středa 3. srpna 2022

Score 23 - červenec 2022

Nebojte, nezbláznil jsem se, vím že Score 23 vyšlo v listopadu 1995. Jak ale pravidelní čtenáři vědí, účastním se akce Zahrajem pořádané webem high-voltage.cz. Ve stručnosti jde o to, že je každý měsíc ze stránek Score vybrána hra pro společné hraní a diskutování. Neřekl bych to, ale akce běží už více než dva roky, začalo to hezky od Score 1 a aktuálně jsme u zmíněné 23 - některé měsíce byly pojaty jinak. Od ledna jsem si k hraní přidal vždy kompletní pročtení daného čísla (mimo návodů) a tenhle článek vzniká jako výstup této činnosti. Každý měsíc bych tak rád stručně prošel obsah, některé hry a další věci co mě zrovna zaujmou. Tak a teď už k samotnému Score 23.

Score 23  zdroj: oldgames.sk

Největší část obsahu tvoří, a u Score i budou tvořit, recenze. Z těch tentokrát Sledge vybral hned dvě hry - Dračí historii a Misi Quadam. Obě už mám dohrané a překvapivě se shoduji s hodnocením. Dračí historie dostala 6 respektive 7 (druhá strana mince) z 10, ode mě 60% a Mise Quadam 3 z 10, ode mě 35%. Součástí tohoto čísla je i interview s NoSense, autory Dračí historie. Rozhovor je zajímavý především kvůli popisu vývoje hry, člověk pak více ocení výsledný produkt.

Listování herními časopisy je nebezpečné, neustále narážím na tituly které bych rád zkusil, konečně dohrál nebo zopakoval. Nebudu zde jednotlivé hry popisovat, pouze uvedu seznam těch co mě osobně zaujaly a "kolonku" ve které je mám zařazené. Dodržím pořadí recenzí, protože jinak bych tento článek dopsal tak koncem roku.

  • Entomorph: Plague of the Darkfall - vyzkoušet 
  • Hexen - dohráno
  • Mortal Kombat 3 - dohráno
  • Road Warrior: Quarantine 2 - vyzkoušet
  • Steel Panthers - hráno, někdy zopakovat
  • Quadrax - hráno
  • Dračí historie - dohráno
  • Tekwar - hráno, dohrát
  • Burn: Cycle - vyzkoušet
  • Mise Quadam - dohráno
V rubrice Fenomén je popsána produkce firmy Legend a Profil zase přináší informace o Originu. Obě firmy stojí za skvělými hrami, dnes už neexistují a obě velmi postrádám. Legend stojí za mnoha "legendárními" adventurami a Origin mimo jiné za sériemi Ultima a Wing Commander - obě patří mezi mé nejoblíbenější. 

Klasika obsahuje také úžasné kousky. Warlords patří mezi nejzajímavější fantasy tahovky, i když preferuji spíše druhý díl. Na další stránce je popsána kolekce Lost Treasures of Infocom - ve stručnosti hromada super textovek v čele s Zorkem. Jak moc mě tato série chytla už není nutné na tomto blogu popisovat, ale rozhodně jde o dobrou připomínku toho, že se musím už pustit do dalšího dílu. 

V rubrice Kultura mě tentokrát zaujala kniha Řeky času. Autorem je Lyon Sprague de Camp a jde o sbírku devíti povídek o cestování časem a lovu dinosaurů. O knize jsem neměl ani tušení a překvapivě jde o zábavné čtivo. Jsem asi ve třetině a jde o svižné dobrodružné příběhy s různorodými postavami. Druhá kniha je Sword of Shannara, začátek stejnojmenné série, kterou mám také někdy v plánu. Filmy Mortal Kombat a Dva v tom jsou slušní zástupci svých žánrů a oba stojí za shlédnutí.

Další obsah už neshledávám tak zajímavým, ale ke Score už v této době patří CD příloha. Většinu kapacity zabírají demoverze, které ale z dnešního pohledu moc užitečné nejsou. Elektronické verze recenzí, návodů a obrázků také moc ne, ale obvyklá sbírka shareware programů mě zaujala. Konkrétně dvojce komprimačních programů RAR a ARJ. Dnes jsou oba v podstatě vytlačeni formátem ZIP s občasnou účastí 7Z, ale ve své době patřily k povinné výbavě počítače. ARJ je dostupné dokonce v české verzi! Nejvíce času jsem strávil s diskmagem Pařeniště číslo 12. Obsah má docela zajímavý, zmíním recenze na Heroes of Might and Magic 3, Phantasmaorii, Crusader: No Remorse, popis operačních systémů včetně OS/2 nebo reportáž z Invexu.


Žádné komentáře:

Okomentovat