriéry a postupná explorace vnitřních prostor s různými designy. Jednotlivé části mají jednotný princip, zkoumáte jednotlivé místnosti či sály a otevíráte trojbarevné bariéry, které vás posunou o kousek dál nebo ke klíči. Doporučuji nejdříve prozkoumat budovu s výtahem, kde je kuše a “kulomet”. V závěru vás pak čeká velkolepá řežba se třemi iron lichy a teleportujícími se nepřáteli, ke kterým přibude maulotaur a budete mít co dělat, abyste tuto bitvu zvládli. Tím spíš, že před východem vás čeká repete v podobě dalšího bosse. Mapa mě velice bavila a před závěrečným finále jde o perfektní rozehřátí.

    OdpovědětVymazat

  39. E3M8: Earthquake by Ben Taylor (Dreadopp)
    Grandiózní poslední boj s lehce přestřeleným boss fightem. Ocitnete se v aréně mezi skalami a lávou, postupně čistíte jednak úvodní centrální oblast před věžičkou, kde se skrývá boss, a postupně po výstupu po schodištích likvidujete odpor na otevřeném prostranství, zprvu rozděleném uzavřenými branami. Postupně aktivujete spínače a teleporty se dostáváte na skaliska, kde rovněž použijete další sadu tlačítek. Zpřístupní se vám věžička, kde na vás čeká závěrečný souboj. Ano, finální boss D´Sparil, navíc doprovázený třemi maulotaury. Takže v aréně se máte co ohánět a tento souboj byl poněkud únavný a obtížný, Ale dá se zvládnout. Bohužel pod deriváty ZDoomu je popisován bug, díky kterému vám po likvidaci D´Sparila nepoklesne schodiště, které vede zpět nahoru k exitu. Mně bohužel postihl a je třeba problém vyřešit cheatem pro no-clip. Ale to je jenom drobná muška. Až na obtížný finální boj byl level perfektní a důstojnou tečkou za povedeným megawadem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Postihla mě stejná chyba, ale navíc jsem při prvním pokusu ukončil level bez finálního souboje. Prostě sjel teleport a konec. Ale jinak docela zajímavý wad.

      Vymazat
  40. Příští měsíc to vypadá na Doom Zero nebo FreeDoom Phase 1, ale dostal jsem ještě jeden nápad. Má vyjít poslední epizoda Blade of Agony, včetně upravených prvních dvou epizod. Zahrajeme tu nebo se přidržíme originálního klubu?

    OdpovědětVymazat
  41. Já pokud mluvím za sebe, tak Doom Zero i FreeDoom mám dohraný včetně článků. Takže bych volil Blade of Agony.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blade of Agony bych si zahrál, i přestože jsem první 2 epizody už před rokem sehrál. Pamatuju však, že mi hra nešla vůbec plynule, i když mám dobrý comp. Zkoušel jsem experimentovat s nerůznějšími nastaveními, kterých je tam teda neskutečně mnoho (bez nadsázky 666 voleb) a prostě strávit hodiny experimentováním mě nebavilo. Uvidím, zda to bude nějak opraveno, či jaké máte stím zkušenosti.

      Vymazat
    2. Tak asi rozhodnuto, pokud to opravdu vydají :-) Já s předchozími epizodami neměl problém, ale vše má být upraveno, tak uvidíme.

      Vymazat
    3. Mě je to jedno, já nehrál asi ani jedno, tak si dám cokoliv. :)

      Vymazat
  42. E3M7 - Další obrovská s 520 potvorami. Postupně tu procházíme pevnosti, jeskyně, lávové řeky, různé sály. Je tu třeba hledat páky k otevření přístupu do dalších prostor a postupně získávat klíče. Po celou dobu je likvidace potvor celkem v pohodě, až ke konci se dostaneme arény kam se teleportuje spousta nepřátel a před exitem ještě další 2 Malotauři a hromada mágů. Tady by se taky hodilo BFG, ale dalo se to zvládnout i tak. Mapa byla dobře zpracovaná a zabrala mi skoro 45 minut.
    E3M8 - Závěrečná mapa jak má být. Aréna ve skalách, kde je všude spousta lávovách jezírek, řek a vulkánů, kteří soptí lávu. Po vyčištění 4 částí v centrálním prostoru čekají 6 Malotaurů a samotný Desperil, přičemž se přístupy na horní část uzavřou. Po likvidaci bossů jsem narazil na stejný bug. Koukal jsem na tom v editoru, je zde využit tag 666, ale asi trochu jinak. Je tam páka která volá sectory s tagem 666 (schody + final teleport) s funkcí loverfloor, a po zabití bossů se volá znova, což je tagu 666 primární funkce. Ale v nastavení wadu je to tam nějak divně nastavené. Podle toho co jsem tam vyčetl, to prostě nemůže fungovat. V mapinfo je dsparilspecial
    specialaction_lowerfloor, což už sjeté schody už znova dál sjet nemůžou.

    Celkově jsou mapy velmi povedené, některé si vystačily se standartními texturami, mnohé využívají nové, až modifikované hereticovské, nebo třeba z Hexena. Některé mapy byly opravdu rozlehlé a na dlouho. Nejpovedenější byla asi 3 epizoda. Jediný problém je, že se jedná opět o kolekci od několika autorů a je to prostě znát. Každý má specifický styl, a chyběl mi nějaký nosný příběh, stylizace do nějakého prostředí. Stejně jako tomu bylo u další komunitních projektů jako 1000line 20 sectors a podobně.

    OdpovědětVymazat
  43. Tak jsem to dohrál. Za mě dobrý wad, až na ten podivný secret exit v mapě E3M4 a toho bugu v E3M8 dobrý, jen sjem to trochu cheatnul na konci mapy E3M7, protože když jsem vešel za modrý dveže, objevilo se pak v té velké místnosti tolik monster, že bych to hrál dlouho. Mapa E3M8 se dá dokončit, anižbyste museli dolu a zabíjet bossy a co tak jsem se taky koukal do editoru, tak se nemusíte vůbec už dostat nahoru, tak jsem to radši rovnou exitnul. :/

    OdpovědětVymazat
  44. Recenze na blogu
    http://doom.starehry.eu/?p=7213

    OdpovědětVymazat