čtvrtek 18. srpna 2022

Anorakův týden 22/2022

Po nějaké době mám konečně alespoň trochu co napsat. Nejdříve navážu na minulý souhrn, dohrál jsem druhou epizodu Hrotu. Nové úrovně pokračují v cestování po republice a tak se podíváme na Kašperk, pevnost Dobrošov nebo do Babiččina údolí. Známá místa jsou poznat a design úrovní si udržuje nastavenou kvalitu. Autor mi zatím dělá jen radost a už jsem zvědav na třetí epizodu.  

I Have No Mouth, and I Must Scream

O návštěvě Muzea her jsem napsal zvlášť, ale zde bych se rád více zdržel u automatu Aliens. Jde o jednu z her které jsem tam dohrál do konce a napsal k ní komentář. V rámci dobových zpracování Vetřelců jde o povedenou záležitost, ale jinak je to průměrná (přesto stále zábavná) arkáda. Návštěva filmových lokalit je bezva, stejně jako možnost bojovat s královnou v nakladači. Za zahrání hra rozhodně stojí, pro fanoušky filmů v každém případě.

Už jsme v polovině srpna a teprve v úterý jsem se pustil do hraní hry měsíce. Tentokrát Sledge zvolil skvělou adventuru I Have No Mouth, and I Must Scream. Tu jsem sice již dohrál když vyšla v českém překladu na CD Excaliburu 76, ale to je již více než 20 let a hra rozhodně stojí za zopakování. Hra vychází ze stejnojmenné povídky od Harlana Ellisna a ten se nejen podílel i na herním zpracování z hlediska příběhu a textů, ale dokonce namluvil počítač AM. Stejně jako tenkrát jsem začal nejdříve přečtením povídky, ačkoliv tentokrát z jiné knihy. Hra začíná volbou postavy (postupně se vystřídají všichni a pokud si vzpomínám, nemá pořadí žádný vliv) a po dočtení povídky jsem začal za Ellen. Už od prvních chvil má hra skvělou atmosféru a zajímavá prostředí tomu hodně napomáhají.

Ve sbírce se objevilo několik nových přírůstků a mám i nějaké další novinky, ale to si nechám na samostatné články. Na závěr se ale zmíním o něčem trochu mimo obvyklá témata. Nakladatelství Mytago totiž vydalo český překlad hry na hrdiny Old-School Essentials: Klasická fantasy - konkrétně zatím základní knihu pravidel a dvě dobrodružství. Píšu o tom zejména proto, že jde o modernější, ale věrné a kompatibilní, zpracování pravidel basic Dungeons & Dragons - přesněji edice B/X, basic/expert 1981 (podrobnosti viz. starší článek). Jde o uznávané zpracování, které umožňuje odehrání mnoha legendárních modulů. Tato pravidla navíc využívají i video hry Order of the Griffon, Warriors of the Eternal Sun a Stronghold. Už mám objednáno a po doručení určitě pořídím nějaké fotky.

Žádné komentáře:

Okomentovat